وزیر بهداشت: در زمینه تامین واکسن ها مشکلی نداریم

۲۲ آبان ،

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در زمینه تامین واکسن ها هیچ مشکلی نداریم و واکسن آنفلوآنزا نیز به مقدار نیاز وارد کشور شده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی  خبر ،‌ دکتر مرضیه وحید دستجردی پس از بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران افزود :‌ این واکسن را به مقدار نیاز وارد بازار کشورکرده ایم و میان گروه های هدف توزیع می گردد.
وی گفت: تزریق این واکسن برای کودکان ، سالخوردگان ، زنان باردار ، بیماران دچار اختلال ایمنی و دیگر بیماران مبتلا به بیماریهای زمینه ای ضروری است و دیگران نیازی به تزریق این واکسن ندارند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هم اکنون از نظر فناوری رتبه یک منطقه و در آسیا چهارمین تا پنجمین کشور اول را داریم افزود :  هم اکنون ۲۷ درصد محصولات علمی خاورمیانه را در زمینه پزشکی تولید می کنیم.
مرضیه وحید دستجردی  گفت : از نظر علمی در علوم پزشکی رتبه ۲۰ دنیا را داریم و در داروسازی نیز در رقابت با ۲۰۰ کشور بزرگ داروساز در مقام شانزدهم قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه یک درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهیم افزود: محصولات ما در علوم پزشکی یک و ۴۲ صدم درصد محصولات دنیاست  و مقالات علمی ما نیز در ابتدای سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته است.
وزیر بهداشت اضافه کرد : با همین روند خواهیم توانست به رتبه اول دنیا از نظر علمی برسیم.
وی درباره بررسی و تحقق شاخصهای سلامت در کشور گفت: این کار را از سمنان آغاز کرده ایم و ابتدای آذر در کل کشور اجرا خواهیم کرد و شورای عالی سلامت استان ها مشغول این کار خواهند بود.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.