هدیه زاگاوتو برای صد سالگی آستون مارتین

۱۲ تیرماه ۱۳،

هدیه زاگاوتو برای صد سالگی آستون مارتین

Bookmark and Share

آستون مارتین به تازگی به مناسبت صدمین سال تاسیس این کارخانه مهمانی بزرگی در لندن ترتیب داد. در بین صد مدل تازه و کلاسیک این کارخانه که در این مراسم نمایش داده شد دو نمونه که هدیه‌ای از طرف استودیو طراحی زاگاتو بود بیشتر از همه توجه جلب کرد. 

این دو خودرو توسط مشتریانی خصوصی به زاگاتو سفارش داده شده بود و از هر دو مدل تنها یک دستگاه ساخته می‌شود. استودیو طراحی ایتالیایی در ساخت نمونه‌های سفارشی از آستون مارتین سابقه‌ای پنجاه ساله دارد. خودروهایی که زاگاتو می‌سازد بیش از اینکه یک وسیله نقلیه باشد، مانند یک اثر هنری است.

هدیه زاگاوتو برای صد سالگی آستون مارتین

یکی از این خودروها کوپه و دیگری بدون سقف است. مدل کوپه آبی رنگ توسط به سفارش یک کلکسیونر آمریکایی و زیر نظر نوریهیکو هارادا، مدیر طراحی زاگاتو طراحی شده است که در میلان کار می‌کند. نام این مدل دی‌بی‌اس کوپه زاگاتو سده (DBS Coupe Zagato Centennial) است. 

کاپوت جلو و درهای  ماشین از آلومینیوم است و بقیه از فیبرکربن ساخته شده است. دو برآمدی بر روی سقف که از دهه پنجاه میلادی به نوعی امضای زاگاتو به شمار می‌رود هم در این خودرو تکرار شده است. 

هدیه زاگاوتو برای صد سالگی آستون مارتین

همانطور که از نامش پیدا است، این مدل تازه بر روی شاسی مدل ۲۰۲۴ دی‌بی‌اس ساخته شده است. اگرچه آستون مارتین به طور رسمی قیمت این خودرو را اعلام نکرد اما هزینه ساخت چنین خودروهای سفارشی بین یک تا یک میلیون و پانصد هزار یورو برآورد می‌شود. ساخت ماشین شش ماه طول کشید و مدیر طراحی آستون مارتین می‌گوید همه توانایی‌های یک آستون مارتین دی‌بی‌اس در آن حفظ شده است. در طراحی خودرو از خطوط ساده استفاده شده و ماشین با توجه به علاقه‌ها و روش زندگی سفارش‌دهنده طراحی و ساخته شده است.

برچسب ها : آستون مارتین | زاگاتو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.