والدین باید اشراف و کنترل بر روی بازی های رایانه ای فرزند خود را داشته باشند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

چنان چه بازی های رایانه ای بدون اشراف و مدیریت والدین و آگاهی از محتوای داخلی آنها مورد استفاده قرار گیرد سبب از بین رفتن اولویت های زندگی اشخاص می گردد.

دکتر iبهروز ضیایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های را آینه ای زندگی شهرنشینی و کبود فضای فیزیکی برای بازی و فعالیت های جسمانی کودکان را یکی از مهم ترین عوامل استفاده از بازی های رایانه ای عنوان کرد و iبه خبرنگار فناوری اطلاعاتممتازنیوز، گفت: چنان چه بازی های رایانه ای بدون آگاهی از بازار عادی خریداری شود محمل های خشونت، جنگ نرم ،بد زبانی محور های ضد اخلاقی ، خشونت های سنگین و خیال پردازی را برای رده های مختلف سنی iبه دنبال خواهد داشت.
 
وی افزود: در استفاده از بازی هایی با محتوای مثبت ومطلوب نیز چنان چه افراط و بسیاره روی صورت گیرد و iبه نوعی از حد تعادل خارج شود اولویت های زندگی خانوادگی تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
مینایی در خصوص نحوه اشراف بر بازی های رایانه ای اظهار داشت: با ایجاد بخش اِسرا بازی های خارجی و رده سنی آنها مورد رصد قرار گرفته و iبه خانواده ها اطلاع رسانی می گردد.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر والدین مدیریت و نظارت کافی بر روی این بازی ها نداشته باشند علاوه بر افت تحصیلی، شاهد ضرر های جسمی و خستگی افراطی و عدم تمرکز فرزند خود خواهند بود لذا پیشنهاد می گردد پایش و مدیریت مستمری بر روی انواع بازی هایی که فرزندانشان بازی می کنند داشته باشند. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.