هشدار انقلابیون بحرین به آل سعود/ بازداشت فعالان سیاسی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازپایگاه الحرمین، ائتلاف چهارده فوریه بحرین با صدور بیانیه ای از ادامه بازداشت شیخ “توفیق العامر” عالم دینی عربستانی از مقامات سعودی خواست که وی و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد کند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است : رژیم آل سعود باید از سرکوب و تروریسم سیاسی دست بردارد و بداند که بیداری اسلامی به جزیره العرب رسیده است و منطقه به دنبال آزادی و اصلاحات است.

ائتلاف چهارده فوریه بحرین در بیانیه خود همبستگی کامل خود را با انقلابیون منطقه الشرقیه و الاحساء عربستان که به گفته آنها از تمام حقوق خود محروم شده اند اعلام کرد.

این در حالی است که بازداشت جوانان منطقه الشرقیه ادامه دارد و حدود صد زندانی بیان در زندانهای سعودی بدون محاکمه به سر می برند.

اهالی منطقه الشرقیه وضعیت ۴۸ زندانی العوامیه و دیگر زندانیان در مناطق القطیف، الاحساء از جمله شیخ جلال آل جمال، فاضل المناسف، زکریا آل صفوان، نذیر الماجد و جبیب علی المعاتیق را دنبال می کنند و خواهان آزادی آنها هستند.

از سوی دیگر مقامات سعودی مصطفی احمد آل مطر ۲۷ ساله ساکن منطقه العوامیه را آزاد کردند. وی هنگام بازگشت از منزل یکی از بستگانش درمنطقه المنیره همزمان با تظاهراتی در جزیره تاروت بازداشت شده بود.

این در حالی است که “حمزه الحسن” فعال عربستانی با اشاره به برپایی تظاهرات اخیر در ریاض اعلام کرد: موضوع بازداشت شدگان بدون شک به مشکل بزرگی برای رژیم تبدیل شده است به ویژه اینکه برخی از آنها هشت یا نه سال در زندان و بدون محاکمه به سر می برند.

وی افزود: تظاهرات مسالمت آمیزی که در ریاض و دیگر شهرهای عربستان برگزار شده است، بازتاب اوضاع این کشور و نشات گرفته از بهار عربی است.

الحسن بیان کرد: رژیم سیاست بازداشت و سرکوب اصلاح طلبان را برگزیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.