ورزش برای پیشگیری از بیماری‌های استخوانی در نوجوانان ضروریست

۲۹ آبان ،

varzesh.jpg

گروهی از متخصصان بین‌المللی در گزارش تفسیری تازهی تاکید کردند که ورزش کردن برای پیشگیری از بروز بیماری‌های استخوانی در نوجوانان ضروری است.

به گزارش تفسیری سرویس سلامت ایسنا، این متخصصان در مطالعه‌ای با همکاری کارشناسان سلامت دانشگاه اکسستر متذکر شدند که نوجوانان برای جبران نشستن‌های طولانی مدت باید در بازی‌های ورزشی شرکت کنند و یا حداقل در هفته سه ساعت بدوند.

به گزارش تفسیری شبکه خبری ای بی سی، این متخصصان یادآور شدند: طبق شواهد پزشکی مستند، نوجوانانی که هر روز ساعات طولانی یک جا می‌نشینند و به انجام کارهای کم تحرک می‌پردازند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های استخوانی می باشند. در این نوجوانان کم‌تحرکی و بسیار نشستن سبب کاهش تراکم املاح معدنی در استخوان‌های بخش‌هایی از بدن می‌شود که معمولا شاخص مهم ابتلا به پوکی استخوان می باشند.

کارشناسان در این مطالعه دریافتند هر چند دختران از این نظر به طور خاص در معرض خطر می باشند اما نوجوانان پسر نیز که بیشتر وقت خود را به سرگرمی‌های اینترنتی می‌پردازند به طور ویژه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی می باشند.

این متخصصان می‌گویند: انجام بازی‌های ورزشی خاص مانند فوتبال، بسکتبال و دویدن که بازیکنان بیشتر وقت به صورت ایستاده بازی می‌کنند حداقل سه ساعت در هفته تاثیر قابل توجهی در کاهش خطر بروز مشکلات و بیماری‌های استخوانی به ویژه در دختران نوجوان دارد.

در این بررسی مشخص شده است که بی‌تحرکی تاثیر سوء روی روند رشد در دوران نوجوانی دارد و سلامت استخوان‌ها را به طور جدی به خطر می‌اندازد. پیش از این کارشناسان سلامت تاکید داشتند که پشت میزنشینی و کم‌ تحرکی خطر چاقی و ابتلا به امراض قلبی را تشدید می‌کند اما در این بررسی به طور خاص تاثیر مضر زندگی ساکن و بی‌تحرک بر سلامت استخوان‌ها نشان داده شده است.

این مطالعه همچنین با همکاری متخصصان دانشگاه زاراگزا، دانشگاه گرانادا، شورای مطالعات ملی اسپانیا (CSIC) و دانشگاه سائوپائولو در برزیل انجام گرفته و جزئیات آن در مجله PubMed ارائه شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.