وسواسی که زیبایی را نشانه می‌گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

وسواس‌های فکری زیادی وجود دارند که برخی از آنها علاوه بر آسیب‌های روحی، سبب تخریب جسمی نیز می‌شوند و درمان فوری آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پزشکان توصیه‌های جدید به اشخاصی که به بیماری وسواس کندن مو “تریکو تیلو مانیا” دچار می باشند تا با رعایت این نکات از شدت عارضه‌ی آنها کاسته شود. 

گفتنی است: این عارضه در اشخاص و به ویژه در دختران از سنین آغاز نوجوانی ۱۳ سالگی آغاز می‌شود و چنانچه برای درمان آن سریع اقدام نشود می‌تواند تبدیل به یک بیماری مزمن برای سال‌های طولانی شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند: اشخاصی که به این بیماری دچار می‌شوند اغلب با مشکلاتی برای حضور در اجتماع به دلیل ظاهر غیرطبیعی موهای خود مواجه می‌شوند.

این بیماری می‌تواند در اشخاص به شکل‌های مختلف مانند وسواس در کندن موهای سر، ابرو، ریش و مژه‌ها ایجاد شود. 

عوامل روانی در بروز این بیماری بسیار موثر است و اغلب اشخاص مبتلا در زمان ناراحتی و عصبانیت اقدام به کندن موهای خود به شدت می‌کنند. 

پزشکان راه‌حل‌های درمانی و روانشناختی مختلفی برای درمان و کم‌شدن عارضه به این اشخاص معرفی می‌کنند از جمله جلسات روا‌ن‌درمانی و درموارد حاد خوردن دارو که می‌تواند به فرد مبتلا کمک کند، اما در وهله اول اراده و انگیزه خود شخص درکنار دور کردن عوامل استرس‌زا می‌تواند سبب بهبود فرد شود. 

حضور در جمع دوستان و ورزش و به گونه‌ای مشغول کردن ذهن به انجام کارهای مورد علاقه و کمک گرفتن از اقوام و دوستان برای حمایت روانی از جمله موارد با اهمیت کمک به درمان در این اشخاص است.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.