وضعیت آمار ورزشکاران دانشجو تاسف آور است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

معاون امور دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:اگر بخواهیم آمار ورزشکاران دانشجو را بیان کنیم وضعیت آن بسیار تاسف ْآور است در حالی که وضعیت علمی دانشجویان امیدوار نماینده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ملاباشی، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در چهل و دومین گرد همایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد در ابتدا iبه پاسخ بعضی ازسوالات مدیران اشاره نمود و گفت: در ابتدا باید بگویم که بعضی از مدیران این سوال را مطرح نمودند که در دانشگاه ها نیز باید سازمان امور دانشجویی تشکیل شود و نیازمند برنامه ریزی و نظارت درستی است.

هم اکنون باید بگویم که هر دانشگاه یک هئیت امنا دارد بنابراین با توجه iبه پیگیری ها و بررسی هایی که تاکنون در خصوص امور دانشجویی از طریق این هیئت امنا در هر دانشگاه صورت گرفته چنین سازمانی در دانشگاه قابل اجرا نمی باش.

وی iبه سوال دوم مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: بعضی مدیران بیان می نمایند که با انتقال تربیت بدنی از معاونت دانشجویی iبه سازمان امور دانشجویی شاهد ضعیف شدن امور تربیتی در دانشگاه ها هستیم و اما پاسخ این است که چنین مشکلی پیش نیامده و همه این مجموعه ها iبه درستی کار خود را انجام می دهند اما باید یک مرکز ایجاد شود که بخش های مختلفی از جمله فدارسیون تربیت بدنی دانشجویان و سایر مجموعه های امور تربیت بدنی امور مربوط iبه دانشگاهها در زیر مجموعه آن قرار بگیرند تا نتیجه iبهتری را در دانشگاه ها شاهد باشیم.

ملاباشی تصریح نمود: جایگاه تربیت بدنی در دانشگاه ها از لحظه ی ورود دانشجو iبه دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است چنانچه اگر بخواهیم هم اکنون آمار ورزشکاران دانشجو را بیان کنیم و نشان دهیم بسیار گریه آور است و این در حالی است که اگر میزان رشد علمی دانشجویان را در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری نشان دهیم امیدوار نماینده است.

** تصویب منبع درآمد از سمت مجلس مربوط iبه امور تربیت بدنی
ملاباشی در ادامه گفت: مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها نباید بنشینند تا دانشجو iبه سراغ آنها بیاید بلکه باید از لحظه ورود دانشجو iبه دانشگاه او را نسبت iبه فعالیت ورزشی علاقه مند و در زمینه ی ورزش با او همکاری داشته باشم.

وی افزود: با توجه iبه رهنمودهای مقام معظم رهبری مربوط iبه ورزش دانشجویی همواره شاهد بودیم که مقام معظم رهبری، تحصیل، تهذیب و ورزش را در یک رده و در کنار هم قرار داده است.

بنابراین شما مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها نیز باید با توجه iبه مهم بودن ورزش دانشجویی از دید مقام معظم رهبری این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

ملاباشی تصریح نمود: تصویب منبع درآمد برای ما از سمت مجلس مربوط iبه امور تربیت بدنی صورت گرفته و ما می توانیم از درآمدهای خاص iبه امور تربیت بدنی بپردازیم.

وی در پایان خاطر نشان نمود: ضرورت ایجاد شورای ورزش دانشجویان گامی است که هم اکنون در راه اجرا و عمل آن در دانشگاه ها هستیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.