نماینده بیجار در مجلس: مسوولان خودانتقادی کنند

۱۲ام بهمن ،

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان کردستان مسوولان باید از خودانتقادی پرهیز نکنند و با پیگیری این انتقادها زمینه پیشرفت هرچه بیشتر استان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، سیدمحمد بیاتیان در جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به این‌که «نقد منصفانه عاملی برای پیشرفت و توسعه است» اظهار کرد: در این راستا رسانه‌های جمعی می‌توانند در تحقق نقد منصفانه نقش بسزایی داشته باشند. نقد منصفانه باید به دور از هر تخریبی انجام شود. نقد منصفانه دارای یک سری مؤلفه‌هاست که فرد منتقد با شناخت این مؤلفه‌ها و رعایت آن به انتقاد می‌پردازد، که همه ما با این مؤلفه‌ها آشنایی کامل داریم.

وی افزود: رسانه‌ها نیز به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ترویج نقد منصفانه در جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارند و باید با رعایت مولفه‌های نقد منصفانه به اعتلا و پیشرفت استان کمک کنند.

وی با بیان این‌که «مطرح کردن نقدهای غیرمنصفانه سبب لطمه زدن به خود اشخاص مطرح کننده می‌شود»، اظهار کرد: برای رشد و توسعه استان و کشور باید منصفانه و از سر دلسوزی، از کمبودها و مشکلات موجود انتقاد کنیم و اشخاص منتقد نیز باید برای رفع مشکلات مطرح شده پیشنهادهای سازنده مطرح کنند.

سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره نیز در این جلسه با تاکید بر نقد منصفانه و به دور از هرگونه تخریبی گفت: اگر ما مدیران استان که کارهای مؤثر و سازنده‌ای در سطح استان انجام داده‌اند، مورد نقد قرار داده و آن‌ها را تخریب کنیم نه تنها به توسعه استان کمک نکرده‌ایم، بلکه مشکل‌آفرین نیز هست.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: وجود بسیاری از مشکلات و محرومیت‌ها مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس و ناامنی‌های بعد از دوران جنگ و مسائل سیاسی بوده که سبب کندی پروژه‌ها در سطح استان شده است.

وی با بیان این‌که «افزایش شاخص‌های توسعه‌ای و جبران کمبودها در یک مقطع قابل جبران نیست» خاطرنشان کرد: برای جبران کمبودهای موجود در سطح استان مدت زمان بسیاری لازم است و نیازمند تلاش شبانه‌روزی مردم و مسوولان است.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش فاضلاب روستایی یادآور شد: فاضلاب روستاهای کردستان امری لازم و ضروری است و مسوولان برای جذب اعتبارات ملی جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.