هنر نمایش در خراسان شمالی با فقر متن مواجه است

ˈابوالحسن حیدریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فقر متون نمایشی در استان موجب شده تا آثار هنرمندان ما نتواند در عرصه ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما برای تقویت هنرهای نمایشی در استان نیاز به تقویت متون از سوی هنرمندان داریم و این کار نیز نیازمند برگزاری کلاس های آموزشی است.

حیدری یکی از علل اصلی بازماندن آثار هنرمندان خراسان شمالی از راهیابی به مرحله نهایی نهمین جشنواره تئاتر رضوی، که هفته جاری به میزبانی بجنورد برگزار می شود، را ناشی از فقر متون نمایشی دانست.

وی افزود: با وجود مشارکت ۲۲ اثر از هنرمندان تئاتر استان در مرحله مقدماتی و حضور چهار اثر در مرحله بازبینی، این آثار در مرحله آخر، به علت فقر متن آثار، به مرحله نهایی نرسید.

حیدری گفت: برای نخستین بار در سه دوره میزبانی جشنواره تئاتر از سوی خراسان شمالی ما دخالتی در نظرات هیات داوری برای انتخاب گروه های نمایشی استان به مرحله نهایی نداشتیم.

وی اضافه کرد: باید با بهره گیری از حضور هنرمندان تئاتر ملی در حاشیه نهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، نسبت به تقویت متون تئاتر استان تلاش کنیم.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری نشست های استعدادیابی را از برنامه های این اداره کل در حاشیه برگزاری جشنواره کشوری تئاتر رضوی، برای تقویت هنر نمایش در استان عنوان کرد.

حیدری افزود: ما برای قرار گرفتن در زمره استان های مستعد در عرصه نمایش نیاز به برنامه ریزی مدونی داریم که در این بخش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام خوبی را انجام داده است.

وی کم تعداد بودن بازیگران تئاتر استان را از دیگر مشکلات این بخش خواند و گفت: با اجرای طرح های استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد در زمینه نمایش، کلاس های آموزشی برای این افراد با حضور هنرمندان برجسته کشوری برگزار می شود.

استان خراسان شمالی ۲۶ گروه نمایشی فعال در عرصه تئاتر دارد. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

فت

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.