نگرانی از طرح سوال از رئیس جمهور بی‌دلیل است

۲۱ آبان ،

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و بعضی بی‌دلیل نگران می باشند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سید شریف حسینی اظهار داشت: طرح سوال از رئیس جمهور روند خاص قانونی دارد که طبق روال قانونی در حال اقدام است و قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و منتظر رخداد خاصی نیستیم.

وی با اشاره به بعضی جنجال‌ها در روزهای اخیر درباره سوال از رئیس جمهور افزود: این طرح مانند دیگر طرح سوال‌های مجلس انجام می‌شود و هیچ شبهه‌ای نسبت به تعداد امضاهای موافقان سوال وجود ندارد.

حسینی با اشاره به اینکه پس از تقدیم امضاها به هیئت رئیسه امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: هیئت رئیسه طبق قانون عمل کرده است و هیچ تخلفی در این زمینه رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: در طرح سوال از رئیس جمهور تنها باید رئیس جمهور به چند پرسش نمایندگان پاسخ قانونی و قانع کننده بدهد و نباید با بزرگ‌نمایی به دنبال جنجال آفرینی در کشور بود.

* بعضی نمایندگان از رئیس جمهور ناراحتند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از طرح سوال از رئیس جمهور استقبال شده و نمی‌دانم که نمایندگان به چه سببی از دکتر احمدی نژاد ناراحت می باشند که پای این طرح را امضا کردند.

حسینی خاطر نشان کرد: قرار نیست با یک طرح سوال از رئیس جمهور نظم کشور بهم بخورد، نمایندگان مجلس سئوالاتی درباره اقدامات رئیس جمهور و وزارت‌خانه‌های دولتی در مشکلات ارزی دارند که رئیس جمهور با حضور خود در مجلس به سوالات پاسخ می‌دهد و شبهه‌ها برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: بعضی شبهات در هفته‌های قبل در خصوص نحوه عملکرد رئیس جمهور و دستگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه دولت وجود دارد که باید این شبهات برطرف شود.

*شبهه‌ای در امضا کنندگان نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم خاطر نشان کرد: در امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور هیچ شبهه‌ای وجود ندارد زیرا هرکس بخواهد می‌تواند به هیئت رئیسه مراجعه کند.

حسینی افزود: این طرح در حال حاضر ۷۶ امضا دارد و به قوت خود باقی است و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در وقت اعلام وصول بعضی نمایندگان به سبب تعارف با بعضی دیگر درخواست پس گرفتن امضای خود را داشتند اما با توجه به محدودیت‌های آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان پس گرفتن امضا وجود نداشت.

*هیئت رئیسه مجلس به قانون عمل کرد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی به دنبال جنجال آفرینی می باشند، افزود: بعضی تصور می‌کنند سوال از رئیس جمهور آرامش کشور را برهم می‌زند این در حالی است که دامن زدن به این قضیه، بیشتر سبب برهم زدن نظم و ایجاد تنش می‌شود.

حسینی که خود از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور است، تاکید کرد: بازخواست هیئت رئیسه مشکلی را حل نمی‌کند و سوال از احمدی‌نژاد باید در چارچوب قانون اجرایی شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.