وضعیت مبهم باشگاه گاز خوزستان در فوتسال کشور/ لیگ برتر با ۱۳ تیم به کار خود ادامه می دهد؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – در حالی که روز جمعه فصل تازه رقابت‌های لیگ برتر فوتسال رسما آغاز شد، باشگاه گاز خوزستان همچنان وضعیت نامشخصی دارد.

به گزارش ممتاز؛ مسئولان این باشگاه پیش از این اعلام کرده بودند که به سبب مشکلات مالی از حضور در لیگ برتر کناره گیری کرده و تیم نفت امیدیه را جایگزین خود می کنند. آنها با بیان اینکه نمی خواهند سهمیه استان در این مسابقات از بین نرود، برای تیم‌داری در لیگ به پتروشیمی ماهشهر، نفت امیدیه و چند باشگاه خصوصی پیشنهاد داده اند که در نهایت نفت امیدیه پذیرفت که جایگزین تیم گاز خوزستان در لیگ برتر شود و از این سهمیه استان نگه‌داری کند. اما با این وجود این تیم دسته یکی هم روز جمعه در اولین دیدار خود برابر حفاری اهواز به میدان نرفت تا لیگ برتر فوتسال با بی نظمی کار خود را آغاز کند.

این در حالیست که در آیین نامه سازمان لیگ فوتسال آمده است که در صورتیکه در ابتدای فصل هر تیمی از مسابقات انصراف دهد این تیم جز تیم های سققوط کننده محسوب نمی شود و به غیر از تیم مذکور تیم های دیگر نیز بر اساس امتیاز به رده پایین تر سوط می نمایند. اما در صورتیکه در بین فصل و حین مسابقات هر تیمی به هر سبب از جدول مسابقات حذف شود جز تیم های سقوط کننده (بر اساس امتیاز) می باشد. جایگزینی براساس رده بندی مسابقات دسته پایین تر می باشد. جایگزینی این تیم ها هم براساس رده بندی مسابقات دسته پایین تر می باشد.

رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در این مورد به خبرآنلاین می گوید: «باشگاه گاز خوزستان نمی توانست با شرایط تازه به کار خود ادامه دهد و به همین خاطر منتظر مشخص شدن وضعیت مسئولان گاز استان بود. اما در نهایت این اتفاق مصادف شد با آغاز مسابقات. از آنجایی هم که زمان بسیاری برای روشن شدن تکلیف تیم نیاز بود، مسئولان آن را به هیئت استان واگذار کردند.»

او ادامه می دهد: «مسئولان این تیم از آقای کفاشیان فرصت یک هفته ای خواستند که این سهمیه در استان خوزستان باقی بماند و ایشان هم با این درخواست موافقت کردند. البته هیئت رئیسه با این تصمیم مخالف بود و از کمیته انضباطی درخواست کرد که هر چه زودتر دربارهٔ این تیم تصمیم گیری کند.»

افتخاری با بیان اینکه قرار نیست تیم نفت امیدیه جایگزین گاز خوزستان در لیگ برتر شود گفت: «مسئولان به دنبال این بودند که امتیاز گاز خوزستان را به تیم نفت امیدیه واگذار کنند و حتی با این تیم دسته یکی هم به توافق رسیدند اما نفت امیدیه جایگزین گاز خوزستان در لیگ برتر نمی شود.»

سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پایان گفت: «وضعیت گاز خوزستان باید در این هفته مشخص شود. اگر این اتفاق رخ ندهد این تیم از گردونه رقابت ها خارج خواهد شد. در صورتی که در هفته دوم مسابقات هم گاز خوزستان به میدان نرود، لیگ برتر فوتسال با ۱۳ تیم به کار خود ادامه خواهد داد چرا که دیگر فرصتی برای انتخاب تیم جایگزین وجود ندارد.»

به نظر می رسد با کناره گیری باشگاه گاز خوزستان از رقابت های لیگ برتر و ناآمادگی دیگر تیم های استان برای جایگزینی این باشگاه، لیگ برتر فوتسال کشور در فصل تازه با ۱۳ تیم به کار خود ادامه دهد.

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.