وسیله ای برای کاهش تلفات دریا +عکس

۹ م دیماه ،

شنا یکی از ورزش هایی است که همه باید آن را بلد باشند اما بعضی از آب می ترسند و یا به شنا کردن علاقه ای ندارند و البته ممکن است بر اثر تصادف در آب افتاده و نیاز به کمک داشته باشند.

به تازگی طراحان دست به اقدامی جالب زده و تکنولوژی را با یک وسیله قدیمی پیوند زده اند تا شاید به کمک آن بتوان مشکل غرق شدن اشخاص را حل کرد.

این وسیله که “Safe Guard” نام دارد می تواند به صورت یک دستگیره کوچک طراحی شده است که تنها یک قسمت لاستیکی در انتهای آن قرار دارد. از همین رو استفاده از آن بسیار آسان است.


این دستگیره ها را می تواند در کنار اسکله ها و بر روی ستون ها قرار داد و درصورتی که سی نیاز به کمک داشت آن ها را به داخل آب آنداخت تا فرد را نجات دهند.

این دستگاه به نظر عجیب می آید اما در اصل یک تیوپ ساده است که با ایده ای نو ساخته شده است. این دستگیره را باید به سمت فرد دچار حاذثه پرتاب کنید و به محض برخورد با آب تیوپ باز شده و به دور فرد پیچیده می گردد.


این دستگاه ها در حالی طراحی شده اند که سالانه اشخاص بسیاری در دریاها غرق می شوند. در کشور ما نیز امسال بیش از ۲۰۰ نفر در دریا غرق شده اند که از این تعداد ۱۸۲ نفر تنها در نیم ساله اول در دریای خزر غرق شده اند.

به گفته طراحان این تیوپ تکنولوژیک وزن آن بسیار کم و حمل کردن آن آسان است. همچنین این دستگاه را می توان به راحتی به فاصله های بسیار دور نیز پرتاب کرد. 


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.