واکسن چگونه با سرطان مقابله می کند؟

۲۵ام بهمن ،

برای اینکه سیستم ایمنی بدن سرطان را هدف قرار دهد ابتدا لازم است سلول های سرطانی را شناسایی کند که این کار را با کمک سلول های پادتن یا apc که حاوی اطلاعاتی دربارهٔ علائم پروتئینی یا همان پادتن ها یافته شده در سلول های سرطانی بدست می آورد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مدیکال هلث نیوز، دانشمندان فرآیند شناسایی سلول های سرطانی را از طریق تجمیع سلول های آنتی ژن بیمار و نگه داری آن ها طی یک دوره در یک فلاسک حاوی آنتی ژن اسید فسفات پروستاتی انجام می دهند تا بعد آن ها را به عنوان واکسن وارد بدن فرد بیمار کند.

سلول های عرضه کننده آنتی ژن، سلول های اسید فسفات پروستانی pap را می بلعند و آنتی ژن را در سطح خارجی خود ایجاد می‌کند که به این طریق سلول های سرطانی برای سیستم ایمنی بدن قابل تشخیص می شوند.

اکنون پس از آنکه تکه هایی از pap با اسید فسفات پروستاتی سطح سلول را در برگرفت پادتن های اولیه، به عنوان واکسن پروونج به کار می‌روند.

پس از آنکه پادتن های تولید مزه به بدن بیمار تزریق شد، این پادتن ها در گردش خون بیمار وارد می‌شوند، بنابراین آن ها سلول های t را برای حمله به هر نوع سلولی که سطح آن از اسید فسفات پروستاتی پوشیده شده باشد از جمله سلول ها ی سرطان پروستات تنظیم و هدفمند می‌کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.