وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خواستار گسترش روابط فرهنگی ایران و ترکیه شد

به گزارش ایرنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ترکیه ، گسترش همکاری های فرهنگی بین کشورها را زمینه ساز پیشرفت و توسعه مناسبات در بخش های سیاسی و اقتصادی خواند.

حسینی با اشاره به اینکه ایران در آخرین نشست سازمان همکاری های اسلامی در گابن پیشنهادهایی در راستای گسترش همکاریهای فرهنگی و ارتباطات بین کشورهای اسلامی مطرح کرد، گفت: پیشنهاد ایران در مورد اعلام آخرین هفته ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و حمایت از مردم فلسطین پذیرفته شد و امیدواریم که پس از این شاهد برگزاری مراسم های باشکوه روز قدس در آخرین هفته ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی باشیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت شبکه تلویزیونی قرآنی سازمان امور دیانت ترکیه، آمادگی کانال های تلویزیونی معارف و قرآن جمهوری اسلامی ایران را با این شبکه تلویزیونی در راستای آموزش و نیز مبادله برنامه های تلویزیونی اعلام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه قرآن، پیامبر اکرم ( ص ) و اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) مهم ترین عوامل همبستگی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند ، اظهار داشت : سازمان تقریب مذاهب جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای تقویت همبستگی بین مسلمانان فعالیت می کند.

وی به سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجتناب از تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: کشورهای مسلمان باید در حول مسایل مشترک که همان قرآن، پیامبر اکرم ( ص )و اهل بیت ( ع ) است ، گردهم آیند.

‘ بکیز بوزداغ’ معاون نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیات همراه، ایران و ترکیه را دو کشور دوست و برادر که دارای میراث تاریخی مشترک هستند، خواند.

وی با اشاره به حقوق برادری بین ایرانیان و ترک ها گفت: این امر موجب نزدیکی و گسترش هر چه بیشتر روابط بین ملتهای دو کشور می شود و به نوبه خود مسوولیت دولتمردان دو کشور در زمینه افزایش مناسبات را بیشتر می کند.

بوزداغ با تاکید به اهمیتی که ترکیه همواره به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، گفت: دو کشور ایران و ترکیه تاکنون در زمینه گسترش روابط فرهنگی دو طرف همکاریهای خوبی داشته اند، با این وجود زمینه های جدی برای گسترش روابط طرفین در زمینه های فرهنگی همچنان وجود دارد.

وی نسبت به توسعه روابط فرهنگی خصوصا در زمینه شناساندن متقابل دو کشور ابراز امیدواری کرد.

بوزداغ که وزیر مسوول سازمان امور دیانت ترکیه نیز هست ، افزود: سازمان امور دیانت ترکیه که متولی مناسک حج در این کشور است ، می تواند با سازمان حج و زیارت ایران و نیز سازمان اوقاف ترکیه با سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف همکاریهای نزدیکی داشته باشند.

وی در پایان خواهان ادامه و توسعه همکاریهای دو کشور در سازمان همکاری های اسلامی شد .

خاورم**۲۰۱۲**۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۸۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.