نمایش پرتره‌های ادوارد مانه در آکادمی سلطنتی لندن

۳۰م دیماه ،

برای اولین بار

مجموعه‌ای کم نظیر و با ارزش از پرتره‌های ادوارد مانه، نقاش سرشناس امپرسیونیست قرن ۱۹ برای اولین بار در آکادمی سلطنتی لندن در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر از ادوارد مانه به نمایش گذاشته شده است که در آن میان دو تابلو از خواهر و همسرش (سوزان لینهوف) در معرض دید عموم قرار گذاشته شده است. تصویر سوزان همسر مانه در تابلوی مشهور “خانم مانه در گلخانه” و همچنین به عنوان مدل در بسیار از تابلوهای او از جمله “زن با یک گربه” به تصویر کشیده شده است.

بنابر این گزارش، این مجموعه شامل بسیاری از آثار این نقاش فرانسوی است که از موزه‌ها یا مجموعه‌های خصوصی از کشورهای مختلف اروپا، آسیا و آمریکا برای این نمایشگاه جمع‌آوری شده است.

بسیاری از چهره‌های سرشناس ادبی، سیاسی و هنری که در عصر مانه می‌زیسته‌اند سوژه پرتره‌های او بودند. ادوارد مانه بیشتر سعی داشته از مردم عادی به عنوان موضوع تابلوهایش تصاویری خلق کند. شخصیت‌هایی که بر روی بوم جان تازه پیدا می‌کنند. او بیشتر از واقعیت برای خلق تصاویرش استفاده می‌کرد و بسیاری از سوژه‌های پرتره‌هایش خانواده و دوستانش بودند.

به نوشته یورونیوز، ماریان استیونس، مدیر امور علمی آکادمی سلطنتی لندن دربارهٔ این نمایشگاه می‌گوید: “او در نقاشی پرتره کاملا متعهد است. اما مهمتر اینکه آنچه این نمایشگاه نشان می‌دهد اینست که او صحنه‌هایی از زندگی معاصر را نقاشی می‌کند که جنبه دیگری از هنرش است و بسیار مهم است. او با استفاده از خانواده و دوستانش به عنوان مدل پرتره‌هایش در واقع به گونه‌ای زندگی معاصر پاریسی را به تصویر کشیده است.”

گفتنی است، این نمایشگاه کم نظیر تا روز ۱۴ ماه آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی (۲۶ فروردین‌ماه ۹۲) برپا می‌باشد.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.