همایش سراسری’راهکارهای ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری و مامایی’ در یزد آغاز شد

به گزارش ایرنا، رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی حاکمیت بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز به کار این همایش گفت: اصلی ترین ترین رکن حاکمیت بالینی، پاسخگویی به مردم است.

‘حمید رواقی’ با اشاره به این که حاکمیت بالینی، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی را شامل می شود، گفت: حاکمیت بالینی برای ارائه الگوی مشخص ارتقاء خدمات در کشور بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت بالینی باید در تمام مراکز درمانی کشور نهادینه و اجرا شود، اظهار داشت: حاکمیت بالینی باید استانداردها را تعریف و اجرا کند سپس با استفاده از ممیزی ها پایش شود.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این همایش گفت:آموزش، پژوهش، بهداشت، مدیریت، و درمان با تاکید بر اخلاق حرفه ای و ارتباط در پرستاری، از مهمترین محورهای این همایش است.

‘طاهره سلیمی’ هدف از برگزاری همایش یاد شده را کسب نظرات و تجارب اساتید پرستاری و مامایی سراسر کشور برای ارتقاء سطح خدمات پرستاری و مامایی عنوان کرد.

دبیر علمی این همایش افزود:بیش از۴۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از میان آنها۵۱ مقاله به شکل سخنرانی و۱۲۲ مقاله به شکل پوستر ارائه می شود.

سلیمی با بیان اینکه ۹ کارگاه آموزشی در حاشیه همایش مذکور برپا می شود، گفت:تحقیقات کیفی، احیای نوزاد، خواندن فوری الکتروکاردیوگرام و حاکمیت بالینی از جمله این کارگاه هاست.

در این همایش سه روزه ۳۰۰ نفر از پرستاران و ماماهای سراسر کشور حضور دارند.ک/۲

۷۵۴۶/۱۹۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۰۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.