وزیر خارجه قزاقستان:{خ}سلاح هسته‌ای متضمن امنیت یک کشور نیست

وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد، وجود سلاح‌های هسته‌ای در یک کشور متضمن تامین امنیت نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بخش خبری پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، کایرات عمروف، وزیر امور خارجه قزاقستان در شصت‌وهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اظهار داشت، تهدید ناشی از سلاح‌های هسته‌ای یکی از چالش هایی است که پیش روی بشریت قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دیدگاه ما مبنی بر این است که داشتن سلاح‌های کشتار جمعی تضمینی برای استقلال و امنیت یک کشور نیست.

وزیر امور خارجه قزاقستان افزود: آنچه که در قزاقستان رخ داده، نشان می‌دهد کشورها با چشم‌پوشی از سلاح‌های هسته‌ای، منافع ارزشمندی را برای خود به ارمغان آورده‌اند.

وی تصریح کرد، کشورش از پیشنهاد ارائه شده از سوی بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کند.

وی در این رابطه افزود: پیشنهاد بان کی مون مبنی بر تصویب کنوانسیون منع تسلیحات هسته‌ای بدون شک باعث پیشرفت ما در زمینه دستیابی به جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

وزیر امور خارجه قزاقستان با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان اظهار داشت که کشورش در همکاری‌های چندجانبه با افغانستان نقش فعالی داشته است.

وی تصریح کرد: لازم است بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان در اولویت قرار گیرد.

وزیر امور خارجه قزاقستان افزود: تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در افغانستان باید با اعمال اصلاحات برای توسعه‌ای پایدار و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی در این کشور همراه شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.