وضعیت فروش سینما “قدس” بحرانی شده است

۰۱م آذر ،

نصیری نژاد: اگر وضعیت فروش سینما “قدس” به همین صورت ادامه پیدا کند به زودی این سینما تعطیل خواهد شد.

محمدرضا نصیری نژاد، مدیر سینما “قدس” در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ گفت: متاسفانه بعد از اکران فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” ما دیگر فیلم صدرنشین گیشه های سینمایی نداشتیم.
وی افزود: قهر مخاطب و عدم استقبال از سوی آنها تنها مشکل یک سینما نیست بلکه معضلی است که تمامی سالن های سینمای با آن روبرو شده اند.
نصیری نژاد به وضعیت فروش در سینما “قدس” اشاره کرد و گفت: سینما “قدس” که در جای مناسبی واقع شده در سئانس صبح خود هیچ مخاطبی ندارد و سئانس ۱۰ صبح هیچ مخاطبی برای تماشا نداشته و ما مجبوریم سئانس ۱۲ منتظر مخاطب بنشینم.
وی افزود: درگیری های حوزه هنری و آنچه که بین خودشان مطرح است، سینما دارن را دچار مشکلات جدی کرده است. چرا یک سینما باید در طول یک روز فقط ۳۰ عدد بلیت را بفروشد.
نصیری به فروش ۱۰۰ هزار تومانی سینما قدس اشاره کرد و افزود: دیروز سینما تا اواسط روز فقط ۱۰۰ هزار تومان فروش داشت و اگر در نظر بگیریم تا پایان شب نیز ۱۰۰ هزار تومان دیگر بفروشد یعنی سینما در طول یک روز فقط ۲۰۰ هزار تومان بلیت فروخته است و این رقم در مقابل حقوق ۷۰۰ هزار تومانی کارگرسینما بسیار ناچیز و نگران کننده است.
وی به فروش فیلم سینمایی “اختاپوس” اشاره کرد و گفت: شما می‌گوید گرانی بلیت سینما یکی از دلایل قهر مخاطب با سینما است اما فیلم سینمایی “اختاپوس” تمام مدت با بلیت نیم بها در این سینما اکران شد، اما متاسفانه این فیلم نیز در جذب مخاطب ناتوان بود.
نصیری نژاد ادامه داد: وزارت ارشاد باید هنگام صدور پروانه ساخت برای فیلمها دقت و نظارت بیشتری داشته باشد زیرا اگر قرار باشد هنگام اکران با چنین مشکلاتی روبرو شویم پس بهتر است از ابتدا پروانه ساختی برای این فیلم ها صادر نشود.
مدیر سینما “قدس” همچنین به شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: پخش فیلم و سریالهای مختلف و متنوع از شبکه های ماهواره ای نیز یکی دیگر از دلایلی است که مخاطب به سینما نمی رود. وقتی مخاطب می‌تواند بدون هیچ گونه هزینه فیلم های با کیفیت و متنوع ببیند دیگر نیاز به سینما رفتن در خود احساس نمی کند.
نصیری به ساختار فیلم های سینمایی اشاره کرد و گفت: باید به مخاطب حق انتخاب داد اما اگر فیلم شایسته و فاخری ساخته شود مخاطب قطعا به تماشای آن می‌نشیند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.