نمایش عروسکی را به خانه‌ها و مدرسه‌ها ببریم

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-نمایش عروسکی از جمله فعالیت‌هایی است که باید به عنوان یک ابزار مهم تربیتی در میان خانواده‌ها و در مدارس فراگیر شود.
ر این بخشی از گفته‌های مدیرعامل کانون است که در نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون بر آن تاکید کرد.
سیدصادق رضایی در بیان اهمیت این هنر به ویژگی‌های اجرای آن برای کودکان و با کودکان اشاره کرد و گفت: این ابزار می‌تواند روابط بین خانواده‌ها را گرم‌تر کند، واژگان لغات کودکان را افزایش دهد و آن‌ها را به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی تشویق کند.
وی در عین حال لذت‌ از بازی با عروسک را که در خلال آن کودکان با جانداران و طبیعت و غیر جانداران احساس هم‌ذات پنداری می‌کنند، بسیار با اهمیت دانست و گفت عروسک به تفکر بچه‌ها یعنی همان بازی بسیار نزدیک است و فکر کردن کودکان که از تخیل آن‌ها نشات می‌گیرد با فکر کردن بزرگ‌سالان متفاوت است.
مدیرعامل کانون در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که نمایش عروسکی به عنوان یک کار گروهی بسیار مورد توجه سیاست‌گزاران کانون است چرا که حضور بچه‌ها در جمع و اجرای یک فعالیت هنری گروهی سبب می‌شود آنها در بزرگسالی جمع‌پذیر شوند و در تصمیم‌گیری‌های خود، با دیگران مشورت کنند.
رضایی در همین زمینه به سخنان مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت ایشان در آخرین سفر استانی خود بر ترویج روحیه کنجکاوی و پرسش‌گری، کار جمعی و همکاری با یکدیگر، مطالعه و کتاب‌خوانی و دوری از هرگونه تنبلی در میان کودکان تاکید داشتند و به اعتقاد ما نمایش عروسکی از جمله فعالیت‌هایی است که ما به این هدف می‌رساند.
وی در عین حال تاکید کرد که برای کانون آن‌چه در نمایش عروسکی بر روی صحنه اجرا می‌شود، چندان مهم نیست بلکه پشت صحنه و فرآیندهای ساخت یک نمایش و تاثیرات تربیتی مربیان بر کودکان، اهمیت بیشتری دارد.
مدیرعامل کانون توضیح داد که هر سال بیش از ۵۰۰ نمایش  عروسکی توسط اعضا و مربیان کانون در سراسر کشور تهیه می‌شود که بدین ترتیب در دوسالانه نمایش عروسکی کانون نزدیک به ۱هزار نمایش با هم به رقابت می‌پردازند.
رضایی همچنین یادآور شد که نمایش‌های کانون در سطوح نمایش اعضا، نمایش خلاق، نمایش مربیان و آثار حرفه‌‌ای گروه‌های بیرونی تقسیم بندی می‌شود که نمایش‌های گروه‌های بیرونی در سالن‌های مختلف کانون یا روی تریلی سیار آن اجرا می‌شود.
در این نشست حسین موذن دبیر پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی توضیح داد که این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی شامل ۸ گروه از اعضا و ۴ گروه از مربیان و اعضای ارشد کانون طی روزهای ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور در اراک برگزار می‌شود.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.