نماینده اتحادیه اروپا در پی یارگیری برای اروپا است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اشتون در سفر خود تلاش می‌کند تا به نوعی دست به یارگیری جدیدی برای اتحادیه اروپا بزند و شرایطی فراهم کند که جامعه اروپا را به ایران نزدیک کند.

“حسن هانی‌زاده “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با سفر “کاترین اشتون” به تهران، گفت: سفر اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران با دو هدف صورت گرفت که می‌توان به ارزیابی اشتون از روند تیم مذاکره کننده ایران با کشورهای ۱+۵ و بازنگری در سیاست‌های این کشورها نسبت به ایران اشاره کرد.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: از سوی دیگر اشتون به عنوان نماینده اتحادیه اروپا با توجه به شرایط فعلی جامعه جهانی و تقابل روسیه با اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد اوکراین، وضعیت مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس به تلاش می‌کند تا به نوعی افق جدیدی را در رابطه ایران با اتحادیه اروپا بگشاید و نوعی تعامل سازنده میان ایران و اتحادیه اروپا برقرار کند.
 
وی ادامه داد: نگرانی اتحادیه اروپا این است که تقابل روسیه با اتحادیه اروپا جدی شود و روسیه از سلاح انرژی علیه اتحادیه اروپا استفاده کند لذا اشتون در سفر خود تلاش می‌کند تا به نوعی دست به یارگیری جدیدی برای اتحادیه اروپا بزند و شرایطی فراهم کند که جامعه اروپا را به ایران نزدیک کند.   
 
هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت یازدهم برای هم‌سویی و همکاری با اتحادیه اروپا گزارشی که اشتون به وزرای خارجه اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد می‌تواند در شکل گیری مناسبات ایران با اتحادیه اروپا نقش داشته باشد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.