وضعیت خانواده های آواره سوری در اصفهان+عکس

به گزارش ممتاز به نقل از رویش نیوز، پس از جنگ در سوریه، بسیاری از خانواده های سوری به کشورهای دیگر مهاجرت نموده و بطور موقت در آن اسکان یافته اند. بعضی از این خانواده ها به ایران سفر کرده و در شهرهای ایران ساکن شده اند. در این میان تعدادی از این خانواده ها به شهر اصفهان آمده و در حاشیه شهر و در مناطق محروم اسکان یافته اند. بعضی از طلاب و بسجیان شهر اصفهان به شکل خودجوش تلاش نمودند با شناسایی این خانواده ها و محل اسکان آنها، از وضعیت اسکان، معیشت و نیازها و مشکلات آنها مطلع شوند تا در صورت امکان کمک هایی به این خانواده ها انجام شود.

alt

تعدادی از مجموعه های فرهنگی اصفهان همت کرده اند تا در صورت امکان نیازهای ضروری این مهاجرین را بر طرف کرده و از طرفی ابعهاد فرهنگی این اتفاق را نیز مدیریت کنند.

alt

به گفته مسئولین این تیم خودجوش در بررسی های اولیه مشخص گردید، که غالب این خانواده ها که حدود ۱۵ خانواده بودند در یکی از محلات حاشیه اصفهان ساکن شده اند و منازلی را اجاره نموده اند. با بازدید از این منطقه، شاهد خانه هایی بودیم که با متراژ ۳۰ الی ۵۰ متر با قیمت هایی بسیار بالا به آنها اجاره داده شده بود.

alt

این خانواده ها فاقد هرگونه وسایل زندگی بودند و بعضی خانواده های عراقی ساکن در اصفهان، کمک هایی و وسایلی را در اختیار آنها قرار داده بودند. با سرکشی به منازل آنها مشکلات و نیاز های آنها را شناسایی نموده و به ترتیب زیر دسته بندی گردید؛

alt

 نیاز به مواد غذایی اعم از برنج، نان، حبوبات، قند، شکر، چای، ….
مواد شوینده و بهداشتی
زیر انداز اعم از موکت و فرش
پتو ، بالش
ظروف پخت و پز
لباس برای سنین مختلف
پرده
کفش
وسایل گرمایشی و سرمایشی
کمک مالی برای پرداخت اجاره
کمک مالی برای تمدید مدت اقامت
انتقال محل اسکان آنها به مناطق دیگر بدلیل مشکلات فرهنگی، اخلاقی و امنیتی منطقه فعلی
ایجاد اشتغال برای رفع مایحتاج آنها

alt

لازم به ذکر است که در صورتی که به این خانواده ها کمک فوری در تأمین نیازهایشان نشود، احتمال گسترش بزهکاری های اجتماعی میان آنها برای تأمین احتیاجاتشان وجود دارد و چون منطقه ای که این خانواده ها در آن ساکن می باشند مملو از جرائم مختلف اعم از اعتیاد، قاچاق، دزدی، شرارت ، فحشا و …. می باشد، لازم است جهت جلوگیری از جرائم و مشکلات اجتماعی و سوءاستفاده باند های خلاف کار از این خانواده ها، حداقل نیازهای آنها برطرف گردیده تا هم به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنیم و هم برای پیشگیری از بزهکاری های اجتماعی اقدامی صورت گرفته باشد.


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سلام من دنبال كارگر خانم سورى مىگردم جهت كار در منزل:

    سلام من دنبال کارگر خانم سورى مىگردم جهت کار در منزل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.