وزیر راه و شهرسازی: زیرسازی راه آهن ملایر – کرمانشاه دی ماه امسال به اتمام می رسد

۲۳فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی نیکزادˈ که به منظور بازدید از بعضی پروژه های عمرانی به کرمانشاه سفر کرده است، عصر روز شنبه در نشستی که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، راه آهن غرب بخصوص در بخش کرمانشاه به خسروی را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

وی ادامه داد: برای تکمیل عملیات زیرسازی راه آهن ملایر به کرمانشاه قرار است وزارت راه ۱۰۰ میلیارد ریال کمک کند ضمن این که مجری پروژه نیز از محل فروش اوراق مشارکت تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آن را تامین نماید.

نیکزاد همچنین از اتمام عملیات ۱۱۰ کیلومتر از راه آهن کرمانشاه به خسروی (خط های رفت و برگشت) در محدوده کرمانشاه به اسلام آباد غرب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این عملیات شامل تکمیل بخش زیرسازی این محدوده است.

وزیر راه و شهرسازی، قول داد که عملیات بخش دیگر این خط ریلی از اسلام اباد تا خسروی نیز با سرعت قابل قبولی اجرا شود.

نیکزاد از نبود چارچوب مشخص برای عملیات روسازی و ریل گذاری راه آهن کرمانشاه – ملایر خبر داد و افزود: تصمیم داریم ریل مورد نیاز این خط آهن در محدوده ملایر تا کرمانشاه را از کشورهای ترکیه یا چین خریداری کنیم.

در ادامه این نشست، مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت بعضی پروژه های مسکن مهر استان کرمانشاه با حضور پیمانکاران این طرح ها مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی برای برطرف شدن این مشکلات از جمله تامین زمین برای فضای ورزشی با مشارکت بخش خصوصی، احداث مسجد در پروژه های مسکن مهر و مشکلات مالیاتی وعده همکاری داد.

در این نشست که اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز حضور داشتند، هر یک از نماینده های خانه ملت در سخنانی به طرح بعضی مشکلات بخصوص در زمینه های راه های روستایی، شهری و پروژه های مسکن مهر حوزه های انتخابیه خود پرداختند که از آن جمله می توان به طرح مشکلات راه های منطقه اورامانات، راه دسترسی بازارچه شوشمی و شیخ صله از سوی ˈنعمت منوچهریˈ، مسایل مربوط به بزرگراه کربلا از سوی نماینده سنقر و مشکلات راه آهن کرمانشاه به خسروی از سوی نماینده قصرشیرین اشاره کرد.

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست از افزایش چند برابری شتاب بخشی به روند اجرای پروژه های عمرانی حوزه وزارت راه و شهرسازی در این استان از دو هفته آینده، خبر داد.

ˈحجت الله دمیادˈ با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه و بازدید هایی که وی از بعضی پروژه ها داشته است، دستاورد این سفر را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: وزیر راه برای رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه پروژه های حوزه وزارتخانه متبوعش به ما قول مساعد داده است که امیدواریم شاهد جهش عظیمی در اجرای این پروژه ها باشیم.

ک/۲۵۷۱/۵۶۷ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.