نمک تامین کنندگان امنیت در اسپانیا گندید +عکس

۲۸ آبان ،

بر روی پارچه نوشته ای که نیروهای پلیس تظاهرکننده با خود حمل می کردند نوشته شده بود:« ای مردم ، ما از شما معذرت می خواهیم که مسببان واقعی این بحران را که بانکداران و سیاستمداران می باشند بازداشت نکردیم.»

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، از قدیم این ضرب المثل مطرح بود که ” هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک”. حال این ضرب المثل در اسپانیا واقعیت پیدا کرده و حدود پنج هزار تن از نیروهای پلیس که مسئول مراقبت از امنیت شهرا در مقابل تظاهرات کنندگان این کشور بودند در اعتراض به کاهش حقوق و شمار نیروهای پلیس تظاهرات کردند.

تظاهرات نیروهای پلیس پس از تجمعات اعتراض آمیز علیه نیروهای بخش آموزش و بهداشت اسپانیا سه روز پس از اعتصاب عمومی در این کشور علیه ریاضت اقتصادی برگزار می شود.

بر روی پارچه نوشته ای که نیروهای پلیس تظاهرکننده با خود حمل می کردند نوشته شده بود:« ای مردم ، ما از شما معذرت می خواهیم که مسببان واقعی این بحران را که بانکداران و سیاستمداران می باشند بازداشت نکردیم.» شرکت کنندگان در این تظاهرات به درخواست اتحادیه «ساپ» تا ساختمان وزارت کشور تظاهرات کردند.

بر اساس آمارها هر سال بین ۱۵۰۰ تا دو هزار تن از نیروهای پلیس بازنشسته و فقط ۱۲۵ تن استخدام می شوند و این بدان معنا است تا سه یا چهار سال آینده ناامنی و جرایم بیشتری در اسپانیا وجود خواهد داشت. همچنین در سال های اخیر ۲۰ درصد از حقوق نیروهای پلیس کاسته شده است.

در تصاویر انتشار یافته از این تظاهرات، بعضی نیروهای پلیس از ماسک استفاده کرده بودند تا امکان شناسایی آنها فراهم نشود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.