وزن گیری مناسب جنین به مادر بستگی دارد

عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی ابن سینا گفت: دریافت پروتئین کافی در بارداری ضروری است.

دکتر لادن گیاهی، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری در صورت عدم دریافت پروتئین کافی توسط مادر، از اندوخته ی پروتئینی در ماهیچه ی بدن مادر جهت رشد جنین استفاده می شود.

این عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با تاکید بر اهمیت وزن گیری مطلوب در دوران باداری گفت: زنانی که اولین بارداری را تجربه می کنند و یا افرادی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند یا تحصیلات کمی دارند، معمولا بیش از حد طبیعی وزن می گیرند.

* افزایش وزن زیاد در بارداری خطرناک است

این متخصص تغذیه با بیان اینکه افزایش وزن بیش از حد طبیعی احتمال ابتلا به دیابت بارداری و تولد نوزاد با وزن بالای ۴ کیلوگرم را افزایش می دهد گفت: در این حال موفقیت در شیردهی کامل نیز پائین تر است.

* وزن گیری کم مادر در بارداری عوارض دارد

دکتر گیاهی با تاکید بر اینکه خطر زایمان زودرس تولد نوزاد کمتر از وزن طبیعی از عوارض بارداری است که وزن آنها به اندازه کافی اضافه نشده است گفت: احتمال اینکه اختلالات فیزیکی و شناختی و مرگ و میر این مادر  بیشتر بوده و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن کودک در آینده افزایش می یابد.

* وزن گیری مناسب در بارداری

این متخصص تغذیه در خصوص وزن گیری مناسب مادران هنگام بارداری گفت: در سه ماهه اول بارداری افزایش وزن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم و حداکثر تا ۳ کیلوگرم و در سه ماهه دوم و سوم نیز حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ گرم در هفته مناسب طبیعی است./ح


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. تینا:

    مطالب خوبه ولی تکراری است یکی بگه ما باید از کجا تشخیص بدیم داریم وزن خودمان را افزایش میدهیم یا جنین را من ۱ماه ۴کیلو اضافه کردم با آجیل و میوه و غذاهای سالم دکتر میگه جنین ریزه این یعنی چی؟ نگرانم تورو خدا درست راهنمایی کنید مشکل کجاست و از تکرار مکررات بپرهیزید نهایتا ” آگاهی دادن را وسعت دهید مثلا” همین که چه طور جنین غذایی که میخوریم را جذب کنه نه بدن خودمون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.