هدیه تولد صد سالگی آستون مارتین به خودش

۱۳خردادماه،

هدیه تولد صد سالگی آستون مارتین به خودش

Bookmark and Share

آستون مارتین به مناسبت صدمین سال فعالیت خود با رونمایی از یک کانسپت گوشه‌هایی از مسیر طراحی مدل‌های آینده خود را به نمایش گذاشت. 

این کانسپت که نامش سی‌سی۱۰۰ است همچنین یادآور مدل مسابقه‌ای دی‌بی‌آر۱ هم است که در سال ۱۹۵۹ به رانندگی استرلینگ ماس در مسابقات له‌مان برنده شد. کانسپت تازه همچون مدل کلاسیک دو نفره و به شکل یک «اسپیدستر» ساخته شده است. 

سی‌سی۱۰۰ تنها یک مدل نمایشی نیست و آستون مارتین برای نمایش توانایی‌های این خودرو آن را همزمان با مسابقات ۲۴ ساعته در نوبرگرینگ آلمان رونمایی کرد. در این مراسم اولریخ بز، مدیر آستون مارتین با سی‌سی۱۰۰ و سر استرلینگ ماس با دی‌بی‌آر۱ یک دور در پیست حرکت کردند. 

اگرچه در نگاه اول دو خودرو بسیار به هم شبیه‌اند اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان حرکتی تازه از سوی آستون مارتین برای طراحی مدل‌های آینده را در کانسپت تازه دید. 

واضح‌ترین تغییر بصری برداشت تازه از جلوپنجره آشنای آستون مارتین است. آستون مارتین به سبکی از طراحی اعتقاد دارد که به مرور زمان جذابیتش از بین نرود. با این حال طراحان آستون مارتین جلوپنجره این کانسپت را که شصت سال است با همین شکل در خودروهای این کارخانه دیده شده است با اضافه کردن بخش‌هایی اسپرت‌تر کرده‌اند.

هدیه تولد صد سالگی آستون مارتین به خودش

همچنین خطوط کناری پررنگ‌تر ماشین و طراحی عقب آن، بخش‌هایی است که به احتمال بسیار در نسل بعدی مدل‌های این کارخانه دیده خواهد شد. 

بدنه ماشین به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است و بر روی تازهترین نمونه از شاسی «وی اچ» قرار گرفته که آستون سال‌ها است مشغول بهینه سازی آن است. طول ماشین چهار متر و نیم و عرض آن حدود دو متر است. نیروی ماشین از موتوری شش لیتری دوازده سیلندر گرفته می‌شود.

آستون مارتین به طور رسمی قدرت این موتور را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود این موتور ۵۶۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. آستون مارتین می‌گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو با این موتور کمی بیشتر از ۴ ثانیه است. حداکثر سرعت ماشین ۲۸۹ کیلومتر در ساعت است و نیروی موتور از طریق جعبه دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

آستون مارتین شش ماه صرف ساخت این کانسپت کرده است. به نقل از این کارخانه داخل خودرو با نگاهی مینیمال و کاربردی طراحی شده است اما کارخانه انگلیسی نگاه لوکس خود را فراموش نکرده است. همچنین در این خودرو از تکنولوژی‌هایی استفاده شده است که در خودروهای آینده آستون مارتین دیده خواهد شد. از جمله اطلاعات خودرو که بر روی نمایشگری از جنس تی‌اف‌تی نمایش داده می‌شود و چراغ‌های جلو که همگی ال‌ائی‌دی است. 

برچسب ها : آستون مارتین | صدسالگی | کانسپت سی‌سی۱۰۰ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۳۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.