نماینده مردم بروجرد: اقتصاد تولیدمحور، راه حل مقابله با رانت‌خواری است

۵ م دیماه ،

یک عضو کمیسیون کشاورزی گفت: در اقتصاد متکی به نفت، رانت‌خواری وجود دارد و راه مقابله با آن اتکا به اقتصاد تولیدمحور است.

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که در اقتصاد متکی به نفت، رانت‌خواری و سوءاستفاده وجود دارد، اظهار کرد: برای حل این مشکل باید به دنبال طراحی یک اقتصاد تولیدمحور باشیم.

این نماینده‌ی مجلس در ادامه افزود: دولت به عنوان بدنه اجرایی جامعه اگر بخواهد سرپا بایستد باید منظم‌تر و سالم‌تر عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌ها خاطرنشان کرد: تحریم‌ها فرصت خوبی است که به ما کمک می‌کند اقتصاد کشور را از یک اقتصاد واردات محور به اقتصاد تولیدمحور و صادرات محور تبدیل کنیم. ایران با استفاده از نفوذ معنوی و قدرت سیاسی خود می‌تواند به کشورهای اسلامی کالا صادر کند.

بیرانوند هم‌چنین با بیان این‌که باید اقدامی جدی برای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر سختی رهایی از اقتصاد تک‌محصولی را تحمل نکنیم، عزت، کرامت و استقلال سیاسی خود را از دست می‌دهیم.

این نماینده‌ی مجلس در ادامه با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: این طرح، مجموعه‌ای متناقض و مغایر با قانون اساسی بود که البته بسیاری از اشکالات این طرح حل شد.

وی با بیان این‌که به کلیات طرح رای مثبت نداده‌ام، خاطرنشان کرد: ماده ۳۵ هم با جمهوریت نظام مغایر بود و هم تضعیف‌کننده جایگاه شورای نگهبان بود که در نهایت حذف شد.

به گفته‌ی بیرانوند، شورای نگهبان بعضی بندهای این طرح را رد می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه اظهار کرد: کسانی که پیگیر تصویب این طرح بودند به دنبال القای این نظر می باشند که اتفاقات سال ۸۸ ناشی از ضعف قانون و نوع عملکرد مجریان قانون بود؛ در حالی که فتنه ۸۸ ناشی از عدم فهم منافع نظام و طراحی نقشه‌ای از سوی دشمنان نظام بود که عده‌ای ناخواسته و عده‌ای خواسته و دانسته در پازل دشمن نقش ایفا کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.