هدف از ساخت مصلای تهران فقط برپایی نماز نبود/اعتبارات به موقع واریز شود، ساخت مصلی تا سال ۹۵ به اتمام می‌رسد

نوشته شده در تاریخ ۲۸/آذر/ – ۱۱:۲۸ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : بسیاری از شهروندانی که از محدوده عباس‌آباد تهران عبور می‌کنند، وقتی چشمشان به کارگرانی می‌افتد که در مصلی کار می‌کنند، از خود می‌پرسند این پروژه کی تمام می‌شود؟

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، ۲۳ آبان ماه سال ۶۷ رئیس‌جمهوری وقت در نامه‌ای به حضرت امام خیمنی (ره) در خواست کرد که اجازه واگذاری زمین‌های تحت مالکیت شهرداری در منطقه عباس‌آباد برای ساخت مصلی صادر شود. حضرت امام (ره) نیز در پاسخ به نامه ایشان ضمن موافقت به این درخواست فرمودند که مصلی باید در عین سادگی ساخته شود.

با گذشت بیش از ۲۶ سال از این واقعه، طولانی شدن فرآیند ساخت و تجهیز مصلی پرسش بزرگی در ذهن همه ایجاد کرده‌ است که چرا در این مدت، فقط شبستان مصلی قابل استفاده است؛ آن هم شبستان نیمه‌کاره‌ای که به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در آن، شکل اصلی خود را از دست داده‌ است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی معتقد است اگر اعتبارات به موقع به این پروژه واریز شود، ساخت مصلی تا سال ۹۵ به اتمام می‌رسد.

محمدجعفر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با توجه به پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی این پروژه گفت: زمان به بهره‌برداری رسیدن این مجموعه به تخصیص اعتبارات بستگی دارد و اگر اعتبار مورد نیاز در موعد مقرر تخصیص یابد، مصلی هم مانند هر پروژه عمرانی دیگر تکمیل می‌شود.

اما سوال دیگر مردم این است که مگر مصلی محلی برای برگزاری نماز نیست؟ پس چرا در آن نمایشگاه‌ هم برگزار می‌شود؟

به گفته علیزاده، مصلی تهران تنها مجموعه‌ای برای برگزاری نماز نیست، بلکه در این پروژه سالن‌هایی برای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، نمایشگاه‌ها و برگزاری بازارهای صنایع دستی پیش‌‌بینی شده‌است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی می‌گوید که مصلی تهران، یک مجتمع عظیم فرهنگی است که در آن سالن‌های آمفی‌تئاتر، موسسات آموزش علوم انسانی و موسسات آموزش علوم اسلامی در نظر گرفته شده‌ است.

او تاکید کرد: سیاست ما در ساخت مصلی تهران این است که همزمان با ساخت بخش‌های مختلف، از بخش‌های ساخته‌شده نیز بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.