همه چیز درباره مهاجرت به استرالیا

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/05/865765765354.jpg

استرالیا مطرح ترین کشور قاره اقیانوسیه است و همه ساله جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند. استرالیا نیز با استفاده از سیاست های درهای باز، اقدام به پذیرش مهاجرین از سراسر نقاط جهان کرده است. مهاجرت به کشور استرالیا روش های مختلفی دارد و ویزاهای متنوعی نیز در همین رابطه از طرف این کشور طراحی شده است. مهم ترین روش های مهاجرتی به کشور استرالیا عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق کار، حرفه و تخصصSkilled Workers
  • مهاجرت با اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج یا الحاق به خانواده
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی

مهاجرت قانونی به استرالیا

مهاجرت به استرالیا یک پروسه قانونی است و همه افراد باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان از روش های غیرقانونی نمی توانند در کشور استرالیا اقامت بدست آورند. دولت استرالیا رسما اعلام کرده است که افرادی که حتی قصد پناهندگی در این کشور را دارند، باید از یکی از روش های قانونی راهی این کشور شوند و پس از آن درخواست خود برای پناهندگی را اعلام کنند. در غیر این صورت اجازه حضور در کمپ های پناهندگی این کشور را نیز نخواهند داشت.

یکی از بهترین و ایمن ترین راه های مهاجرتی به کشور استرالیا، مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. افرادی که از معدل تحصیلی بالایی برخوردار هستند، می توانند با کسب مدرک معتبر زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل راهی کشور استرالیا شوند. ویزای تحصیلی کشور استرالیا با نام ویزای سابکلاس ۵۰۰ تنها به افرادی با حداقل ۶ سال سن اعطا می شود. برای تحصیل در مقاطع مختلف در مدارس کشور استرالیا محدودیت های سنی در نظر گرفته شده است.

افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، باید حتما یک قیم قانونی را به دولت استرالیا معرفی کنند. البته پدر یا مادر این افراد نیز می توانند با ویزای سابکلاس TU-590 راهی استرالیا شده و در کنار فرزندان خود در کشور استرالیا سکونت داشته باشند. به منظور دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و در جهت بررسی مدارک توسط سفارت این کشور، فرد موظف به پرداخت مبلغی معادل ۶۲۰$ (دلار)  است. این مبلغ تحت هیچ شرایطی قابلیت استراداد ندارد. از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرصت فراگیری مهارت در محیط آموزشی مطابق با نظام آموزشی کشور استرالیا
  • فرصت کار قانونی به عنوان یک دانشجو در استرالیا به مدت ۴۰ ساعت در بازه زمانی دو هفته ای
  • امکان تحصیل در دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت
  • نبود محدودیت سنی آنچنانی برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی
  • برنامه های متنوع تحصیلی در استرالیا همچون دیپلم های پیشرفته وجود دارد که از جهت اعتبار مورد پذیرش تمام کشورهای دنیاست و سطح دانش و تجربه کاری شما با حضور در این دوره ها بدست آوردن کار را راحت می کند.
  • فرصت کاریابی به مدت دو سال برای افرادی که در دوره های بلند مدت با طول دوره حداقل دو سال در کشور استرالیا به تحصیل پرداخته اند.

مزایای تحصیل در استرالیا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور استرالیا، فرصت اقامت پس از تحصیل در این کشور است. روش های مختلفی برای اخذ اقامت بلند مدت کشور استرالیا وجود دارد که مهم ترین و در دسترس ترین آن ها کار در کشور استرالیاست. اشاره کردیم که دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا به مدت دو سال در کشور استرالیا به کاریابی مشغول شوند. در حقیقت ورود به بازار کار استرالیا از طریق تحصیل در این کشور بهترین راه پیش روی افراد می باشد.

افرادی که قصد دارند تا از طریق یکی از کشورهای خارجی راهی این کشور شوند، می توانند با بهره گیری از یکی از ویزاهای سابکلاس ۱۸۹، ۱۹۰ یا ۴۸۹ راهی این کشور شوند. برای اینکه فردی بتواند، ویزای سابکلاس ۱۸۹ استرالیا را بدست آورد، باید در یک پروسه امتیاز بندی شرکت کند و حداقل ۶۵ امتیاز را که وابسته به عواملی مانند سطح تحصیلات، سطح زبان، شرایط سنی و سابقه کاری می باشد را بدست آورند. از جمله مهم ترین مزایای ویزای سابکلاس ۱۸۹ می توان به موارد زیار اشاره کرد:

  • فرصت بدست آوردن اقامت دائم کشور استرالیا از لحظه دریافت ویزای سابکلاس ۱۸۹
  • فرصت همراهی فرد دارنده ویزا توسط اعضای خانواده
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی کشور استرالیا
  • در اختیار داشتن فرصت کار تمام وقت برای همراهان
  • امکان  استفاده از بیمه درمانی در کشور استرالیا
  • امکان دریافت پاسپورت کشور استرالیا پس از ۵ سال اقامت دائم و پرداخت مالیات

یکی از مهم ترین اقداماتی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مفتخر به انجام آن است، به سرانجام رساندن پروسه های مختلف مهاجرتی به کشور استرالیا است. اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کاری استرالیا می تواند به افراد کمک کند تا شرایط زندگی خود را به طور کلی تغییر دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.