اخبار روابط ایران و عربستان – اخبار عربستان امروز اسفند ۱۴۰۲

در این مطلب آخرین اخبار روابط ایران و عربستان و همچنین جدیدترین اخبار عربستان امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ منتشر میگردد.

اخبار روابط ایران و عربستان

هیچگاه روابط ایران و عربستان در سطح مطلوب برقرار نبوده است.

تاکنون بارها منازعات نظامی و دیپلماتیک بین دو کشور رخ داده است.

هر دو کشور مدعی صیانت و رهبری بر سایر کشورهای مسلمان خاورمیانه هستند که در این بین ایران به عنوان یک کشور شیعه مذهب و عربستان سعودی به عنوان یک کشور سنی مذهب، اختلافات اعتقادی و سیاسی متعددی دارند که معمولاً منافعی متضاد را برای یکدیگر ترسیم کرده است. حمایت عربستان از صدام حسین در جنگ ایران و عراق و حمایت ایران از شیعیان یمن در درگیری ۲۰۰۹-۲۰۱۰ یمن نمونه‌ای از اختلافات و درگیری‌ها است.

ایران و عربستان اختلافات مرزی در خلیج فارس با یکدیگر دارند که بیشتر به سبب بهره‌برداری بیشتر از منابع هیدروکربنی خلیج فارس (نفت و …) است.

پس از حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد، این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد.

آخرین اخبار عربستان امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه زن یمنی در حمله هوایی عربستان به تعز کشته شدند

جنگنده‎های سعودی امروز (شنبه) مناطق مختلف استان تعز واقع در جنوب غربی یمن را بمباران کردند.
کد خبر: ۷۸۹۶۸۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

شیخ سلمان زیر قولش به کفاشیان زد!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شیخ سلمان به تاج قول داده بود که اگر دادگاه CAS موافقت کند خسارت باشگاه‌های ایرانی را جبران خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۹۵۲۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

عربستان کاردار سفارت عراق را احضار کرد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از اقدام دولت عربستان در احضار کاردار سفارت عراق در ریاض در اعتراض به سخنرانی وی در نشست ژنو خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۵۲۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

روایت امیر عبداللهیان از پیام سردار سلیمانی به ظریف

دستار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل گفت که خطر تروریسم تکفیری همچنان منطقه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۳۸۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

سوریه و یمن محور نشست بوگدانوف و سفیر عربستان

معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر عربستان در مسکو در خصوص اوضاع جاری در سوریه و یمن بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۷۸۹۳۵۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

یمنی‌ها در برابر نقشه‌های آمریکا هوشیار باشند

انصار الله و انجمن علمای یمن با صدور بیانیه هایی ترور امام جماعت یکی از مساجد استان حضرموت را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۸۹۳۴۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

تلاش عربستان برای بومی‌سازی صنایع دفاعی

عربستان سعودی قصد دارد صنایع دفاعی خود را خیلی پرشتاب گسترش دهد و برای این منظور از هم پیمانان سنتی خود در غرب نیز عبور خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۹۳۳۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

بازیکن الهلال دیدار برابر استقلال را از دست داد

باشگاه الهلال اعلام کرد که عبدالله الحافظ، بازیکن این تیم از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده و فصل برای این بازیکن به پایان رسید.

کد خبر: ۷۸۹۳۳۶   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

ایل جورناله: دراویش را عربستان تحریک به ایجاد ناآرامی کرد

یک روزنامه ایتالیایی تصریح کرد پشت پرده اغتشاشی که فرقه دراویش در شمال شهر تهران راه انداختند، رژیم وهابی عربستان قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۹۳۳۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

 

دیدار و گفتگوی سعدالحریری با محمد بن سلمان

نخست وزیر لبنان و ولیعهد عربستان سعودی در ریاض جمعه شب، دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۷۸۹۳۲۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

ادعای نشریه آلمانی درباره سفر رئیس فیفا به ایران

یک نشریه چاپ آلمان از حضور عالی‌ترین مقام فیفا در تهران برای حل مشکل تیم‌های باشگاهی ایران خبرداد.
کد خبر: ۷۸۹۱۶۸   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

 

آغاز صدور پروانه سینما‌ها در عربستان پس از ۳۰ سال!

وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی دیروز صدور پروانه کار برای مدیران سینما‌ها را اغاز کرد که قرار است پس از ۳۰ سال ممنوعیت نمایش عمومی فیلم‌های سینمایی در ماه مارس افتتاح شوند.
کد خبر: ۷۸۹۱۳۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

 

آغاز حمله تبلیغاتی علیه حزب‌الله با پول‌های سعودی

روزنامه الدیار لبنان به نقل از منابع خود از نقشه عربستان برای هزینه کردن پول در لبنان جهت حمله تبلیغاتی علیه حزب الله در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۱۲۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

 

تلاش اسرائیل برای استفاده از حریم هوایی عربستان

شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی «اِل عال» جهت کسب موافقت لازم عربستان برای استفاده از آسمان این کشور به سراغ لابی‌هایی در بخش هواپیمایی جهانی رفته است.
کد خبر: ۷۸۹۰۲۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

خودشیرینی جانسون برای سعودی‌ها

وزیر خارجه انگلیس با تقدیر از اصلاحات اجتماعی در عربستان تلاش کرد تا انتقاد‌ها بر سر وضعیت حقوق بشری ریاض و مشارکت جنجالی آن در جنگ یمن را پیش از سفر قریب‌الوقوع ولیعهد جوان آل سعود به لندن کم‌اهمیت جلوه دهد.
کد خبر: ۷۸۸۹۰۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

برنامه هسته‌ای سعودی‌ها اهرمی برای لغو برجام

مذاکره کننده سابق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که سعودی‌ها از برنامه هسته‌ای شان به عنوان اهرمی برای اعمال فشار آمریکا بر ایران و از بین بردن توافق هسته‌ای استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۸۸۸۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

سفر حریری به بازداشتگاه!

سفر نخست وزیر لبنان به عربستان در پی ماجرای بازداشت چند ماه پیش در ریاض بسیار سوال برانگیز است و از همه مهم تر اینکه آیا روابط وی با عربستان به روال گذشته باز می‌گردد؟
کد خبر: ۷۸۸۸۴۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

نظر اینفانتینو درباره مشکل میزبانی ایران و عربستان

رئیس فیفا پس از دیدار با وزیر ورزش و جوانان کشورمان تأکید کرد که در خصوص میزبانی ایران و عربستان مشکلی وجود ندارد که قابل حل نباشد.
کد خبر: ۷۸۸۸۳۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

سندرز: دخالت آمریکا در جنگ یمن، غیرقانونی است

سناتور دموکرات کنگره آمریکا در دو پیام توئیتری نوشت: «ادامه دخالت آمریکا در جنگ یمن بدون تأیید و کسب مجوز از کنگره، مغایر با قانون اساسی است» و اینکه «بدون مجوز کنگره، دخالت آمریکا در جنگ یمن باید به ارائه کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز و اقدامات دیپلماتیک جهت حل و فصل این تعارض محدود شود».
کد خبر: ۷۸۸۸۰۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

 

اخبار روابط ایران و عربستان

🔹ولیعهد عربستان گفته است که حاضر است آسمان و حریم هوایی خود را برای حمله نیروی هوایی اسرائیل به لبنان و ایران باز بگذارد.

 

http://easycaptures.com/fs/uploaded/1213/1095529667.jpg

 

تاریخچه روابط ایران و عربستان

هیچگاه روابط ایران و عربستان در سطح مطلوب برقرار نبوده است.

تاکنون بارها منازعات نظامی و دیپلماتیک بین دو کشور رخ داده است.

هر دو کشور مدعی صیانت و رهبری بر سایر کشورهای مسلمان خاورمیانه هستند که در این بین ایران به عنوان یک کشور شیعه مذهب و عربستان سعودی به عنوان یک کشور سنی مذهب، اختلافات اعتقادی و سیاسی متعددی دارند که معمولاً منافعی متضاد را برای یکدیگر ترسیم کرده است. حمایت عربستان از صدام حسین در جنگ ایران و عراق و حمایت ایران از شیعیان یمن در درگیری ۲۰۰۹-۲۰۱۰ یمن نمونه‌ای از اختلافات و درگیری‌ها است.

ایران و عربستان اختلافات مرزی در خلیج فارس با یکدیگر دارند که بیشتر به سبب بهره‌برداری بیشتر از منابع هیدروکربنی خلیج فارس (نفت و …) است.

پس از حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد، این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد.

تا این لحظه ۸۲نظر ثبت شده
  1. رضاجوام:

    درود بر همه .ولعنت بر دشمن ایران حالا هر عنی میخاد باشه چه داخل چه خارج چه منافق پست چه هر عنی ..به یگانگی پروردگارم سوند آرزوی حمله به این شاش شتر خورها وبریدن سرشون دارم چه کودکشون چه بزرگشون تا انتقام ۱۴۰۰سال پیشونگیرم آرام نمیشینم .بچه شیروان ایلام .سرباز جان برکف کیان ایرانم

  2. عزیزانم سلام خدا نکنه که جنگ بشه یک پشه هم که آدم را میگزه نا چند روز جای نیشش آزار میده حیف از یک هموطن ایرانی که در برابر این خدا بی خبرها خون از دماغش بیاد ساز جنگ نزنید خدا را شاکرم که در کشوری امن زندگی میکنیم اگر همین جور پیش بریم انشالله از همه لحاظ علمی و نظامی در جهان درجه یک خواهیم شد و الزام آن امنیت و آرامش میباشد دعا کنید که هیچ اتفاق بدی نیافته تا بتوانیم به راه پیشرفت همه جانبه ادامه بدیم و از همه لحاظ در دنیا اول و اول بشویم انشالله:

    Z

  3. ناشناس:

    از شما خواهش کردم و داعش تهران هستند و به مسافرت پاکستان حرکت کنند و شهر های پاکستان باید نابود بشود و سفارت پاکستان به آتیش بزنندو تک تک و تک و تک و تک تک و تک و تک وتک و تک و تک خانه های مختلف به آتیش بزنید و جرثقیل به سمت پاکستان حرکت کنند و سفارت ها ی مختلف آتیش بزنند و خراب بشود و نابود کنند و تیر اخبار های مختلف تهران و حتی اخبار بی بی سی بخش بشود و روزنامه های مختلف چاب بشود : لطفا سخرانی کنید

  4. فاطی:

    کسی میدونه عربستان کجاست؟ اها یادم اومد همون جایی که در اینده نزدیک به خاک تبدیل و برای ما میشه

  5. H.s:

    سلام. اسرائیل یعنی موجودی فرازمینی که اشاره به جن وشیطان داره وخودشون را حاکم جهان میدانند و خدادرقرآن گفته که برای باردوم طغیان وتجاوزگری میکنندولی باافرادی سخت انتقام آنها را از فلسطین وقدس بیرون ویامیکشند اسرائیل چهارصدسال هست که ازطریق برنامه های خاصی موفق شد به موقعیت الان برسه ویک گروه مخفی بنام فراماسون پشت پرده دوسوم کشورهای جهان هست. فرانسه یافراماسونها منشأفرانسه اولین معماریهای ماسونی را قرنهاقبل شروع کردند وفرهنگی مذهبی هم موفق شدند وعلمی هم بسیاربالاهستند. اندیشه سلیمان نبی رادر سر دارند که تمام جهان بشه یک کشور پایتخت آن بیت المقدس که همان مرکزفرماندهی سلیمان برجهان بود ودر همان دوران هم یهود موانعی درحکومت سلیمان ایجادمیکردند. اما باحوچه به انقلآب اسلامی ایران آنهاازهدفشان امل عقب افتادند وسخنان قرآن ب واقعیت پیوسته وباتشکیل سپاه قدس مأموریت خدا راانجام میدهد. این وعده الهی هست وحکومت جهانی هم به حاکمیت قانون الهی وافرادالهی تشکیل میشودمنتهی مابوسیله ماسونا تاوان اعمال خودمان رامیدهیم. و توهم نیل تا فرات ماسونها باعث این جنایتهاشده است. برخورد قطعا صورت میگیرد این برخورد ررنامه ریزی شده واینکه میبینیم حمله نمیکنن وتروریسم پرورش وکارهای ضد ارزشی وضدفرهنگی میکنند زمینه آمادگی حمله هست همه چی برنامه ریزی شده هست منتهی همیشه کفار چیزی بنام غیب ومعنویت وخدا را حساب نمیکنند ونادیده میگیرند و این وعده خدا توسط خمینی بدون سلاح انجام شد ودردامه توسط همین افراد اجرامیشودحتی اگر یک نفرباشند . نگاه ب گذته وپیامبران وقرآن وحال انقلاب ایران وموفقیتش بخوبی توحیدومعنویت وقدرت غیب وایمان رااثبات میکند بهرصورت دنیایعنی دنی یعنی پست وموقتی هم هست نه دائمی.

  6. مهدی:

    شکی نیست که حق و باطل (اسلام واقعی و اسلام آلوده به وهابیت)رودر روی هم قرار خواهند گرفت و خداوند وعده پیروزی به حق و رفتن باطل داده،پس به دور از هر واهمه ای آماده‌ایم اگر نکشیم ،کشته می شیم .چون ما جنگ طلب نیستیم ،به جنگ ما خواهند آمد دیر یا زود.

  7. رضا:

    باسلام میخواستم خدمت شما عزیزان عرض کنم باهمه توهین ها وتحقیرهایی که شدیم حتی به ناموس ما تجاوز کردند باعده ایی فارغ ازغیرت عازم مکه میشوندوخدا رادرسرزمین شرک کفر زشتی جستجو کرده وازهیچ توهین وتحقیر وجسارتی بخود واهمه ندارند وابروی ایران وایرانی رانزد ال سعود پلیدتر ازاسراییل میبرند.بامید اگاهی وروشنی هرچه بیشتر ملت ایران

  8. هاست لینوکس:

    مطلب مفیدی بود! ممنون

  9. hasan:

    خدایش یا حمله کنید یا الکی نگید پاش وایستید.تا ببینیم این حرفم مثل حرفایی قبلیه

  10. alireza:

    یا حمله کنید یا کم الکی جو بیارید.

  11. عموت:

    عربم وباافتخارحالت خوفه شوفیدشوفه پشتتحوفه اونجات ولک بوفه،توشرفته وااروفه…لاموفه لاموفه …العجم برویت العرب .قل اعجم :الدنیاکل هویجا وگزرنااذادمروفل داخلوواذامسئلتاذبرازورا…الیوم بوقت فوق

  12. نبيل تدين:

    هموطن عزیز منظورش اینه که عربستان اسرائیل را تهدید کرده که از اسمانش برای حمله به ایران استفاده نکنه برخورد میکنه.که صحت داشت وتمام خبرها بیان کردند.واما خود سعودی که میگین حمله میکنه دگه همشون حساب کار دسشون اومده وجرات چنین کاری ندارند نه امریکا نه اسرائیل نه سعودی خودامریکا درجواب ادعای سعودی که گفته بو ماتا۶ساعت اسمان ایران راتسخیرمیکنیم بیان کردکه این به جک خنده دار میمونه وشما حتی فرصت تلفن زدن به ماهم ندارین که درخواست کمک کنین میدونین یعنی چه ؛اینه که ما ابرقدرتیم جرات حرف حمله رو نداریم اونوقت شما میگین ۶ساعت تموم میکنیم.پس مطمئن باشید هیچ کدومشون چنین ریسکی رونمیکنن واگه بخوان حماقت کنن هم اریکا نمیزاه چون ضررش متوجه غرب میشه هم.فکر کنید جنگ بشه خدای نکرده حالا باهرکدام از اینا ایا خودمون میشینیم که از کجا شایک شده به همونجا بزنیم نه هرکسی که درکشورش اجازه حتی دیداستراژیکی به اینا داده هم مقصره وبرخوردجدی میکنیم یعنی همه اون منطقه هایی که هستند رومیزنیم که الحمدالله ماشه اماده فشاره،خوب حالا غرب تواون اوضاع میخاد توتنگه هرمز وخلیج فارس نفتکشش بره وبیاد پس جنگ سوم خلیچ فارس اغاز خواهد شدکه اول به ضرر خواین سه کشوره.پس هیچ وقت چنین حماقتی را نمیکنن که اگه بکنن شخمشان خواهیم زد به خواست خدا.

  13. Sima:

    اگه حمله کنه به ایران بمباران میشه؟؟؟یافقط جاهای خاصی رومیزنن

  14. Sima:

    اگه حمله کنه به ایران بمباران میشه؟؟؟یافقط جاهای خاصی رومیزنن

  15. نفس:

    حمله ی هوایی

  16. امیر:

    این کجاش هشدار بود عربستان گفته اسراییل بفرمایید حمله کنید دیگه هشدارش کجا بود لطفا تیترهای بیخود رو خبرها نزنید برای جلب مخاطب…,نمیدونم شایدم شما از عربستان لعنت شده خوشتون میاد یا میخواید این لعنتی هارو خوب جلوه بدید لعنت بر این حرومزاده های عرب

  17. نام شما...علیرضا:

    کاش اسرائیل حمله کنه به ایران همه ی ایرانو نابود کنه تابفهمید ایران کشورنیست یک عروسکه

    • فاطی:

      ایران عروسکه؟ خاک توسرمن که همچین هموطنی دارم حتما عضو مجاهدین خلق هستی خاک تو سرت کنم میدونم نمیدونی که عشق به وطن از ایمانه تو مسلمون نیستی تو کافر مزدور دشمنی

  18. سرباز ایران:

    همه ماها سربازای زیر پرچمیم
    نمیزاریم از ما بگه هر اجنبی
    برا ما ایرانیا ملاک هر نفر
    که روی گردنما پلاک فربه هر
    اتحاد ما برای دشمن استرابه
    اسم ایران برای ما مایه افتخاره
    بدون ایران نمیشه تباهو تسلی
    خدا داده به تو دو تا چشم بینا ببین کتابای
    سعدیو ابن سینا یا به فردوسی یا خیام یا مولانا رومی
    همیشه توی تمدن ما بالا بودیم
    حالا یاسر نمیتونه ساکت شه
    اسم ایران بازیچه یه مشت ناکس شه
    هدفتو پاره میکنم با تیغ ایمان
    تو کی هستی که بگی از تاریخ ایران

    همه بدونین من سرباز وطنم.امریکا انگلیس اسراییل و…. هر کشوری که دشمن کشورمنه بدونه که انو با خاک یکسان میکنم.ای دشمنان ایران همه گوش کنید همه ما ایرانیا تا اخرین قطره خونمون می جنگیمو نمیزاریم حتی ۰/۵ میلی از خاک کشورمونو بگیرین.تاریخ ایرانم هویت منه ای ایران دفاع از تو نیت منه

  19. محمد رضا:

    سلام ب همه ایرانیان.
    اگر روزی این عربای حرومزاده حماقت کنن ب ایران حمله کنن ب خدا قسم همین جوونایی که بهشون میگن بچه خوشگل و غرب زده جوری سر از تن این عربا جدا کنن که تا حالا تاریخ ب خودش ندیده باشه. والله قسم تو مدینه حرم میسازیم.ن بسیجی ام ن مذهبی .فقط ی جوون ایرانی ام. برا کشورم وناموس کشورم جونمو میدم.

  20. میلاد‏ ‏مهدیزاده‏ ‏:

    سلام‏ ‏.
    اگه‏ ‏می‏ ‏تونستن‏ ‏و‏ ‏دستشون‏ ‏ب‏ ‏ما‏ ‏می‏ ‏رسید‏ ‏همه‏ ‏مون‏ ‏رو‏ ‏گردن‏ ‏می‏ ‏زدن‏ ‏ب‏ ‏خدای‏ ‏ک‏ ‏اون‏ ‏بالاست‏ ‏هرکی‏ ‏ک‏ ‏اسم‏ ‏شعیه‏ ‏رو‏ ‏یدک‏ ‏می‏ ‏کشه‏ ‏باید‏ ‏خودشو‏ ‏ان‏ ‏شاالله‏ ‏برای‏ ‏ف‏رج‏ ‏اماده‏ ‏کنه‏ ‏.‏ ‏ی‏ ‏پس‏ ‏انداز‏ ‏کوچیکی‏ ‏‏ ‏برای‏ ‏ظهور‏ ‏اماده‏ ‏کنه‏ ‏یا‏ ‏بره‏ ‏ورزش‏ ‏کنه‏ ‏.‏ ‏یا‏ ‏بره‏ ‏موقعیت‏ ‏جغرافیایی‏ ‏یاد‏ ‏بگیره‏ ‏اماده‏ ‏بشید‏ ‏برای‏ ‏ظهور‏ ‏فقط‏ ‏هر‏ ‏وقت‏ ‏امادگی‏ ‏کامل‏ ‏داشته‏ ‏باشبم‏ ‏.‏ ‏از‏ ‏لحاظ‏ ‏جسمانی‏ ‏.‏ ‏کوچک‏ ‏ترین‏ ‏کمک‏ ‏برای‏ ‏بعد‏ ‏ظهور‏ ‏می‏ ‏تونه‏ ‏بکنه‏ ‏انجام‏ ‏بده‏ ‏شروع‏ ‏کنید‏ ‏و‏ ‏اماده‏ ‏شید‏ ‏ک‏ ‏ما‏ ‏محافظین‏ ‏راه‏ ‏هدایت‏ ‏عترت‏ ‏هستیم‏ ‏

  21. محمد:

    سلام همه اتان خامید.عمرا اسراییل حمله کنه ۳۵ساله که میگیم مرگ بر اسراییل اما تا حالا یه تف به طرفش پرت نکردیم.به صدام که میگفتیم صدام امریکایی همان صدام۶تا موشک به اسراییل غاصب زد خیلی خامید شعار الکی هم ندیدایران هراسی پروژه فروش سلاح به منگولهای عربه که عرضه استفاد هم ندارند.

  22. فدای ایرانم:

    آخه عربستانم کشور شده اگر حمایت آمریکا رو نداشتید که تا الان جای افغانی ها سر ساختمون هامون داشتید کار میکردید تا یک روز کشورتون در آرامش باشه ولی ما چی بدون حمایت کشوری به این جا رسیدیم حالا حمله کنید ببینم میتونید حتی از خاک خودتون این ور تر بیایید یا ما کشور عربستان و تو حملتون به شهر مردگان تبدیل میکنیم

  23. دادایی:

    معلومه همه شماعزیزان وطن پرست و باغیرتین دم همه تون گرم اما بعنوان کسی که تجربه جنگ وجنگیدن را دارم دشمن اگر مورچه ای هم باشه نباید دست کم گرفته بشه کما اینکه این دو توناییهایی دارندکه میتونند عصبانی مون کنندبه هنگام رزم.یا علی مدد.دلم برای سنگر وبچه های داخلش بد جوری تنگ شده.یعنی میشه دوباره دور هم جمع شیم. با جنگ موافق نیستم اما هشت سال کمی نیست دلم هوای چای سنگر کرده

  24. مسعود:

    حمله شما یعنی در افتادن با قاسم سلیمانی در افتادن با قاسم سلیمانی مساویست با نابودی دشمنان ایران

  25. کروش کبیر:

    به نظر من . چرا عرب ها به ایرانیان اینقدر حسادت می کنند >؟ چون ایران مردمان پارسی داره . نه فارسی . ایران دین عرب رو دزدیده . ایران خودشو فراموش کرده .

  26. امير علي:

    هنوز هیچکدومتون نمیدونید تو چه شرایطی هستید. ملتی که همیشه بی تفاوت به همه چی بوده فقط رجز خونی رو خوب بلده. قول شرف میدم حمله عربا شروع شه ایران ۵٠ سال عقب میفته. دولتی که برای بقا ٣٧ سال مرگ بر امریکا گفت حالا رسیده بجایی که پا در هوا نمیدونه چی بگه یه دولتمرد دیدین یه کلمه بگه همه ترسیدن. فکرشم نمیکردن عربا اینجوری قاطی کنن. اینا میگن طبق بازی ما بازی کنید یواشکی به امید انقلاب تو کشورهای کو چولو مو چولو اقدام میکنیم و عربا هم باید مثل ما بی سرو صدا کار کنن. . فقط یه راه داریم جلوی جنگو بگیریم اونم اینه فردا با امریکا دوست بشیم. ٣٧ سال موس موس همه رو کردن آخر موزامبیک و سومالی و سوریه براشون موند که دو تاشونم رفتن. اگه با امریکا دوست شیم عربا جا میزنن میرن وگرنه بدبختیم مگر ما مردم کاری کنیم تو خیابونا

  27. ایرانی:

    سلام دوستان .فراموش نکنید که هنوزچند روزی از جشنهای هفته وحدت (شیعه وسنی)نگذشته.شیعه وسنی برادرند ودوست همدیگر.ایرانیان هیچ مشگلی با عرب وسنی ندارند.عرب وسنی هم مشگلی با ایرانی وشیعه ندارد .مشگل ما با این وهابیون از خدا بی خبر است.که هم به سنی وهم شیعه ظلم می کند.

  28. محمدرضاگلچهره:

    برای کشوری همچون ایران که شهادت راسعادت میداندمهم نیست دشمنم عربستان باشد یا هرسگ دیگری هرکی هم باورنداره بسم الله
    ازطرف اعراب وکردهای اصیل ایران -خوزستان-کردستان

  29. مهدی:

    عربستان و اسرائیل که هیچ اگه ۲۰ تا کشور دیگه هم باهاشون متحد بشه هیچ غلطی نمیکنن.

  30. مرصاد:

    سلام دوستان

  31. ناشناس:

    بذارید رنگ ارامشو ببینیم بعد ۳۰ سال مردم عادی چه گناهی کردن شماها تز جنگ بازی خودتون میاد بعد دشمنای کشورو با چندتا رجز خونی تحریک میکنین بعدش مردم عادی بیچاررو میندازین وسط…بابا خسته شدیم دیگه
    هشت سال بس نبود??تحریمای کمرشکن بس نیس?? ه قول خودتون جنگ نرم بس نیس??
    خواهشا بذارید این ی ذره آرامشی هم که داریم حفظ بشه…کلش اف کلند که نیس

  32. علی:

    ای عرب به چیت مینازی تاریخی که ما داریم هیچ جا ندارن حالا اومدی از زبان یک خارجی درباره عرب صحبت میکنی خخخخخخخخ

  33. علی:

    دلم فقط با خفت ونابودی آل سعود و آل خلیفه وآل گمالها و…اسرائیل خنک میشه . آماده جهادیم.

  34. حسین:

    مرگ بر ال سعود خاین. مرگ بر اسراییل. مرگ بر امریکا….

  35. حسین:

    سلام.یک ضرب المثلی هست میگه:سگ پارس میکنه”کاروان رد میشه.هیچ غلطی نمیتوانند بکنند

  36. عربم وباافتخار:

    مورخ شهیرانگلیسی،استانلی لن پول مدعی است:عربدرقرطبه حکومتی به پاکردکه اعجوبه روزگاروقرون وسطی بود.آن زمان که مردم درجهل وتاریکی به سرمی برد،جزمسلمانان عرب کس دیگری مشعل علم وتمدن را در دست نداشت.برید تاریخ وبخونیدمیفهمیدعرباا کی بودن

    • حق:

      عزیز….حتی تاریخ خودتون را درست نمی دانی….یک کم برو و مطالعه کن….خون امامان ما را همین عرب ها برزمین ریختن…اعراب خونریزو وحشی و بدون منطق هستن…از مجالس حاکمانتان دیدن کنید….هر انسان آزاده ای شرمش میاد با شما هم غذا بشه

      • هادی:

        خون امام را شیعه بر زمین ریخته نه عرب یذید شما بودید انگار فکر میکنید قوم شیع خیلی وقت حکومت میکنه همین شاه بود مذهب شیعه را راه انداخت و تو تاریکی هستید فکر میکنید خیلی با اوبوهت هستید فقط خدا کنه عربستان به ایران حمله کنه تا بفهمید ایران چند روز دست ما میفته فکر میکنی سنی های ایران علیه خودشون قیام میکنن نخیر شما شیعه هارو از بین میبرن مواظب باشید که در خطرید اگه سنی بلند بشه وای به حالتون .حالا اوجلان هم گفته به عربستان حق میده اگه پکه اارد بشه ایران خیلی زود میریزه پایین

        • 1748:

          سلام هادی جان .عاقلان دانند.

        • h.s:

          سلام تنها هدف ایجاد اختلاف هست وکینه ورزی وگرنه حکومتهاادامه میدهند. وراجع به ایران همیشه اثرات مهمی درتاریخ جهان داشتند و بزرگترین طراحان جنگ رادارند ک باامکانات کم به موفقیتهای بالارسیدند وحالا شرایط متفاوتتره و روح جمعی جهان موافق باخط ایران هست. وازلحاظ علمی نظامی هم پایینتر از آمریکانیست وگرنه باپدید هارپ ایران راباخاک یکسان میکردالبته ایران ازعدم متافیزیک بهره بالاتری دارد

  37. عربم وباافتخار:

    والاعربا خوب کاری میکنن باشماعجماای عقده ای.عرباهرچی باشن ۱۰۰۰قدم ازایران جلوترن همه کشورهای عربی پیشرفت کردن.عربامسلمانن ودین دار ولی عجماآتش پرستن..بسوزید عقده ایااا

    • 1748:

      سلام آقای عرب با افتخار .حق دارید.تا تکنولوزی آمریکا واروپا تا گوشه پس خونه های شما جولان میده۱۰۰۱ قدم جلوئید.تا دلار های نفتی آمریکادستتونه ۱۰۰۲ قدم جلوترید.از خودتون چی دارید؟

  38. نام شما...pouria:

    سلام دوستان چرا همه شما از روی تعصب حرف میزنید هیچ وقت دشمن دست کم نگیرید برید تاریخ بخونید زمانی که اعراب دولت و حکومت مرکزی نداشت و همه اونا قبیله ای بودن به ایران که ساسانی ها به ایران حکومت میکردم حمله کردن و ما را شکست دادن امیدوارم هیچ وقت جنگ نشه اگه هم بشه همه جوونای ایران برای دفاع از ناموسشون میرن فقط حرفم اینه که دشمن دست کم نگیرید

    • بهمن 17:

      البته نباید دشمن را دست کم گرفت.اما ملت ایران به خودش مطمئنه .تا فرهنگ ایثار وشهادت بین جوانان ایرانی‏، (شیعه) وجود دارد هیچ کشوری رات تعرض نداره .

  39. ناشناس:

    دیگه وقتشه اولا قوانین نظامیمون رو آبدیت وکارامد کنیم به علاوه حضور تمام مردممون ازابتدایی تا اتمام دانشگاه وآموزش پیشرفته نظامی رو تحت عنوان واحدهای درسیمون با نهایت احترام به دانش آموزان ودانشجویان الزامی کنیم به این میگن پیشگیری قبل از وقوع جنگ مگرنه وضعمون به مراتب بدتر از زمان جنگ ۸ ساله میشه در ضمن اسلحه سازمانیمون رو از کلاشنیکف به اسلحه ملی میهنی با حداقل برد۲۰۰۰ متر مبدل کنیم.

  40. ناشناس:

    دیگه وقتشه اولا قوانین نظامیمون رو آبدیت وکارامد کنیم به علاوه حضور تمام مردممون ازابتدایی تا اتمام دانشگاه وآموزش پیشرفته نظامی رو تحت عنوان واحدهای درسیمون با نهایت احترام به دانش آموزان ودانشجویان الزامی کنیم به این میگ پیشگیری قبل از وقوع جنگ مگرنه وضعمون به مراتب بدتر از زمان جنگ ۸ ساله میشه در ضمن اسلحه سازمانیمون رو از کلاشنیکف به اسلحه ملی میهنی با حداقل برد۲۰۰۰ متر مبدل کنیم.

  41. سرتیپ زاده:

    زمانی که عرب ملخ میخورد …. کورش به هرکس به اندازه خانواده اش گندم ومایحتاج میداد … ( یعنی مساوات )

    زمانی که عرب در بیابان بز میچراندوجنگهای طایفه ای می کرد…. کورش نیمی از دنیا راگرفت….( یعنی قدرت )

    زمانی که عرب دختر را ننگ میدانست …. کورش به بانوان ایرانى احترام میگذاشت ….
    ( یعنی بصیرت )

    زمانی که عرب را ام جهل میخوادند ….
    شاه کشور من اولین منشور حقوق بشررا نوشت..!!
    ( یعنی تفکر )

    زمانی که عرب چوب وسنگ میپرستید … کورش نیمی از دنیارا یکتا پرست کرد … ( یعنی دیانت )

    زمانی که عرب دخترش را زنده در گور میکرد …..
    کورش بزرگ برای دختران پارس دانشگاه ساخت..!!!!!
    ( یعنی علم ودانش )

    زمانی که عرب در چادر بود … کشور من تخت جمشید و پاسارگاد داشت..!! ( یعنی عظمت و شوکت )

    • بهمن 17:

      سلام
      احسنت وقعامصداق یک ایرانی روشن فکر وبابصیرت هستید.کاملا با شما موافق هستم دوستی عرب وعجم (عرب وفارس)مثل دوستی گرگ ومیشه .اما این برایم سواله که چرا ایران اینقدر حامی سوریه ولبنان و… شده؟به نظر شمادرسته که میگن سوریه خط مقدم ایران است؟ واگر به سوریه کمک نشه باید در کردستان وسیستان بلوچستان با داعش بجنگیم؟

    • محمود:

      بسیاززیبا ودلچسب وهمراه با واقعیت.
      دست مریزاد

  42. سرتیپ زاده:

    چگونه فکر میکنید ، که عرب با فارس پیوند بخورد ، مگر یادمان میرود که در زمان جنگ ایران وعراق با آنهمه کمک مالی ، نظامی ، و نفتی که به یاسر عرفات کردیم ، بعد از مدتی او را در کاخ صدام ودر آغوش او دیدیم ، ما از او پاسخ خواستیم ، او گفت ایران دوست ماست و عراق برادر ما…..

    چگونه امکان دارد که عرب با عجم پیوند بخورد ، ما نباید کاری به عراق وسوریه وعربستان و…… داشته باشیم ووارد جهل ونادانی آنها شویم وکوته فکری خود رااز دریچه چشم ما ببینند ، وپیرو آن صدمه به ملت ومردم عزیزمان برسد ، تفکر اشتباه ما باعث میشود که ملت ایران بار دیگراین مصیبت وفجایع تلخ چون جنگ ایران وعراق رابکشند ، به خدا قسم به خدا قسم اگر روزی عراق وسوریه به قدرت برسند ، آنها یار ویاور ما نخواهند بود ، بلکه با برادران عرب خود متحد وپشت به ایران میکنند ، خصلتشان این است ،از قبل از میلاد مسیح تاکنون عربهاتحریک پذیرو با هم نزاع وخصومت داشته ودارند ، وبارز ان حمله عراق به کشورهای همسایه عرب در زمان صدام حسین است .

    مامرزهای خودمان راباجان دل مراقب و محفوظ ومطمعنا” هیچ گونه گزندی به ما نخواهد رسید .

    درآخر روایت پیامبرکه عرب از من نیست .

    باید گفت حتی ایشان ، محمد ( ص ) عرب نبوده و نژادایشان عبری است و بلکه از خاندان و نوادگان حضرت ابراهیم و اسما عیل است .

    { دعای حضرت ابراهیم با خدایش = ای خدای بزرگ رحمان ، دانا و توانا ، هر درخواستی که از تو داشتم از من دریغ نکرده و بر آورده نمودی ، حال از تو می خواهم که بعد از مرگ من همه پیامبرانت از نسل من باشند }
    دعای حضرت ابراهیم مقبول افتاد واینطور شد .

    • H.s:

      در طول تاریخ هرگاه حاکمان منطقه ای راتصرف میکردند مردم رامجبور میکردند که زبان آنها رایادبگیرند البته با زاد و ولد این اتفاق به مرور میافتاد حمله مغولها وتغییرفرهنگ وزبان یک عده وتغییر نژاد. وحملات پادشاههای قبل ازاسلام وبعدازاسلام ونمونه حکومت حاکمان اعراب بر قسمتهایی ازایران و البته راجع به ایران که وسعت حکومتش زیادبوده اماخیلی مناطق به مرور دوامش کم شد بادخالتب غرب و.. حتی عراق کامل وذاتا عرب نیست. مهاجرعرب داشته وحاکمان عرب داشته وبانفوذاسلام زبان عرب گسترده . یا مهاجران زیادی که ایران داشته . عرب اصل ازعربستان هست

  43. احمد:

    ایرانی باغیرت سلام .به مولا آقا و رهبرمون اجازه بده عربستانو سیکرم سلام گرم بچهای فلاح منطقه ۱۷ به رهبر عزیز ما همه آمادیه جنگ با عربستانیم .ما هم بسیج داربم هم لاشخور تو جمعمون به نمایندگیه همه .آل سعود رو سیکرم.

  44. ahmad:

    چاکر آقا خامنه ای .امر بفرما.عربارو له کنیم.

  45. یونس:

    بنام یکتا
    ما آماده ایم
    حالا هر کی میخواد باشه اسرائیل عربستان اصلا کل دنیا
    چو ایران نباشد تن من مباد

  46. مجید:

    ایران ۸۵میلیون نفر جمعیت دارد با اب دهان ال سعود را خفه می کند اسرائیل. هم به دست فاتحان ایران به صاحبان اصلی اش بر می گردد و قوم جنایتکار صهیونیستیرا با خاک یکسان می کند. جانم فدای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران

  47. احمدرضا:

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه.خخخخخخخخخخخخخخ

  48. قوام:

    تاحالا آش داغتر از کاسه دیدید !؟ یافقط کاسه داغتر از آش رو می بینید!

  49. علی:

    یکی بود یکی نبود لعن الله آل سعود, زیر این گنبد کبود لعن الله آل سعود,شهری بود پر از جنایتکارو حسود لعن الله آل سعود,میدونی شیعه براشون چی سرود؟ لعن الله آل سعود میونه این همه سرصدا و دود لعن الله آل سعود , دیگه بی شعوریشون گذشته از حد و حدود لعن الله آل سعود , بچه ها حلال کنید آخرشو یادم نبود لعن الله آل سعود, خلاصه قصه ما هر چه که بود, لعن الله آل سعود

  50. جوان ایرانی:

    خخخخ باور نکردنى. عربستان. مى خواد به با بزند. تو خواب شاىد

  51. بهروز:

    اما ناکفته نماند اینا در مقابل ایران عددی نیستن!!!ادم خندش میکیره ب مولا!!!!اخه خنده داره اسراییل واسه ما شاخ بشه!!!عربا واسه ما شاخ بشن!!!!ای خدا کاش میشد ما به اونا حمله میکردیم با خاک یکسانششون میکردیم اصن!!!!

  52. بهروز:

    من شاىد با خیلی مساعل داخل مشکل دارم اما دوست ندارم که جنک و بدبختی بیاد تو مملکته ما!!!نمیذاریم که بیاد!!!یعنی اکه خر بشن بخان بیان جلو نمیرسه دیکه خون به مغز!!!!تمام عربا و اسراییلی هارو به خون مبکشیم!!!حاضرم عملیات انتحاری انجام بدم تو خود عربستان و اسراییل!!!!

  53. وحید:

    اگه پشه و مگس باهم متحد بشند ما چکار کنیم؟

  54. حسین:

    سلام دوستان این اولین نظر من میباشد آل سعود بی شرف وآدم کش قهاری است هیچ دین و مذهبی نداردآل سعود با اسرائیل ، انگلیس وآمریکا هیچ فرقی ندارد این چهار سگ زنجیری هرموقع زنجیر هرکدام پاره میشود عده ای را تارو مار میکند. فقط مردم عربستان باید قیام کند ما باید مواظب فرهنگ وتمدن کهن خودمان باشیم

  55. حسین:

    سلام دوستان آل سعود بی شرف وآدم کش قهاری است هیچ دین و مذهبی نداردآل سعود با اسرائیل ، انگلیس وآمریکا هیچ فرقی ندارد این چهار سگ زنجیری هرموقع زنجیر هرکدام پاره میشود عده ای را تارو مار میکند. فقط مردم عربستان باید قیام کند ما باید مواظب فرهنگ وتمدن کهن خودمان باشیم

  56. 007:

    سلام به همه دوستان
    بنظر من هیچ حمله نظامی فعلا به ایران انجام نمیشه/حمله زمانی انجام میشه که با جنگ روانی غیرت و وطن پرستی ماها رو از ما بگیرن /متاسفانه با نگاهی به پیرامون خودمون متوجه خواهیم شد که در جنگ روانی ما در حال شکستیم البته با خواب زدگی بسیاری از مسولین فرهنگی ما…

  57. امین 11:

    کل سپاه های آمریکا و عربستان ازشنیدن اسم قاسم سلیمانی ترس به تمام وجودشون وارد میشه

    • مسیح:

      بمیرن از نگرانی! تمام ایران قاسم سلیمانیه!

  58. طاهره:

    سلام مورچه که میخواد بمیره بال درمیاره .حالا عربستانه که اجلش گشته .اگه جرات داره به ایران بگه تا تخت پادشاهی شون رو تو قبرستونشون بزاریم.رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش میکنیم

  59. خلیل حاجی زادگان فارس:

    سعودی واسراییل وامریکاوهیچ قدرتی توان حمله نظامی به میهن قهرمانمان ایران روندارن واین گفته ها فقط جنگ روانی میخوان درست کنن وخودشون هم بارها گفتن که ازطریق جنگ سخت هیچ قدرتی بالاترازایران توی منطقه وجودنداردولی اینوبدونین که ازطریق جنگ نرم خیلی وقته واردشدن وهدفشون هم جوونای مملکته که ازطریق ماهواره میخوان ایمان وتعصبمونوکم کنن وبی بندوباری ومریضی بهمون تزریق کنن وهمچنین مواظب خریدکالاهای خارجی باشین که خیلیشون طعمه هستن ومخربب.ماتااخرین قطره خونمون پای ناموس ومملکتمونوایستادیم وفداییون ایمه ورهبرمون امام خامنه ای هستیم ووهابیون وصهیونیسم هیچ غلطی نمیتونن بکنن واسلام میگه که سگها به علت نجس بودنشون زودمنقرض میشن ودوامی ندارن واینهاازسگ نجسترواشغالترن وعمرشون کوتاست.یامهدی ادرکنی.یازهرا.یا محمد.یاعلی.بجنگ تابجنگیم.مامردان سرزمین پارس هستیم نه کوفه وحبشه وووو.جانم فدای سیدعلی .ایران وایرانی همش غیرته.ماشالله به سپاه وارتش .

    • amir_fbi:

      اقاخلیل کس نگو مومن باشه افرین

  60. zed bzi:

    ماها ایرانی ایم

    سربازهای قهرمان

    نمیذاریم بشه دشمن وارد مرز ما

    جنگجویان کوه و دشت و صحرا

    شکست ناپذیرن توی گرما سرما

    زیاده سرباز پیاده

    نمیشه ویرانه

    کشور به دست بیگانه .

    دشمن بیادش میگاییمش

    • DC:

      ایول.صبر کن منم کاندممو بیارم

    • amir_fbi:

      انقدر بدبخت شدیم که عرب….میخاد از ماحمایت کنه بعد شماشعربخون بابا بی خیال

  61. علی اسعدی:

    باسلام تحلیل من این است که عربستان بخاطر امنیت خود ونیز عدم توانایی آنان در شکست یمن برای خودشان درس عبرت منظور می نمایند واسرائیل همیشه از این یاوه سرایی ها دارد .نتیجه این احتمال وجود دارد که چنین اجاز های راندهد چون خودش ضررخواخد کرد .

  62. رضا:

    شعار سیاسی دشمن اصلی ماایرانیان درمنطقه عربستان هست

  63. کرامت:

    این یک بلوف واقعی وخطرناک است عربستان باتمام قوا با اسراییل هماهنگ خواهدبود شک نکنید.

  64. بهمن:

    اسرائیل هی داره ازجنگ نظامی علیه کشورمون میگه ولی حمله به فرهنگ وتمدن روازخیلی وقته شروع کرده چون ازطریق نظامی نمی تونه حمله کنه پس جوونامون روهدف گرفتن بیدارشین جنگ خیلی وقته شروع شده تافرهنگمون روسست نکنن نمی تونن حمله نظامی کنن

    • 214:

      پ چرا امتحان نمیکنن
      بسم ا…

      • آرشام:

        مشکل اینجاست دوست عزیز مشکل از اونجایی شروع میشه که به جای به نام خدا مبگی بسم ا…
        واقعا برات متاسفم

        • مهسا:

          همیشه این تعصب های کوکورانه بودن که باعث ظلم وسم شده

        • رامین:

          چه ربطی داشت الان.نیازی نیست متاسف باشی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.