یحیی‌زاده:رونداخذ مجوز نشریات نامناسب و طولانی است

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۳:۲۶:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم باانتقاد از پروسه اخذ مجوز نشریات، استفاده از نفوذ برخی افراد و یا رانت‌ها به منظور تسریع در این امر را ناپسند دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید جلال یحیی‌زاده پروسه تعریف شده برای راه‌اندازی و اخذ مجوز یک نشریه و مطبوعه را بسیار طولانی توصیف کرد و گفت: مسیری که برای اخذ مجوز انتشار روزنامه، هفته نامه و یا هر نوع نشریه‌ای تعریف شده، مناسب نیست و رفت و آمد زیادی دارد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: آنقدر این پروسه سخت است که نهایتا ممکن است فرد به تنهایی نتواند به نتیجه برسد و باید با استفاده از نفوذ برخی افراد و یا رانت‌ها به خواسته‌اش برسد که این امر مطلوب نیست.
یحیی‌زاده با بیان اینکه “شاید دلیل این امر ازدیاد نشریات و بی‌نیازی از مطبوعه جدید باشد” اضافه کرد: کشور ما در برخی زمینه‌ها، بیش از عرف و متوسط بسیاری از کشورها نشریه دارد؛ مثلا در حوزه ورزش بیش از بیست روزنامه ورزشی منتشر می‌شود واز این نظر ما دچار تورم نشریات ورزشی شده ایم.
وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته مانند آلمان که در ورزش بسیار جلوتر از ما هستند، تنها یک یا دو نشریه ورزشی دارند و البته در ورزشی‌نویسی موفق‌تر عمل می‌کنند ،زیرا در کشور ما کیفیت کاملا فدای کمیت شده است.
عضوفراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه”نظارت موجود برکارنشریات وروزنامه‌های سیاسی، درمطبوعات  ورزشی دیده نمی‌شود” یادآور شد: افزایش کمی دیگر نیاز نیست،ولی باید از نظرکیفی بر محتوای نشریات نظارت کرد.
عضو فراکسیون روحانیان مجلس با اشاره به تعداد بالای روزنامه‌های سیاسی و اجتماعی و کثیرالانتشار در کشور، بیان کرد: اگرچه مجموع شمارگان روزنامه‌های کشور، تنها به اندازه یک روزنامه در ژاپن نیست و ما از این نظر، حتی با کشوری که از نظر جمعیت و سطح فرهنگی، جایگاهی همانند ما در دنیا دارد، فاصله زیادی داریم، اما از نظر تعداد و تنوع در این حوزه کمبود نداریم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به برخی رانت‌ها در اعطای مجوز نشریات، تصریح کرد: اگر پروسه گرفتن مجوز فردی، به سبب جایگاه و موقعیت سیاسی و خاص او تسریع شود، پسندیده نیست و به رانت تعبیر می‌شود که متاسفانه این مورد در اخذ مجوز مطبوعات وجود دارد و برازنده کشور ما نیست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۵۲۶۵۳۵۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.