وزیر ارتباطات: بانکداری الکترونیک نیازمند همکاری رگولاتوری بخش بانکداری با رگولاتوری بخش ICT است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:بانکداری الکترونیک نیازمند همکاری رگولاتوری بخش بانکداری با رگولاتوری بخش ICT است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش پهنای باند، ورود نسل های تازه تلفن همراه، گسترش رایانش ابری، ایجاد شبکه ملی اطلاعات، سرعت عمل اپراتور چهارم در گسترش مسیرهای فیبر نوری و همکاری رگولاتوری بخش بانکداری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را از جمله برنامه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه بانکداری الکترونیکی در کشور عنوان کرد.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر محمود واعظی در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: چنین همایش هایی اگر بتواند سبب نزدیکی فعالان حوزه ICT با بخش‌های نظام بانکی و فعالان آن شود، به طور حتم می تواند سبب خدمت رسانی بهتر و سریعتر به مردم و کاربران الکترونیکی در کشور شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بانکداری الکترونیک در حال مهاجرت به سمت بانکداری همراه(mobile Banking ) است، گفت: طبیعی است که بانکداری براساس تلفن همراه علاوه بر مزیت‌های بانکداری الکترونیکی فرصتهای تازهی را نیز به ارمغان می‌آورد.
 
واعظی افزود: با توجه به ضریب نفوذ بسیار بالای تلفن همراه ، توجه بانکداری به این بخش بایستی توجه ویژه ای باشد و تلاش فعالان عرصه فناوری اطلاعات نیز باید در جهت تضمین امنیت شبکه‌های موبایل باشد. 
واعظی یکی از رویکردهای دولت یازدهم را افزایش پهنای باند دانست و دربارهٔ دیگر رویکردها بیان داشت: صدور پروانه فعالیت برای اپراتورها در زمینه نسل سوم و چهارم از سال آینده آغاز می گردد که این سبب تحول عظیمی در بانکداری الکترونیک می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارهٔ جایگاه اهمیت فناوری اطلاعات در کشور گفت: هم‌اکنون در ایران کمتر از ۱۰ درصد مجموع پولی که در حوزه ICT گردش دارد در فناوری اطلاعات و ارتباطات است که ۹۰ درصد از آن در حوزه مخابرات است در حالی که این نسبت در دنیا معکوس و بیشتر ارزش بازار در ارتباط با IT است.
وی در پایان با بیان این که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اولویت خود را در اختیار بانکداری الکترونیک قرار خواهیم داد اظهارامیدواری کرد که زیر ساخت های لازم به منظور تحقق بانکداری الکترونیک و موبایل بانکینگ در کشور به وقوع بپیوندد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.