همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس برگزار شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس؛ شب قبل و همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان کشوری و لشگری ، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور ، مدیران ارزش آفرین اقتصادی و جمع کثیری از سرداران دفاع مقدس، برگزار شد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص) در این همایش گفت : ما در دفاع مقدس با ۳ صحنه روبرو بودیم صحنه اول صحنه رزم، جهاد، دفاع و کارزار بود که جمعی از جوانان ما در آن جانفشانی کردند، صحنه دوم مردم بودند که نقَش‌آفرینی کردند مثل مردم دزفول و آبادن که نقش به سزایی داشتند آنها یا پشتیبانی کردند و یا به بدرقه رزمندگان و شهدای دوم و سوم آمدند و صحنه سوم صحنه نفاق داخلی بود که با بمب و تیغ علیه نیروهای حزب اللهی در ۸ شهریور و ۷ تیر اقدام کردند.

وی افزود: امروز ما صحنه نفاق را داریم آن هم اینکه به ما اجازه رسیدن به علوم مختلف را نمی‌دهند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند و جرم آنها را پسندیدن ایران اسلامی با همه سختی‌‌ها می‌دانند.
سردار ذوالقدر گفت: تحریم از زمان لانه جاسوسی به بعد بوده است و همچنان باقی است و ما امروز صحنه رزم و رویارویی دیگری با دشمن نداریم به جز تهدید نرم که بدین وسیله با ما به مقابله می‌پردازند اما اگر ما باور کردیم که می‌توانیم پیروز خواهیم شد چنانچه هر آنچه برای دفاع از کیان اسلامی لازم باشد توسط دانشمندان جوان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز ما به چندین کشور جهان پزشک صادر می‌کنیم و در عرصه مهندسی، راه، تکنولوژی،‌نفت و برق رتبه‌های بسیار بالایی در دنیا داریم و این نشان‌دهنده قدرت و توانمندی فراوان کشورمان است.

سردار ذوالقدر در پایان خاطر نشان کرد: امروز قدرت بازدارندگی ما قدرت اول است و همین قدرت بازندارندگی در دست ایران در خارج از مرزها نیز ارزشمند است و مهم آن است که به باورمان بیاید که می‌توانیم اما آفت آن تجمل‌گرایی است و تنها راه‌حل آن این است که از دلبستگی به آن پرهیز کنیم.

محمدرضا دهشیری نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش سلحشوران اقتصادی دفاع مقدس در گزارشی بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهادی است که اتفاقهای داخلی را در عرصه بین المللی پردازش می‌کند و تلاش کرده است از سال ۷۴ تاکنون به عنوان پلی هوشمند به تبیین حرکت و فرهنگ بسیجی عمل نماید.

وی یادآور شد: ۱۰۵ کتابخانه پایداری در خارج از کشور ایجاد شده است و سعی شده است آثار دفاع مقدس به زبان بین‌المللی ترجمه شود که سال قبل در مقر سازمان ملل متحد نمایشگاهی در این زمینه برگزار شد.

دهشیری افزود: تلاش شده است اهمیت فرهنگ کارآفرینی نقش اقشار مختلف مردم و مقاومت هوشمندانه ملت ایران را به خوبی بیان کنیم و از تجارب دفاع مقدس در اقتصاد مقاومتی از طریق رایزن‌های فرهنگی استفاده کنیم.

در پایان مراسم از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بانک سپه رئیس پژوشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، پیشرو مدیرعامل بانک صادرات، محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، رفیعی مدیرعامل بانک پاسارگاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ، رضا مومنی معاونت پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید، شرکت توزین الکترونیک، رضا ایزدی از صنایع هواپیمایی ایران، محمود دامغانی استاد دانشگاه، رضا رضایی‌پور سرپرست بسیج سازندگی سپاه محمد رسول الله، حمید‌رضا مهرعلی عضو هیئت علمی دانشگاه، علی انصاری رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون، حسین خلخالی مدیرعامل شرکت توسعه قدر خاورمیانه، تیمور میرمحمد‌لو مدیرعامل شرکت مشاور طعم آفرینش، مصطفی نوری تولید‌گر نمونه، علی عسگری معاون وزارت اقتصاد و دارایی، سید‌علی صدیقی جراح و پزشک دوران دفاع مقدس، جواد سهامیان مدیرعامل بیمه ایران، علی یوسف‌پور صاحب‌امتیاز روزنامه سیاست روز، محسن معماری از مدیران تامین اجتماعی، ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، محمد‌رضا دهشیری نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس ، با هدف کمک به تحقق شعار سالجاری که حماسه اقتصادی است و همچنین نشان دادن اهمیت ادامه روند سالهای دفاع مقدس در مقاومت اقتصادی ، برگزار شد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.