وزیر ورزش و جوانان: انگلیس مسایل سیاسی را در ورزش دخالت ندهد

به گزارش ایرنا، ‘محمد عباسی’ دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر در باره برخی شایعه ها مبنی بر کارشکنی انگلیس در خودداری از اعطای روادید گردشگری به ایرانیان برای تماشای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن افزود: ما نمی دانیم کشور انگلیس قصد دارد چه محدودیتی برای میهمانان خود ایجاد کند ولی قواعد بین المللی را به آن ها گوشزد می کنیم.

وی اضافه کرد: هر میزبانی باید شایستگی خود را برای میزبانی مسابقات بین المللی نشان دهد و میزبانی از گردشگران و حضور قهرمانان نیز از این امر مستثنی نیست.

عباسی تاکید کرد: از انگلیس و یا هر میزبان دیگری توقع نداریم چنین مسایلی اتفاق بیافتد.

وی در باره چگونگی حمایت از تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران نیز گفت: باشگاه های متعددی در همه استان های کشور وجود دارد و حمایت وزارت ورزش و جوانان از همه آن ها مساوی و یکنواخت است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در مورد باشگاه ها و دیگر نهادهای دولتی نیز دولت موظف است زمینه های حمایت از آن ها را تا زمانی که در اختیار دولت است، فراهم کند.

عباسی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان از هر کدام از این باشگاه ها به صورت مساوی حمایت می کند.

وی اظهار داشت: توصیه می کنیم این باشگاه ها خودشان را بازسازی کنند زیرا همیشه امکان استفاده از فرصت های دولتی برای آن ها وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: برخی از این باشگاه ها قول داده اند درآمدزا باشند و مشکلات خود را تا حدودی حل کنند.

وی در مورد وضع ورزش استان بوشهر نیز گفت: این استان ظرفیت های بسیار مناسبی در بستر ورزش دارد و دولت در این زمینه قدم های خوبی برداشته است.

عباسی تاکید کرد: کارنامه چندین ساله تلاش دولت های نهم و دهم نشان دهنده این است که دولت اولویت را به استان های محروم و استان هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، داده است.

وی گفت: با وجود چنین ظرفیت هایی در عرصه فضاهای ورزشی باید ظرفیت انسانی استان ها را نیز در رشته های ورزشی مختلف بسنجیم تا رابطه حقیقی امکانات را با قهرمانی پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این کار انگیزه ای را ایجاد می کند که دست اندرکاران در استان هایی که ظرفیت بالایی دارد، بیشتر تلاش کنند.

وی بیان کرد: ورزش به عنوان یک مولفه مهم در زندگی مردم و در سلامت جسم و روح موثر است و در عین حال در ظرفیت سازی های قهرمانی هم نقش بسیار مهمی دارد.

عباسی با بیان این که هیچ کسی بی نیاز از حضور جدی در عرصه ورزش نیست، اضافه کرد: همه را به توجه به همه ابعاد ورزش بویژه ورزش همگانی که می تواند در گستره وسیعی میان تمام جنسیت ها و سن ها رواج داشته باشد، توصیه می کنم.ک/۲

۶۳۲/۵۳۹

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **‌

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۱۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.