نوسان اندک بهای طلا در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا

۱۹ام بهمن ،

نوسان اندک بهای طلا در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا | چاپ |
پنجشنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۱:۳۸

بینا-  قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا با ثبات نسبی همراه است این درحالی است که بهای پلاتین و پلادیوم به بالاترین حد طی ۱۷ ماه اخیر رسیده است.
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا / رویترز، اخیرا” نشانه هایی از پیشرفت و رونق در اقتصاد جهان منجر به روی آوردن سرمایه گذاران به خرید سهام و فلزات صنعتی نظیر پلاتین و پلادیوم شده که این امر میزان تقاضای خرید طلا را کاهش داده است.
بر اساس این گزارش، ” جوئیس لیو” تحلیلگر اقتصادی معاملات آتی در سنگاپور اظهار داشت: عملکرد شاخصهای سهام طی چند هفته قبل از پلاتین و پلادیوم حمایت کرده است.
این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: در صورتی که ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در نشست امروز خود از افزایش ارزش یورو خبر دهد قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه خواهد شد.
بر این اساس، قیمت جهانی طلا امروز با ثبات نسبی در سطح ۱۶۷۷دلار و هراونس طلای آمریکا با تغییر جزئی در دامنه ۱۶۷۸ دلار و۴۰ سنت داد و ستد شده است.
هر اونس پلاتین امروز با رشد ۴ دلار و ۲۵ سنتی در سطح ۱۷۳۶ دلار و هر اونس پلادیوم با افزایش ۲ دلار و ۲۲سنتی در محدوده ۷۶۲ دلار و ۷۲ سنت مبادله شده است.
گفتنی است، نشست بانک مرکزی اروپا امروز پنج شنبه ساعت ۱۶:۱۵برگزار و نرخ بهره بانکی این کشور تعیین خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.