وزیر کشور: دولت تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده است

1375.jpg

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: هرچه ابتکار و خلاقیت و تولید جدید در کشور رخ می‌دهد از آثار تحریم‌های دشمن است، بنابراین خوب است که پیچ تحریم‌ها را سفت‌تر کنند!

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی محمدنجار روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها با اشاره به اینکه کشور در دولت نهم و دهم شاهد نقطه عطفی در بخش خدمات شهری و روستایی بوده است، اظهار کرد: البته این به معنای نبود نقص و کمبود نیست، اما درعین حال شاهد حرکت رو به جلو در این حوزه هستیم.

وزیر کشور با اشاره به ۴٫۵ برابر شدن بودجه مترو در چند سال اخیر، اظهار کرد: تعداد اتوبوس و مینی‌بوس واگذار شده به شهرداری‌ها با یارانه دولتی نیز در سالهای اخیر ده‌ها برابر شده است.

وی به دستاوردهای شهرداری‌ها در حوزه افزایش سرانه فضای سبز و مدیریت پسماند با حمایت دولت اشاره کرد و گفت: در حال الگوسازی شیوه مدیریت پسماند متناسب بوم و شرایط اقتصادی هر منطقه هستیم.

نجار با بیان اینکه بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بخش‌های مختلف چندین‌ برابر شده است، گفت: با این وجود شهرداری‌ها باید به دنبال منابع پایدار درآمدی برای مدیریت شهر باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت تحریم‌های اقتصادی را تبدیل به فرصت کرده است، گفت: هرچه ابتکار و خلاقیت و تولید جدید در کشور رخ می‌دهد، اثر تحریم‌های دشمن است، بنابراین خوب است که پیچ تحریم‌ها را سفت‌تر کنند.

نجار با اشاره به صادرات غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلاری در کشور ، خاطرنشان کرد: ما از صادرات هفت میلیارد دلاری به این نقطه رسیدیم و در شرایطی که جوانان و نخبگان ما عزم تولید و رفع کمبودها را دارند، غربی‌ها هم اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها بی‌اثر است.

وی ادامه داد: قصد ندارم که حرف‌های تئوریک بزنم، قطعا تحریم‌ها موجب فشارهایی هم شده است اما این فشارها خیر است و در عمل نتیجه‌ای برخلاف آنچه که نظام سلطه می‌خواهد حاصل شده است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در دو روز گذشته، اظهار کرد: ۴۷۶ شهر برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که به دلیل کمبود فضا تنها ۱۰۷ شهر در این نمایشگاه حضور یافتند و ۲۰۰۰ طرح و پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جذب سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه ارائه شد.

وی در ادامه به پتانسیل‌های کشورمان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری در داخل و خارج کشور تمایل دارند که نسبت به ساخت هتل و دیگر تاسیسات گردشگری اقدام کنند اما برخی موانع قانونی وجود دارد که باید برطرف شود و از طرفی خود سرمایه‌گذاران هم از رویه‌های قانونی مطلع نیستند.

نجار تاکید کرد: موانع و مشکلات قانونی، حقوقی و اداری برای سرمایه‌گذاری باید برطرف و راه برای سرمایه‌گذاران باز شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده که مرکزی در وزارت کشور به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شود، ضمن اینکه برپایی نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آینده در سایر شهرهای کشور نیز دنبال خواهد شد.

به اعتقاد نجار، برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای یادگیری بین‌ سازمانی و انتقال تجربیات شهرداری‌ها میان یکدیگر، فراهم کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.