وزیر دفاع، رئیس امنیت عمومی و همسر خواهر بشار اسد کشته شدند

گزارش خبری آریا از حمله تروریستی به نشست مسئولان امنیتی سوریه؛

خبرگزاری آریا- شماری از مسئولان امنیتی سوریه در حمله تروریستی کشته شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در عملیات انفجاری امروز چهارشنبه یکی از محافظان در محل نشست مسئولان امنیتی سوریه در دمشق پایتخت سوریه، داود راجحه وزیر دفاع و “عماد آصف شوکت”، معاون رئیس ستاد کل ارتش سوریه (همسر خواهر بشار اسد) کشته و شمار دیگری از مسئولان امنیتی این کشور از جمله وزیر کشور ، معاون فرمانده کل ارتش و معاون نخست وزیر زخمی شدند.
در گزارش تلویزیون سوریه اعلام شد: “وزیر دفاع در بمب‌گذاری تروریستی که مرکز امنیت ملی را هدف قرار داد، به شهادت رسید.”
در همین حال سرتیپ فهد جاسم الفریج معاون فرمانده ارتش به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور منصوب شده است.
هم‌چنین به گزارش المنار، بنا به گفته مخالفان، این انفجار همزمان با نشست هفته‌ای هسته کنترل بحران سوریه رخ داده و در آن “آصف شوکت”، معاون رییس ستاد مشترک ارتش سوریه که شوهر خواهر بشار اسد است نیز کشته شده و “هشام بختیار” رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه زخمی شده‌ است.
از سوی دیگر برخی منابع از کشته شدن رئیس امنیت عمومی سوریه در عملیات انفجاری امروز دمشق خبر می دهند.
شبکه خبری پرس تی وی در خبری فوری گزارش داد به دنبال انفجار امروز چهارشنبه در نشست امنیت ملی سوریه در دمشق، “هشام اختیار” رئیس امنیت عمومی این کشور نیز کشته شده است.
ساختمان ستاد امنیت ملی سوریه در منطقه “الروضه” مابین منطقه ابورمانه و المالکی قرار دارد.
در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد طراح و عامل اصلی این انفجار یکی از محافظان شخصی بشار اسد بوده است.
شبکه العربیه به نقل از منابع سوری گزارش داد که احتمالا “محمد شعار”، وزیر کشور سوریه نیز در میان کشته شدگان است اما تلویزیون سوریه این خبر را رد و اعلام کرد وی زخمی شده است.
در همین حال نیروهای مخالف سوریه موسوم به “ارتش آزاد سوریه” و گردان “لواءالاسلام” که مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته‌اند، اعلام کردند که حمله انتحاری نبوده و مخالفان در چند روز گذشته با همکاری محافظان ساختمان مورد حمله، مواد منفجره را وارد ساختمان کردند و انفجار از راه دور کنترل شده است.
همچنین گزارش شده است که یکی از پادگان‌های ارتشی مشرف به مقر ریاست جمهوری به آتش کشیده شده است.
پس از وقوع انفجار در مرکز امنیت ملی سوریه، بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز پنج انفجار دیگر نیز در نزدیک یک مقر نظامی که محل فرماندهی ماهر اسد، فرمانده یگان نیروهای ویژه سوریه در دمشق می‌باشد، رخ داده است.
 در پی وقوع انفجار در ساختمان ستاد امنیت ملی سوریه ، ارتش این کشور امروز ( چهارشنبه ) در بیانیه ای با محکوم کردن این حمله تروریستی تاکید کرد : با همه افرادیکه در اندیشه ضربه زدن به امنیت ملی و اقدام های تروریستی در کشور هستند مقابله خواهد کرد .
در این بیانیه ، آمده است آنهایی که گمان می کنند با هدف قرار دادن مسوولان کشور می توانند ، توان دفاعی نظام را هدف قرار دهند ، در توهم بسر می برند و اقدام های تروریستی،تصمیم نیروهای دولتی را برای دفاع ازملت ، میهن و وحدت ارضی سوریه دو چندان می کند.
در این بیانیه اعلام شد، مزدوران وابسته به بیگانه ، عامل حمله تروریستی امروز در دمشق بوده اند .
شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد، روسای سازمان های امنیتی سوریه در لحظه انفجار در مقر امنیت ملی این کشور حضور نداشتند.
 عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به انفجار امروز دمشق تصریح کرد، آخرین مرحله از توطئه آمریکا و اسرائیل علیه سوریه آغاز شده است.
 وی  دولت ها و سازمان های جاسوسی غربی را مسئول خونریزی  و فاجعه اخیر در سوریه معرفی کرد.
در حال حاضر وضعیت دمشق در حال حاضر عادی و آرام است و خبرهای برخی از رسانه های منطقه ای درباره درگیری های شدید در این شهر صحت ندارد.

در چهار روز اخیر حملات تروریست ها در سوریه تشدید شده است و تروریستها با نیروهای امنیتی در دمشق درگیر شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه، نیروهای امنیتی در مقابله با عناصر مسلح تروریست خسارات زیادی به آنها وارد کردند.
در ادامه گزارش با اشاره به ادامه تعقیب افراد مسلح تروریست در مزارع منطقه المیدان که در منطقه نهر عیشه مستقر شده بودند آمده است: نیروهای امنیتی در مسیر داریا از داخل یک دستگاه خورو مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کردند. از این خودرو دو بمب ساخت اسرائیل با قابلیت انفجار از راه دور نیز کشف شد.
نیروهای امنیتی همچنین در حلب با گروهی از افراد مسلح تروریست درگیر شدند و توانستند شماری از آنها را زخمی کنند.
دیرالزور از دیگر مناطق سوری بود که نیروهای امنیتی در آنجا با گروه های مسلح تروریستی درگیر شدند که طی آن خسارات زیادی به آنها وارد شد.
حمص نیز از اقدامات گروه های مسلح تروریستی در امان نماند و نیروهای مسلح در مناطق مختلف این استان به مقابله با افراد مسلح تروریست پرداختند و خسارات زیادی به تروریست ها وارد کردند.
نیروهای امنیتی همچنین در القصیر در ریف حمص در درگیری با افراد تروریست خسارات زیادی به آنها وارد کردند و از ورود برخی از تروریست ها به سوریه از طریق لبنان جلوگیری کردند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.