وزیر نیرو: تولید برق دردولت نهم و دهم دو برابرشده است

‘مجید نامجو’ روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: با توجه به تحریم های متعدد دشمنان، ایران دستاوردهای مطلوبی در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی داشته است.

وی اظهار کرد: ایران از لحاظ منابع و نیروی انسانی دارای پتانسیل های بالایی است که با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته غربی رقابت می کند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: هر کدام از استان های کشور با توجه به توانمندی های منحصر به فرد خود زمینه ساز رشد و شکوفایی ایران را فراهم می کنند و سدی محکم در مقابل تحریم ها و محدودیت های کنونی هستند.

نامجو توضیح داد: ساخت نیروگاه های حرارتی، آبی و بادی، رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات اساسی و استراتژیک نشان از عزم و اراده آهنین ملت و فرهیختگان کشور دارد.

وی یادآور شد: بیش از ۳۷ درصد از کشور از شبکه فاضلاب برخوردارند و با تلاش و جدیت مدیران و مسوولان اجرایی ۶۳ درصد باقی مانده عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: بهره گیری از دانش و اطلاعات نوین و به روز و به کار گیری نیروی انسانی معتمد و فهیم عامل دستیابی به تاسیسات کارآمد است.

نامجو عنوان کرد: در حوزه آب و فاضلاب و در راستای راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب اقدامات جدیدی انجام شده که با توجه به اقلیم و شرایط حاکم بر منطقه برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب اراک به عنوان صد و پنجاه و دومین تصفیه خانه کشور کار خود را آغاز کرده و در راستای تصفیه و بهره برداری از پساب برای مصارف دیگر گام های مثبتی را برداشته است.

وزیر نیرو بیان کرد: این تصفیه خانه با تجهیزات مدرن از جمله مراکز مجهز در کشور و منطقه محسوب می شود که با سیستم لجن فعال کار می کند.

نامجو گفت: ظرفیت تصفیه خانه ۶۵۰ لیتر در ثانیه است که با کیفیت بالایی برای مصارف کشاورزی قابل بهره برداری است.

وی اظهار کرد: این مرکز از معدود تصفیه خانه هایی است که بعد از بهره برداری، پساب آن بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو مطابق قوانین و مقررات سعی در رفع مشکلات استان مرکزی در خصوص حق آبه رودخانه قره چای، صدور مجوزهای تامین آب واحدهای تولیدی، آبرسانی روستایی و فیلترینگ نیروگاه حرارتی شازند دارد.ک/۲

۸۱۴۹/۵۵۹ / ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۵۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.