نیاز جهان به “انرژی” ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تا سال ۲۰۳۵ نیاز جهان به انرژی، ۳۰ درصد و میزان انتشار یافتن گاز “دی اکسید کربن” به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، در گزارش ممتاز به نقل از سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی، پیش بینی شده است که طی سال‌های آینده، بازارهای انرژی بویژه در آمریکا همچنان متشنج و ملتهب خواهند بود.

این گزارش ممتاز به نقل از با بیان آنکه صادرات انرژی اروپا نظیر فولاد تا سال ۲۰۳۵ میلادی به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت، ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی، تقاضای خرید نفت خام را تا سال ۲۰۳۵ میلادی در جهان، ۳۰ درصد تقاضای فعلی پیش بینی کرد.

میزان انتشار یافتن آلاینده دی اکسید کربن نیز تا آن سال ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. این شرایط در نهایت گرمای کره زمین را به میزان ۳٫۶ درجه سانتیگراد بالاتر خواهد برد که در مقایسه با گرمای فعلی زمین، ۲ درجه افزایش دارد.

سهم استفاده از انرژی‌های تجدید شونده نیز در این گزارش ممتاز به نقل از از ۱۸ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت که البته باز هم در مقایسه با تقاضای روزافزون انرژی، کافی نیست.

در گزارش ممتاز به نقل از امسال آژانس بین المللی انرژی از اینکه بهینه‌سازی انرژی با هدف کاهش گاز آلاینده دی اکسید کربن به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته، انتقاد شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.