وزیر نفت: سال ۹۱ سال پرکاری برای صنعت نفت کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا, ‘رستم قاسمی’ روز پنجشنبه در دومین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت در اهواز افزود: از جمله این برنامه ها، توسعه میدان های مشترک خواهد بود.

وی با بر شمردن عوامل توسعه در صنعت نفت، نیروی انسانی را به عنوان مهمترین عامل توسعه دانست و اظهار کرد: پژوهش و فناوری عامل مهم دیگری است که راهکارهای آن در شورای پژوهشی وزارت نفت مطرح شده تا با همکاری مراکز علمی و پژوهشی برای خودکفایی کامل این صنعت اقدامات لازم انجام شود.

قاسمی نقش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را در تحقق برنامه پنج ساله پنجم اساسی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به برنامه تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت و یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز تا پایان سال ۹۴، این شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده نفت کشور مسئولیت سنگینی بر عهده خواهد داشت.

وزیر نفت توجه به رویکرد ساخت داخل، نوآوری و برداشتن گام های بلند در جهت خودکفایی کامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این ارتباط از سوی شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری ایران کارهای بزرگی انجام شده است که باید این فعالیت ها در راستای بومی سازی کامل صنعت نفت کشور استمرار یابد.

وی برگزاری گردهمایی های متخصصان جوان صنعت نفت را مهم دانست و اظهار کرد: در این صنعت هزاران جوان متعهد، مبتکر و خلاق وجود دارد که می توانند با ارایه ایده های نو در دستیابی به اهداف بلند این صنعت در افق سند چشم انداز (۱۴۰۴) نقش ارزشمندی ایفا کنند.

دومین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت با حضور وزیر و معاونان وزارت نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابع در جنوب کشور، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار و شماری از مسئولان مراکز آموزش عالی و اجرایی این استان برگزار شد.

۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۷۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.