وعده واعظی برای کمک به فعالان حوزه ICT و شرکت‌های دانش‌بنیان

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

فناوری اطلاعات > ارتباطات – تسنیم نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما قصد تجمیع امکانات را در تهران نداریم و به همین منظور از فعالان حوزه ict و شرکت‌های دانش بنیان در همه استان‌های کشور حمایت می‌کنیم.

 محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر بناب اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید توجه به همه سرمایه‌های موجود در کشور است که این سرمایه‌ها نیروی انسانی متفکر و خلاق و امکانات و ظرفیت‌های موجود در هر نقطه از کشور است.

وزیر ارتباطات افزود: ما قصد تجمیع امکانات را در تهران نداریم و به همین منظور از فعالان حوزه ict و شرکت‌های دانش بنیان در همه استان‌های کشور حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه و در صورتی که مسئله فناوری نوین را محور فعالیت‌های خود قرار دهیم با توجه به شرایط داخل کشور می‌توان از بسیاری از مشکلات به راحتی عبور کرد.

واعظی با تاکید بر توجه ویژه به امر پژوهش و تحقیق خاطرنشان کرد: در دنیای امروز کشورها سنجش قابل توجهی از درآمدهای خود را به این امر اختصاص داده‌اند در صورتی که در کشور ما نیز بحث پژوهش‌‌های بومی توجه ویژه‌ای مبذول شود، ارزش افزوده به بار خواهد آورد و اگر با سرمایه، سرمایه‌گذاران همراه شود، با تکمیل زنجیره تحقیق، تولید و تجاری‌‌سازی، ثروت به بار می‌آورد.

وزیر ارتباطات با اشاره به نگاه دنیای امروز به بحث ICT به سه محور اساسی اشاره کرد و افزود: برخی کشورها ICT را به عنوان پیشران توسعه برای خود برگزیده‌اند. وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را توانمندساز بخش‌های دیگر دانست و اظهار داشت: مزیت ICT نرخ رشد بالای آن است که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در ارائه خدمات و نیز اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شود.

۲۳۲۳
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.