نکات مهم قبل از رابطه جنسی

یک رابطه ‌جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است. بخش عمده هیجان و شور رابطه‌ جنسی قبل از برقراری رابطه جنسی اتفاق می‌افتد (مخصوصاً برای خانم ها). در این مقاله با نکات مهم قبل از رابطه جنسی آشنا می شوید

 

نکاتی که قبل از برقراری رابطه جنسی باید رعایت کنید

 یک رابطه ‌جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است. بخش عمده هیجان و شور رابطه‌جنسی قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد (مخصوصاً برای خانم ها). هر کاری که بعنوان مقدمه برای رابطه‌جنسی انجام شود، پیش‌نوازی نامیده می‌شود.

وقتی به آن فکر کنید، پیش‌نوازی دو نوع دارد- پیش‌نوازی جسمی و پیش‌نوازی احساسی. تقریباً همه با پیش‌نوازی جسمی آشنایی دارند که شامل بغل کردن، بوسیدن، لمس کردن عاشقانه و رابطه جنسی دهانی و از این قبیل می‌شود.  اما وقتی به پیش‌نوازی احساسی می‌رسد، اکثر افراد حتی نمی‌دانند که این وجود دارد چه برسد به اینکه چطور از آن برای بهبود تجربه جنسی استفاده کنند.چرا پیش ‌نوازی تا این اندازه اهمیت دارد؟
پیش‌نوازی برای تحریک و برانگیختن همسر برای آماده‌ کردن او برای نزدیکی استفاده می‌شود. نه تنها پیش‌نوازی شور و هیجانتان را بالا می‌برد بلکه اگر به درستی انجام دهد به ایجاد نعوظ در مردان و خیس و نرم شدن واژن در خانم‌ها کمک می‌کند. اما اگر ندانید چه باید بکنید، می‌توانید همه شور و احساس طرف‌مقابل را از بین ببرد.بایدها و نبایدها
پیش‌نوازی یک هنر است و باید بدانید چه کارهایی را باید و نباید انجام دهید. اجازه بدهید با کارهایی که باید از آن حین پیش‌نوازی اجتناب کنید شروع کنیم.خیلی خشن رفتار نکنید. همسرتان نیاز دارد که او را با نرمی و محبت لمس یا درواقع نوازش کنید. پس دفعه بعدی که می‌خواهید همسرتان را لمس کنید، سعی کنید اینکار را نرم‌تر و بااحساس‌تر انجام دهید.حرکات تکراری. اینکه بخواهید هر بار یک کار مشابه انجام دهید، خسته‌کننده یا حتی آزاردهنده می‌شود. اگر همسرتان گفته است که در یک کار و عمل خاص خوب هستید، فقط به آن کار بسنده نکنید و مدام آن را تکرار نکنید. سعی کنید حرکات دیگری را هم امتحان کنید تا بتوانید شعله احساساتش را مشتعل کنید.

نداشتن اعتمادبه‌نفس در رابطه جنسی

اگر شجاعت لازم برای امتحان کردن کارهای جدید را نداشته باشید، موفق نخواهید شد. پیش‌نوازی فقط آزمایش و خطاست. سعی کنید راهکارهای مختلف را امتحان کنید و از همسرتان نظر بخواهید.در طول رابطه جنسی دهانی خشن نباشید. گاهی‌اوقات همسرتان ممکن است از رابطه جنسی دهانی خوشش نیاید. دلایل زیادی وجود دارد که زنان از رابطه جنسی دهانی خوششان نیاید. بخشی از آن می‌تواند با نحوه انجام این کار توسط شما مرتبط باشد اما این احتمال هم وجود دارد که با این کار راحت نیست. یادتان باشد که نباید هیچوقت او را مجبور به کاری کنید.نوک سینه‌هایش را نچرخانید. به هیچوجه نباید اینکار را انجام دهید. این کار به هیچ عنوان برای خانم‌ها تحریک‌کننده نیست. حتی احساس خوبی هم به آنها نمی‌دهد زیرا واقعاً دردآور است.کلیتوریس را فراموش نکنید. ساده‌ترین راه برای اکثر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم، تحریک کلیتوریس است. پس همه تلاشتان را بکنید که روی این ناحیه خوب کار کنید.

من آنطور می‌خواهم! زنان موجوداتی احساساتی هستند که باید آنها را از نظر احساسی و روانی نیز تحریک کنید. به همین دلیل است که پیش‌نوازی یک باید است. برای اینکه مطمئن شوید همسرتان از پیش‌نوازی لذت ببرد، چند نکته برایتان آورده‌ایم.

حرف بزنید. سعی کنید در گوشش حرف‌های عاشقانه و محرک زمزمه کنید. اول بگویید که چقدر دوست دارید بدنش را لمس کنید. بعد برایش توصیف کنید که کجاهای بدنش را دوست دارید لمس کنید و چطور اینکار را خواهید کرد. این باعث می‌شود خیلی زود تحریک شود.

در ملاءعام ابرازاحساس کنید. مرزهای او برای ابراز احساسات در ملاء‌عام را امتحان کنید. وقتی با دوستانتان دورهمی گرفته‌اید و مشغول صحبت هستید، ببینید چطور با نوازش کردن پشتش و بوسیدن صورتش واکنش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که پیش‌نوازی باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد. پس عجله نکنید.  سعی کنید از وقتتان و تحریک ذهن و جسم همسرتان لذت ببرید و یادتان باشد یک رابطه جنسی خوب همیشه با یک پیش‌نوازی عالی شروع می‌شود.

مراحل شروع رابطه جنسی مناسب

در شروع یک رابطه جنسی مراحل به ترتیب به اینصورت در می آیند که البته با سلیقه ، اعتقادات ، عادات و آموزه های جنسی هر فرد و ایجاد خلاقیت ممکن است از فردی به فرد دیگری تفاوت کند ولی اصول کلی یکی است :

الف – مراحل قبل از شروع رابطه جنسی : شامل بهداشت – آرامش فکری و روانی – تحریک ذهنی در مرد و زن – آماده کردن محل مناسب – روشهای پیشگیری از حاملگی – وقت مناسب
ب – مراحل شروع رابطه جنسی : شامل لخت شدن – غمزه رفتن و تحریک جنسی و شهوانی زوجین بدون تماس – صحبتهای عاشقانه و حنسی – مغازله – معاشقه
ج – مراحل اولیه بعد از شروع : شامل تحریک متقابل همدیگر با تماس بدنی و جنسی
د – دخول و انزال و متعاقب آن ارگاسم مردانه و زنانه : شامل انواع روشهای دخول – اهمیت تنوع در روش دخول – دخولهای مناسب برای هر وضع یا دوره و با هر هدفی – انزال و کنترل آن – هماهنگی در به ارگاسم رسیدن همزمان زن و مرد در صورت امکان – بهداشت پس از انزال و اتمام عمل جنسی
ه – مراحل پس از پایان رابطه جنسی

حال توضیح یک به یک مراحل رابطه جنسی

الف – مراحل قبل از شروع رابطه جنسی : برای شروع یک رابطه جنسی مناسب و لذت بخش و کامل مقدماتی لازم است که در اینجا به نکات مهم ان اشاره می کنیم
۱ – امیراشکان سرابندی :بهداشت فردی : همانگونه که قبلا در پستهای قبلی اشاره شد بهداشت فردی همیشه مهم و در رابطه جنسی مهمتر است . علاوه بر اینکه این بهداشت باعث پذیرش بهتر طرف مقابل می شود از انتقال عفونتها به همدیگر جلوگیری کرد و رضایت خاطر طرفین را برآورده می سازد . و حتی در برخی مورد ها باعث رغبت بیشتر و تحریک بیشتر طرف مقابل می شود . مثلا از بین بردن موهای زاید ناحیه تناسلی و زیر بغل که برای هر دو مورد تحریک کننده است . استحمام قبل از رابطه جنسی و شستن محلهای لازم – از بین بردن موهای زاید در بهداشت جنسی بسیار مهم است .
۲ – آرامش فکری – عصبی و روانی : واضح است که بدون داشتن این آرامش رابطه جنسی به یک عمل زجرآور و بدون لذت تبدیل می شود و نمونه بارز آن در زوجینی دیده می شود که رابطه بین آنها متشنج است ولی بر اثر وجود بعضی تحریکات یا الزامات مبادرت به اینکار می کنند که نه تنها لذت زیادی نمی برند بلکه دچار سرخوردگی جنسی – سرد مزاجی و اختلالات جنسی هم می شوند . همینگونه است عدم ارامش فکری که از محیط بیرون مثل محل کار به انسان منتقل می شود بخصوص در آقایان ممکن است منجر به شکست در رابطه جنسی مثل انزال زودرس و یا عدم انزال و عدم ارگاسم شود . پس بهتر اینکار را زمانی انجام دهید که از نطر عصبی و فکری دارای آرامش هستید ( هر دو طرف )
۳ – تحریک ذهنی در مرد و زن : پیش از ایجاد رابطه جنسی با همسرتان بهتر است در حدود ۴۵ الی نیم ساعت قبل او را از لحاظ ذهنی و روانی با یادآوری رابطه های گذشته و یا خاطرات شیرین از دوران مختلف زندگی و رابطه های تاثیر گذاری که بصورت خاطرات خوشی برای شما در آمده مثل زمانهای مسافرت یا ماه عسل ، آماده ذهنی و تحریک ذهنی نمایید هرچند که این کار را حین عمل جنسی هم می توانید انجام دهید .
۴ – اماده کردن محل مناسب : واضح است محل مناسب برای یک عمل راحت جنسی ضروری است برای جلوگیری از آسیبهای ممکنه و یا ایجاد درد حین عمل و نیز داشتن آرامش فکری بخصوص در مورد زوجین دارای فرزند در خانه . محل مناسب انجام عمل جنسی به عادات و سلیقه های هر کس بر می گردد و یک فرمول کلی بزای آن وجود ندارد ولی کلا محیطی ساکت – با حداقل روشنایی برای دیدن همدیگر و نقاط تحریک کننده و زیر اندازی مناسب هر زوج که لزوما نباید تختخواب و یا خیلی نرم باشد .
۵ – روشهای پیشگیری : اگر قصد بچه دار شدن ندارید برای آرامش داشتن حین عمل جنسی و انزال راحت مرد و نیز در برخی موارد برای جلوگیری از انتقال عفونت یا بیماری حتما به فکر یک روش پیشگیری باشید که در پستهای قبلی مفصلا اشاره شده است .
۶ – وقت مناسب : تحریک جنسی بخصوص در آقایان وقت و ساعت خاصی ندارد و عمل جنسی هم مثل بعضی از رفتارها مثل خوردن نباید و لزوما نباید دارای وقت معین همیشگی باشد بسته به شرایط وجود آرامش – عدم وجود فرزندان در خانه – یادآوری خاطرات و … ممکن است باعث خواستن عمل جنسی از هر دو طرف یا از طرف یکی از زوجین شود موکول کردن آن به ساعت دیگر یا روز مقر دیگر شاید آن لذت و بقول معروف مزه ان را از بین ببرد . ولی چیزی که مهم است هماهنگی عمل جنسی در مرد و زن است و خواستن و اعتقاد و احترام به نظر دیگری . در روابط پیچیده زنها و شوهرها عواملی هستند که نه به فرمول در می آیند ونه قابل گسترش هستند مثلا ممکن است ( که خیلی هم اتفاق می افتد ) زن در حالی نیست که از رابطه جنسی لذت ببرد ولی بخاطر عشق به همسر و احترام به او لذت بردن از اینکه شوهرش از این کار لذت می برد تن به رابطه جنسی دهد که نوعی فداکاری جنسی به آن می گویند که ظاهر قضیه خوب و انسانی است و چند مورد در طی دوران زناشویی عیب ندارد ولی اگر بصورت عادتی در بیاید یا شوهر متوجه این قضیه نشود یا توجهی به این موضوع ننماید ممکن است کمکم عوارض ناتوانی جنسی – بیحسی جنسی و سردمزاجی در زن ایجاد شود پس این یکی از مهارتهای زندگی است که مرد بداند که همسر او چقدر از داشتن رابطه جنسی با او لذت می برد و چقدر و کی به این موضوع راغب است . پس رابطه جنسی وقت معین یا ساعات معینی ندارد .ولی عرفا اغلب آخر شب را ترجیح می دهند ولی اگر خسته از کار روزانه هستید این کار را به صبح زود واگذار کنید .

مراحل شروع رابطه جنسی

۱ – لخت شدن : شاید کمی خنده دار و یا ساده به نظر برسد ولی در شروع رابطه جنسی و تحریک طرف مقابل بسیار مهم است . حتی در کتابهای مهم چند صفحه ای را به آن اختصاص می دهند . که  من در اینجا فقط به چند مورد کلی اشاره می کنم :
۱-۱-۱ : اگر زن هستید سعی کنید همسرتان را غافلگیر کنید از لحاظ نوع و رنگ لباسهای زیر
۱-۱-۲ : هر دو طرف سعی نکنید یه یکباره و تمامی لباسهای خود را در آورید و لخت و عور وارد بستر شوید !
۱-۱-۳ : سعی کنید لباس در آوردن را تدریجی و همراه با تحریک همدیگر انجام دهید .
۱-۱-۴ : لباسهای زیر ( شورت ) آخرین لباسی باشد که از تنتان خارج می کنید آنهم پس از یک معاشقه و مغازله خوب .نه اینکه به یکباره لباس زیر خود را در آورده و آلت خود را قبل از هر کاری نشان طرف دهید !

۱-۱-۵ : در آوردن لباس را در هر دو زوج به دیگری بسپارید و مخصوصا حتما لباس زیر همسرتان را شما در آورده و بر عکس .
۲ – غمزه رفتن و تحریک جنسی و شهوانی زوجین بدون تماس : این مرحله همزمان با لخت شدن و در طی مراحل جنسی هم می تواند عمل گردد . و منظور از آن شوخ چشمیها و شوخیهای خاص و حرفهای تحریک کننده یا اعمالی است که باعث شیرینتر شدن و از یکنواختی خارج شدن رابطه جنسی می شود . اینگونه شوخیهای موسوم به شوخیهای بستر در خاطره ها می ماند و رابطه جنسی سرد و بیروح مثل حیوانات را با عواطف و احساسات انسانی ادغام می کند . از این موضوع نگذرید مخصوصا خانمهای جوان ایرانی که شرم و حیا شاید مانع از انجام این کار شود ولی به یاد داشته باشید که طرف مقابل شما همسری علاقمند به شما که خواستار رفتاری دلپسند و شهوانی در این زمان داشته باشید . برای اینکار تماس یا تحریک لمسی خاصی لازم نیست و هرکسی بسته به سلایق خود و طرف مقابل می تواند انواع آنرا انجام دهد .
۳ – صحبتهای عاشقانه و جنسی : که می تواند با تمجید از بدن یا قسمتهای خاص جنسی بدن طرف مقابل انجام شود تا تحریک بیشتر و طرف مقابل اعتماد به نفس لازم را بدست آورد .
۴ – مغازله و معاشقه : جمع موارد بالا همراه با کلامات شیرین و تماسهای گاهگاهی مناطق جنسی در حقیقت شروع رابطه جنسی است واغلب زنان این مرحله را بسیار دوست دارند و آنرا نشانه عشق و دوست داشتن همسر خود می دانند و این رابطه را یک رابطه بیروح و احساس درک نمی کنند . قبل از دخول مغازله مناسب با تحریک مناطق تحریکی یاد شده باعث ترشحات موکوسی واژن برای دخول بهتر آلت مرد شده و زن را برای شروع یک عمل جنسی لذت بخش آماده می کند . این مرحله زمان خاصی ندارد و هرچه بهتر انجام گیرد احتمال به ارگاسم رسیدن زن هم بیشتر می شود . از این مرحله به راحتی نگذرید آقایان . در این مرحله مقدار اندکی کلیتوریس و نوک پستان زن را حین بوس و لب گرفتن به آرامی بمالید . در مغازله سعی کنید لبهای عاشقانه و بوسهای دلبرانه از همدیگر بگیرید و با نوازش موهای هم خود را آماده دخول و شروع یک لذت پایدار کنید .

ج – مراحل اولیه بعد از شروع : در این مرحله تماسهای بدنی و جنسی به اوج می رسد و مرد بهتر است اجازه دهد زن جاهای خاصی از بدن او را لمس کند مثل سر آلت و نوک پستان مرد و بیضه ها و ناحیه بین بیضه ها و معقد . این لمس زنانه نباید زیاد ادامه یابد و از این زمان کار مرد شروع می شود که با تحریک مناطق حساس زن ( که قبلا توضیح داده شده ) با سر آلت و یا زبان و نوک انگشتان زن را کاملا آماده کند . این مرحله هرچه بیشتر طول بکشد و متنوعتر باشد بهتر است . در این مرحله با رعایت بهداشت انگشتان و ناخنها ( که باعث زخمی شدن جداره واژن نشود ) مرد می تواند ابتدا یکی از انگشتان خود را داخل وازن بنماید و با لمس بسیار آرام دیواره بخصوص قسمت بالایی ( که شاید نقطه G ) در آنجا باشد واژن را تحریک و آنرا وادار به ترشح موکوس نماید و سپس بسته به قطر سوراخ می تواند انگشت نشانه را هم وارد نموده و با دو انگشت تحریک واژنی را انجام دهد حین این اعمال باید از زن سوال شود که آیا اذیت می شود یا نه ؟ حس خوبی دارد یا نه ؟ و آیا لذت خاصی می برد ؟
بهتر است رانهای زن را بخوبی لمس و مالش دهید و همچنین باسن و اطراف معقد را . و اگر اطراف معقد را مالش دادید آن انگشت را دیگر وارد واژن ننمایید . بحالت چهار زانو بنشینید و زانوهای زن را در حالیکه راحت به پشت دراز کشیده روی پاهای خود قرار دهید تا تسلط بیشتری روی نواحی حساس زن داشته باشید و به تناوب آنها را تحریک و لمس کنید . بعد از چند دقیقه که مایل به اینکار هستید خانم روی شکم دراز بکشد و شما با سر آلت خود ناحیه معقد را نوازش دهید و با نوک انگشتان پشت رانها و باسن را مالش داده و گاهی هم کلیتوریس را تحریک نمایید و اگر دو طرف آماده اند دخول را شروع نمایید ….

 

خوراکیها و غذاهای قبل و بعد از رابطه جنسی

مصرف چه نوع خوراکیها و غذاهایی قبل و بعد از رابطه جنسی اهمیت دارد

این موضوع را به دوبخش زیر تقسیم بندی می کنم:

الف) مصرف خوراکیهای قبل از رابطه جنسی

ب) مصرف خوراکیهای بعد از رابطه جنسی

مصرف خوراکیهای قبل از رابطه جنسی

همانطور که می دانید عمل رابطه جنسی از ابتدای امر تا پایان علاوه بر لذت جسمی و روحی باعث مصرف انرژی نیز می شود حتی انرژی مصرف شده در حین رابطه جنسی بر لذت آن می افزاید این از خصوصیت بسیار خوب سکس میباشد که خداوند در سیستم آفرینش بشر قرار داده و همانند تمامی نعمتهایش قابل ستایش از اینرو که بعد از انجام رابطه جنسی به علت مصرف انرژی ، بدن احتیاج به استراحت دارد آرامشی که در حین این استراحت بوجود می آید باعث رشد فوق العاده سلولهای مغزی می شوند و دقیقا به خاطر همین امر است که بعد از یک سکس صحیح و به جا تا مدت زیادی شارژ می شوید و انرژی مضاعف در شما پدیدار می شود و همین طور توانایی فکر و تصمیم گیری شما افزایش می یابد اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد اینکه این انرژی از دست رفته به خودی خود قابل بازگشت نیست و ما باید برای تقویت بدن خود و بازگشت و ذخیره انرژی از ساعاتی قبل از شروع سکس بدن را آماده کنیم برای اینکا اولا خوردن

۱- نوشیدنیهای مانند آب میوه های طبیعی مخصوصا آب هویج و آناناس بسیار بسیار قبل و بعد از سکس توصیه می شود به هیج وجه از خوردن نوشیدنی های مثل آب هندوانه و آب پرتقال قبل از سکس استفاده نکنید اما بعد از سکس بلا مانع است خوردن سیب بسیار مفید است چرا که قند خون را تا حدی بالا برده و از خستگی زودرس در سکس جلوگیری می کند در ضمن ۲- سیب یک میوه ی اعجاب انگیز میباشد و قوه شهوت و تحریک پذیری را بالا میبرد فکر کنم برای همین میوه ی بهشتی هم بهش می گویند اگر قصد انجام سکس در شب را دارید از خوردن غذاههای چرب بپرهیزید و غذای سبک مصرف کنید تا آنجا که می شود غذای حاضری باشد خانمها قبل از انجام سکس کمتر آب میل کنند آقاین بهتر است تا چند ساعت قبل از سکس اصلا آب مصرف نکنند چرا که در حین خروج اسپرم امکان دارد بر اثر فشار بر اندامهای بدن فعالیت مثانه از حالت ارادی خارج شده و قدرت جلوگیری از خروج ادرار را نداشته باشند همینطوردر خانمها موقع ارگاسم امکان ادرار کردن وجود دارد از مصرف غذاهای سرد بپرهیزید ( منظور طبع غذا میباشد نه دمای آن) چرا که باعث پایین آمدن فشار خون در خانمها می شود علت اینکه برخی افراد در حین سکس یا در پایان سکس با لرزش بدن روبرو هستند کمبود خون و یا پایین آمدن فشار خون می باشد حتما فاصله زمانی ۲ ساعت بعد از خوردن آخرین خوراکی با شروع سکس رعایت شود متاسفم که این مطلب را رک عرض میکنم در خیلی از روابط جنسی که از راه مقعد میباشد به علت رعایت نکردن نکات مذکور باعث آغشته شدن آلت مرد به مدفوع زن می شود که صورته خوبی ندارد و باعث خجالت کشیدن جنس زن می شود .

مصرف خوراکیهای بعد از رابطه جنسی

پس از انجام یک رابطه جنسی کامل که منجر به ارضاء شدن طرفین شده باشد برای بدست آوردن انرژی از دست رفته به خصوص در آقایا ن ضروری میباشد مصرف ۲ عدد تخم مرغ ، پیاز، جعفری و گشنیز ( کلا سبزیجات) ، مصرف مواد لبنی مخصوصا ماست ، مصرف یک لیوان نوشیدنی مثل نوشابه ، مصرف آب میوه هایی مثل آب آناناس تا حدود زیادی می تواند انرژی از دست رفته را بازگرداند البته نوشیدن یکی دو لیوان آب هم پیشنهاد می کنم به خاطر داشته باشید قبل و بعد از سکس تا چند ساعت از مصرف شیر خودداری کنید خانمهای که داری نوازد شیرخوار هستند توجه داشته باشند تا ۲ ساعت بعد از سکس به فرزند خود از پستان شیر ندهند.

 

منبع : ممتاز نیوز

 

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. علی:

    نگاه کردن به آلت زن در موقع نزدیکی باعث کور شدن بچه میشود وهمینطور حرف زدن در حین نزدیکی باعث کر شدن بچه میشود

  2. ساسان حسنوند:

    عالیه ولی بعضی ازاسمهاکه نام بردیدبراهمه آشنانیست بهتراست یاباشکل نشان داده شودیاساده تربیان شود..حساس ترین قسمت واژن روهم باشکل بیان کنیدتادوستان بدونندچطورباهاش بازی کنن.مرسی

  3. جلال:

    عالی بود

  4. Elena:

    واقعا چیزهای خیلی خوب و مفیدی بیان شده بود.من ک لذت بردم…..
    ولی متاسفانه هنوز این حسو تجربه نکردم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.