هتک حرمت به صحابی پیامبر (ص) به منظور حذف هویت شیعی

۱۴اردیبهشت،

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به هتک حرمت مقبره “حجر بن عدی” یکی از صحابی پیامبر(ص) در سوریه از سوی گروه تروریستی النصره، گفت: ویرانی مرقد مطهر “حجر بن عدی” در گام اول به منظور حذف هویت شیعی در منطقه و در گام بعدی برای تضعیف اسلام در قالب جنگ مسلمانان علیه یکدیگربه راه افتاده است.

جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به کارشکنی غرب علیه موج عشیم بیداری اسلامی در منطقه، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف از سوی آمریکا،‌ انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی علیه بیداری اسلامی در منطقه امروزه ابعاد گسترده‌ و پیچیده‌ای به خود گرفته است؛ به گونه‌ای که تمام زیربناهای اعتقادی مسلمانان در منطقه را مورد هدف قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه غرب هیچ‌گاه نمی‌خواهد در منطقه اثری از اسلام و فرهنگ اسلامی باقی بماند، تصریح کرد: بنابراین آنچه که امروزه در بحرین، عربستان، یمن و حتی مصر شاهد آن هستیم از بین بردن اماکن مذهبی متعلق به خاندان پیامبر بوده که این امر ناشی از یک برنامه حساب شده و از پیش تعیین شده است.

منصوری جنایات رخ داده در منطقه علیه مسلمانان را تحت نظر صهیونیست‌ها دانست و افزود: این رژیم منحوس همواره حساسیت ویژه‌ای نسبت به مذهب شیعه داشته به گونه‌ای که طی دو سال قبل همواره جنایات و اقدامات متعددی در سوریه علیه هویت شیعه و ضد اماکن مذهبی در این کشور انجام داده است.

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به هتک حرمت مقبره “حجر بن عدی” یکی از صحابی پیامبر (ص) در سوریه از سوی گروه تروریستی النصره، اظهار داشت: ویرانی این مرقد مطهر در گام اول به منظور حذف هویت شیعی در منطقه و در گام بعدی برای تضعیف اسلام در قالب جنگ مسلمانان علیه یکدیگربه راه افتاده است.

منصوری با یادآوری به جنایات صورت گرفته در شمال آفریقا،خاورمیانه وغرب آسیا، تصریح کرد: حضورگروه تروریستی طالبان در پاکستان برای ضربه زدن به شیعیان ونابودی اماکن مذهبی مسلمانان از یک سو و از سوی دیگر حضور نیورهای خارجی در افغانستان طی سال‌های گدشته سبب خسارات سنگینی در این کشور شده است.

وی ادامه داد: در واقع مسئله ضدیت با ایران به عنوان یک دولت انقلاب اسلامی از یک سو و از سوی دیگر شعیه به عنوان نیروی محرکه این انقلاب سبب کینه‌ورزی ودشمنی استکبار جهانی علیه جهان اسلام شده است

منصوری با تاکید بر اینکه جنایات انجام شده در منطقه علیه مسلمانان هیچ‌گاه تصادفی وتنها ناشی از تصمیم‌گیری یک فرد نبوده است، افزود: دنیای اسلام و به ویژه تشیع باید نسبت به این‌گونه اقدامات یک برنامه کلی و تصمیم جدی داشته باشند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به حرکت اعتراض‌آمیز ایران، نجف و عراق، گفت: تعطیلی حوزه‌های علمیه قم، نجف، عراق و دیگر کشورهای منطقه یک حرکت اعتراض‌آمیز در جهت آگاه‌سازی و فعال‌سازی نیروهای مقابله با استکبار جهانی و به منظور خنثی کردن مجموعه جنایات تروریستی در منطقه انجام شده است.

منصوری با تاکید بر اینکه تمامی جناح‌ها، جریانات و نیروهای اسلامی باید برای مقابله با این قبیل اقدامات جنایتکارانه در منطقه بسیج شون، تصریح کرد: جهان اسلام باید به طور جدی از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان جهانی یونیسف برای سکوتشان در مقابل این جنایات به‌صورت جدی از آنها بازخواست کند چرا که این سازمان هیچگاه واکنش روشنی نسبت به این مسائل نداشته‌اند.

سفیر سابق ایران در چین در پایان با بیان اینکه چنانچه در دنیا کوچکترین اقدامی علیه مسیحیت انجام شود جهان مسیحیت در مقابله این جنایات به پا می‌خیزند، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌کنم تا رسانه‌ها دربارهٔ این جنایات از تمامی مراکز و شخصیت‌های اسلامی و به ویژه شیعی بخواهند تا این جنایات را پیگیری کنند؛ چراکه این اتفاقات تنها مختص یک روز و یک اتفاق نبوده بلکه این مهم سیاستی دنباله‌دار از سوی استکبار جهانی است که باید در مقابلش ایستاد تا متوقف شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.