هیئت عمومی دیوان عدالت مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

هیئت عمومی دیوان عدالت مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرد | چاپ |
دوشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۳:۴۴ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صبح امروز پرونده مصوبه ۷۴ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی را مورد رسیدگی قرار داد و در نهایت با نظر اعضا، آن را غیرقانونی اعلام و ابطال کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام شکایت سازمان بازرسی کل کشور، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی و یک شخص حقیقی علیه مصوبه ۷۴ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی، پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری تشکیل شد.
با توجه به درخواست ابطال این مصوبه از سوی شاکیان، شعبه رسیدگی کننده به این پرونده در بررسی اولیه، دستور موقتی مبنی بر توقف اجرای این مصوبه را صادر کرد تا در اولین فرصت طرفین پرونده مدارک و مستندات خود را ارائه کنند.
سه‌شنبه هفته قبل طرفین پرونده از جمله احمد توکلی به عنوان شاکی و وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری، بهمنی رئیس بانک مرکزی و معاون حقوقی ریاست جمهوری به دیوان عدالت اداری رفتند تا در حضور هم مدارک خود را به شعبه ارائه دهند که در نهایت قاضی پرونده با اعلام تداوم توقف اجرای این مصوبه، اعلام نظر نهایی را به ارائه مستندات لازم از سوی نمایندگان دولت موکول کرد.
روز قبل خبرهای دربارهٔ نظر نهایی قاضی این پرونده مبنی بر غیرقانونی این مصوبه انتشار یافت اما بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری به خبرنگار تسنیم گفت: شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، نظر خود را به هیئت عمومی اعلام کرده و این موضوع در جلسه روز دوشنبه (امروز) هیئت عمومی دیوان عدالت بررسی و نظر نهایی در آنجا اعلام می‌شود.
صبح امروز و در جلسه هیئت  عمومی دیوان عدالت اداری، این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت اعضای هیئت‌ عمومی دیوان عدالت اداری، رأی به غیرقانونی بودن و در نهایت ابطال آن دادند.
براساس مصوبه ۵۳، مجمع عمومی بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز مرجع با ارز ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی را به‌میزان ۷۴ هزار میلیارد تومان با بدهی دستگاه‌های دولتی تهاتر کرده بود که با شکایتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیوان عدالت اداری رسیدگی به این مصوبه را آغاز کرد و در اولین اقدام، رأی موقتی مبنی بر توقف اجرای این مصوبه صادر کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.