نیم نگاهی به برترین بازی‌های فصل سرما

هر سال با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، بازار بازی‌های رایانه‌ای نیز یخ می‌بندد اما این وضعیت خیلی زود و در میانه‌ دی خاتمه می‌یابد و به سرعت به زمستانی پر حرارت تغییر می‌کند. زمستان امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  امشب قصد داریم نیم نگاهی به عناوین شاخصی که در این فصل سرد به عرضه گذاشته می‌شوند، بیندازیم. اولین بازی شاخص برای بازیکنان ویندوزی، Metal Gear Rising: Revengeance است. این بازی ۸۲ امتیازی پارسال برای اجرا در کنسول‌ها منتشر شد اما عرضه نسخه ویندوزی آن تا زمستان به تعویق افتاد.

۱۹ دی زمانی است که ناشر این بازی برای عرضه آن انتخاب کرده است. Assassin’s Creed Liberation عنوانی از مجموعه Assassin’s Creed است که در سال ۲۰۱۲ برای Vita طراحی و عرضه شد اما موفقیت آن سبب شد UbiSoft این بازی را بهبود داده و برای PS3، Xbox 360 و ویندوز آماده عرضه کند. این بازی در ۲۴ دی به بازار می‌آید. علاقه‌مندان بازی محبوب Might & Magic می‌توانند در سوم بهمن منتظر Might & Magic X: Legacy باشند.

این بازی مانند نسخه‌های قبلی در سبک نقش‌آفرینی ساخته شده و تنها به صورت یک نفره روی ویندوز قابل اجراست. Lightning Returns: Final Fantasy XIII سیزدهمین نسخه از سری اصلی بازی نهایت خیال است که در سبک اکشن – نقش‌آفرینی برای اجرا در دو کنسول Xbox 360 و PS3 آماده شده است. نسخه ژاپنی این بازی ماه پیش در ژاپن عرضه شد و عمدتا امتیازاتی بالاتر از ۹۰ دریافت کرد. این بازی تنها عنوانی بود که توانست رکورد Super Mario 3D World را در فروش بشکند و در صدر پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای روز ژاپن قرار گیرد. نسخه انگلیسی این بازی در ۲۲ بهمن به عرضه عمومی گذاشته خواهد شد. 

بازی متفاوت و بسیار هیجان‌انگیز Plants vs. Zombies: Garden Warfare یک جهش در این مجموعه محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از یکی از بهترین موتورهای گرافیکی، هدفی متفاوت را نشانه گرفته است. این بازی که این بار سبک شوتر سوم شخص را نیز شامل می‌شود، در ۲۹ بهمن برای اجرا در ویندوز، Xbox 360 و Xbox One به عرضه عمومی گذاشته خواهد شد.

Castlevania: Lords of Shadow 2 بازی پرطرفدار و شناخته شده Konami است که در میان علاقه‌مندان سبک اکشن – ماجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این بازی برای اجرا در ویندوز، PS3 و Xbox 360 در ۵ اسفند به بازار می‌آید. عنوان Thief بازی ساخت Square Enix است که به سبب نمایش‌های موفق خود، زیر ذره‌بین بازیکنان و منتقدان قرار گرفته است. این بازی اکشن – پنهانکاری، روایتی مدرن‌تر و متفاوت از کلیشه رابین‌هود است اما با این وجود، بسیاری بر این باورند که Thief یکی از عناوین برتر سال ۲۰۲۴ خواهد بود. این بازی در ۶ اسفند برای اجرای در ویندوز، PS3، PS4، Xbox 360 و Xbox One به عرضه گذاشته خواهد شد.

Titanfall با یکی از موفق‌ترین پیش‌نمایش‌های طول تاریخ در E3 2013 از شاخص‌ترین بازی‌های ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. سازندگان این بازی، خالقان مجموعه ندای وظیفه‌اند که پس از اختلافات جنجالی با Activision اینک به صورت مستقل بازی می‌سازند و Titanfall اولین بازی این گروه است. این موضوع به اهمیت این بازی افزوده و آن را در صدر بازی‌های مورد توجه در ۲۰۲۴ قرار داده است. این بازی هیجان‌انگیز در سبک شوتر اول شخص ساخته شده و Xbox 360، Xbox One و ویندوز میزبان آن هستند. این بازی در ۲۰ اسفند منتشر می‌شود.

در همین روز Dark Souls II به بازار خواهد آمد. نسخه اول آن بارها مورد تحسین قرار گرفت و امتیازات عموما بالای ۹۰ این بازی، در سال عرضه آن رکورددار بود. عنوان بهترین بازی ۲۰۱۱، بهترین بازی نقش‌آفرینی و بهترین بازی کنسولی در همین سال، از افتخارات نسخه اول این بازی است، حال آن که سازنده این مجموعه مدعی است Dark Souls II به مراتب از نسخه اول بهتر خواهد بود. این بازی در ۲۰ اسفند برای اجرا در PS3 و Xbox 360 عرضه می‌شود اما زمان عرضه نسخه ویندوزی آن مشخص نیست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.