نهادهای بین‌المللی سریعا برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی دست بکار شوند

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام سریع جامعه جهانی iبه ویژه کشورهای اسلامی در متوقف کردن حملات رژیم اشغالگر قدس iبه غزه شد.

به گزارش تفسیری حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز قبل ( جمعه ۲۶ آبان ماه) در گفتگویی تلفنی با “جمیل چیچک” همتای ترکیه‌ای خود با اشاره iبه شرایط حاد و غیر انسانی مردم در غزه ناشی از حملات گسترده رژیم صهیونیستی iبه این منطقه گفت: رژیم اشغالگر قدس که تا کنون iبه هیچ یک از معاهدات و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده این بار نیز باپشتیبانی قدرت‌های جهانی اقدام iبه جنایتی دیگر در غزه کرده است.

وی با اشاره iبه گفتگوهای تلفنی با رؤسای مجالس عراق، الجزایر، تونس، پاکستان، لبنان، سوریه و نیز دبیر کل اتحادیه جهانی بین المجالس  در این زمینه افزود: نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای باید تمهیدات لازم را برای متوقف ساختن رژیم اشغالگر قدس بیاندیشند.

 “جمیل چیچک” رئیس مجلس ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس لاریجانی  گفت: مردم و دولت ترکیه نیز iبه شدت نگران وقایع اخیر غزه می باشند و حملات رژیم صهیونیستی iبه این منطقه را محروم می‌کنند.

وی ادامه داد: ترکیه با همکاری کشورهای اسلامی اقداماتی را برای جلوگیری از ادامه حملات رژیم صهیونیستی iبه غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه در کنار مردم غزه ایستاده و خواهد ایستاد.

وی همکاری دو کشور ایران و ترکیه را در این زمینه بسیار مهم دانست.

رؤسای مجالس دو کشور توافق کردند iبه مشورت‌ها و رایزنی های مشترک خود برای کمک iبه مردم غزه و جلوگیری از حملات رژیم اشغالگر قدس iبه این منطقه ادامه دهند.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.