هیچ پیستی در تهران اجازه تیوپ سواری نمی دهد/حادثه فوت تیوپ سوار در ۷ کیلومتری آبعلی رخ داد

۱۷م دیماه ،

رئیس هیئت اسکی استان تهران گفت: هیچ پیستی در استان تهران اجازه تیوپ سواری به اشخاص را نمی دهد و اتفاق اخیر نیز در فاصله ۷ کیلومتری آبعلی رخ داده است.

مرتضی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در فصل زمستان، خانواده ها برای انجام ورزش های زمستانی به سمت پیست های اسکی می روند که حتی در فاصله ۳۰ کیلومتری این پیست ها نیز به سبب وجود برف، توقف کرده و به این سبب در حاشیه ناامن با فاصله بسیار از پیست امکان رخ دادن حوادث نیز بسیار می گردد.

رئیس هیئت اسکی استان تهران تصریح کرد: تنها کسانی حق حضور در پیست های اسکی را دارند که با وسایل و تجهیزات کامل اسکی آلپاین و اسنوبرد به این پیست ها آمده باشند.

حادثه رخ داده در روز اربعین بوده است

ساوه شمشکی تأکید کرد: به ۲ سبب می توان مطمئن شد که ادعای وقوع اتفاق در پیست آبعلی اشتباه بوده است؛ سبب اول این است که هیچ پیستی در تهران اجازه تیوپ سواری به ورزشکاران نمی دهد. سبب دوم نیز این است که اتفاق مرگ تیوپ سوار در روز اربعین رخ داده بود و طبق اعلام قبلی کلیه پیست های اسکی در روز اربعین تعطیل بود و امکان وقوع چنین اتفاقی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در زمان رخ دادن این اتفاق من به سبب بعضی برنامه ها در پولادکف شیراز بودم و در تهران حضور نداشتم ولی مطلع شدم که این اتفاق در روز اربعین و در ۷ کیلومتری پیست آبعلی در منطقه امامزاده هاشم رخ داده است.

ساوه شمشکی ادامه داد: این اتفاق در میان کسانی رخ داده که اغلب تیوپ سوار بوده و ادعای مصدومیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در پیست آبعلی آن هم در روز تعطیل اربعین، کذب محض است.

رئیس هیئت اسکی استان تهران تأکید داشت: با توجه به احترام فوق العاده ای که به ائمه اطهار قائلیم پیست های اسکی در همه مراسم عزاداری مذهبی تعطیل می باشند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران پیست های اسکی همواره تمام توجه خود را بکار می بندند تا اشخاصی که در پیست و منطقه امن آن حاضر می شوند تنها با وسایل مجهز اسکی آلپاین و اسنو برد حضور پیدا کنند و به همین سبب بروز چنین حوادثی در منطقه مشخص پیست غیر ممکن است./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.