پارازیت پشت پارازیت در VOA / شیرین عبادی: دیگر کسی رغبتی به خاتمی ندارد

شیرین عبادی: دیگر کسی رغبتی به خاتمی ندارد /۲۷۰ یورو جنس مجانی به شرط عریان بودن/ تغییر نظر آیت الله جنتی درباره دولت احمدی نژاد..از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان :

وقتی گفتیم وزن کشی سران اپوزیسیون همه جا زدند

پیشنهاد رای گیری برای وزن کشی میان گروه های اپوزیسیون خارج نشین با مخالفت تند اغلب آنها مواجه شده است.

شبکه ضد انقلابی بالاترین در این باره از قول اسماعیل نوری علا نوشت: در نظر داشتیم برای سنجش وزن سیاسی چهره های اپوزیسیون، رفراندومی را میان ایرانیان خارج از کشور برگزار کنیم. هم اکنون وزن سیاسی احزاب و گروه ها بطور قطع مشخص نیست و می خواستیم از شرکت کنندگان بپرسیم که بطور مثال ۵۰ معتمد سیاسی شما در اپوزیسیون چه کسانی هستند.

نوری علا می گوید: من به رضا پهلوی گفتم شما هم اگر می خواهید در این میان کاری بکنید باید خودتان را تسلیم این رای گیری کنید اما متاسفانه پس از ۳ سال از طرح این موضوع، حتی یک قدم هم به جلو نگذاشته است، به همین دلیل وقتی متوجه شدیم که رضا پهلوی نقشی که تاریخ به وی سپرده را نتوانسته به خوبی ایفا نماید، ما تصمیم گرفتیم خودمان وارد عمل شویم و شبکه سکولارهای سبز را ایجادکردیم.

وی می افزاید: «من با چند نفر صحبت کردم و می دانم که از ترس اینکه مردم به آنها رای ندهند، حاضر نیستند خودشان را کاندیدا بکنند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که کاندیدا معرفی نکنیم و یک لیست چندصد نفره روی سایت بگذاریم. من به رضا پهلوی گفتم که «اسم شما را هم خواهیم نوشت تا وزن سیاسی شما هم مشخص شود.»

 وی همچنین گفت: بسیاری ما را تهدید کردند که اگر اسم ما را در لیست قرار دهید بر علیه شما اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: اگر ما بر روی یک کاغذ همه اصطلاحات رایج در میان اپوزیسیون را بنویسیم و در مقابل هرکدام یک تعریف قرار دهیم و همه این مفاهیم را بپذیرند، تازه می توان گفت وگو را آغاز کرد! اما با پیشرفت ماجرا «ما تازه ملتفت بن بست ها و گرفتاری های این راه شده ایم.»

نوری علا همچنین گفته است: اگر به آقای بنی صدر بگویید شما بیا کاندید بشو تا ببینیم مردم به شما رای می دهند یا نه، ایشان مسلما خشمگین خواهد شد، همین مسئله در تک تک چهره های اپوزیسیون دیده می شود و هراسی در آنها وجود دارد از فرجام بعد از نظرخواهی و اینکه معلوم شود کسی طرفدارشان نیست و کسی طرفشان نمی آید و به همین دلیل تن نمی دهند به این کار. بنابراین ما این قضیه را به کلی منتفی کردیم.

این ضد انقلاب خارج نشین می گوید: از روزی که انقلاب در ایران رخ داده تاکنون لااقل ده یا دوازده بار تلاش شده که آدم های اپوزیسیون با هم اتحاد داشته باشند و هر بار شکست خورده است و علتش هم این بوده که هیچکس وزن سیاسی نداشته است، اما هرکسی به زعم خودش خود را شخصیت سیاسی می پنداشت.

وی می گوید؛ «ما خودمان اگر انسجامی داشتیم، خیانت پیشه نبودیم، خودفروش نبودیم، می توانستیم جلوی دخالت خارجی را بگیریم، اما ما مشکلمان در مرحله اول خودمان هستیم که در سر پیچ اول خودمان را می فروشیم و می خواهیم با فشار خارجی به قدرت برسیم.»

شیرین عبادی: دیگر کسی رغبتی به خاتمی ندارد

شیرین عبادی در واکنش به تکاپوی خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاست گفت فکر نمی کنم اصولا کسی رغبتی به او داشته باشد.

عبادی در روزگار طاغوت از سلطنت جانبداری می کرد تا آن جا که در روزهای اوجگیری انقلاب اسلامی، مردم انقلابی را اوباش توصیف کرده و خواستار سرکوب آنان شد. وی به واسطه پیوند با گروهک منافقین و خوش خدمتی هایی که به برخی سرویس های اطلاعاتی داشت، نامزد دریافت جایزه نوبل شد اما خاتمی که در آن هنگام رئیس دولت اصلاحات بود، این جایزه را سیاسی توصیف کرد. با این حال عبادی فاش کرده که با مساعدت دولت خاتمی از کشور گریخت و با مشورت وی و کروبی، دیگر به ایران بازنگشت چرا که به وی گفته شد در صورت بازگشت، بازداشت خواهد شد.

عبادی در مصاحبه با یکی از رسانه های اپوزیسیون درباره تحرکات اخیر خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی می گوید: من اطلاعی از تصمیم آقای خاتمی ندارم چون جزو حلقه یاران ایشان نیستم اما فکر می کنم اصولا مردم دیگر رغبتی به خاتمی نداشته باشند. به این دلیل که هشت سال ایشان در مسند بودند و حتی مجلس ششم را هم در آن زمان کاملا همراه با خودشان داشتند. نتیجه اش اما این شد که احمدی نژاد به قدرت رسید. در حالتی که هم انتخابات مجلس هفتم و هم انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی بار اول محمود احمدی نژاد شد، توسط خاتمی برگزار شد و هر دو انتخاباتی بسیار مناقشه برانگیز بودند؛ هم از جهت عملکرد نادرست شورای نگهبان و رد غیراصولی صلاحیت ها و هم از جهت تقلب هایی که در انتخابات صورت گرفت.

یادآور می شود بنابر اظهارات الهه هیکس (ازگزارشگران حقوق بشر) عبادی توسط کریم لاهیجی (بغدادی- همکار نزدیک مسعود رجوی در سازمان منافقین) به وی معرفی شده و او نیز عبادی را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی صدای اعتراض گنجی را هم درآورد

«گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی از موضع ایدئولوژیک و نفرت شدید نمی توانند واقعیت ها را آنگونه که هست ببینند. گویی جز سیاهی مطلق چیزی وجود ندارد».

این مطلب را اکبر گنجی ضمن مقاله ای در وبسایت رادیو زمانه مورد تاکید قرار داد و با اذعان به سیاه نمایی مطلق گروهک ها علیه جمهوری اسلامی نوشت: جمعیت ایران از سرنگونی رژیم شاه تاکنون کمی بیش از دو برابر شده است. اما تعداد دانشجویان از ۱۷۶ هزار تن در سال ۱۳۵۷ به چهار و نیم میلیون تن رسیده است. یعنی شاهد افزایش ۲۷ برابری هستیم. همچنین در آستانه انقلاب، زنان ۵/۳۱ درصد از دانشجویان را تشکیل می دادند اما اکنون این رقم به ۷/۶۱ درصد رسیده است.

وی اضافه می کند: در سال ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶، هر سال ۹۰۰ عنوان کتاب در ایران منتشر شد. سال ۱۳۵۷- به علت شرایط انقلابی و بحرانی- تنها ۲۷۴ عنوان کتاب منتشر شد. در سال ۱۳۸۹، ۶۴۹۲۶ عنوان کتاب و در سال ۱۳۹۰، ۶۸ هزار عنوان کتاب در ایران منتشر شد، که ۱۴۰۹۱ عنوان ترجمه و ۵۴۷۲۸ عنوان کتاب تالیفی هستند.

وی همچنین نوشت: مطابق گزارش سازمان ملل در ارزیابی شاخص توسعه انسانی(براساس معیارهایی چون امید به زندگی، کیفیت نظام آموزشی، درآمد واقعی و درآمد سرانه ملی)، ایران در سال ۲۰۱۰ در جایگاه ۸۷ و در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۸۸ قرار گرفته و همچنان در میان «کشورهای با توسعه انسانی بالا» قرار دارد. مطابق همین گزارش، شکاف درآمدی میان طبقات، ایران با ضریب جینی ۳۸۳/۰ وضع بهتری نسبت به آمریکا (با ضریب جینی ۴۰۸/۰، قطر (با ضریب جینی ۴۱۱/۰) و ترکیه (با ضریب جینی ۳۹۷/۰) دارد.

گنجی تصریح کرده است: در زمان شاه صدای زندانیان سیاسی به گوش هیچ کس نمی رسید، چه رسد به آن که از درون زندان ها نامه های سرگشاده علیه شاه بنویسند، اما اینک زندانیان سیاسی از درون زندان ها علیه رهبری نامه های تند سرگشاده انتشار می دهند. این وضعیت در هیچ یک از کشورهای منطقه نظیر ندارد.

گنجی در حالی از کور چشمی اپوزیسیون انتقاد کرده که خود در روزگار حضور در ایران و در دوره اصلاحات صرفا به خاطر جاه طلبی، نوشته ها و اظهارات بی مایه ای علیه حضرت امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)- سرمایه های تاریخ ساز ملت ایران- داشت. ابراهیم نبوی دو سال پیش فاش کرد که کسانی قصد داشتند اکبر گنجی را با فریب و تشجیع، وادار به خودکشی کنند و همسر وی نیز در این سناریو دخالت داشت.

کابوس انحلال دولت و پارلمان دوباره به تل آویو بازگشت!

دو ماه پس از پیوستن حزب اپوزیسیون به دولت نتانیاهو، این حزب مجددا تهدید کرد در صورت نپذیرفتن شرایطش از کابینه خارج و باعث انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد شد.

در پی تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر انحلال کمیته پلسنر، شائول موفاز رئیس حزب کادیما هشدار داد نخست وزیر یا باید نتایج این کمیته را منتشر کند و یا کابینه اش را منحل نماید.

کمیته پلسنر ماموریت داشت تا براساس حکم دادگاه عالی اسرائیل قانونی را تهیه کند که براساس آن مساوات بین اسرائیلی ها (خصوصا یهودیان حریدی) در خصوص خدمت الزامی زیر پرچم رعایت شود. این قانون قرار بود جایگزین قانون موسوم به طال شود قانون طال یکی از مشکلات پیش روی دولت نتانیاهو بود و آن را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما نخست وزیر طی مذاکره با موفاز (رئیس بزرگترین حزب مخالف) موقتا بر مشکل انحلال پارلمان و دولت فائق آمد.

برپایه این گزارش، در پی مخالفت احزابی چون اسرائیل خانه ما با روند کاری و نتایج کمیته پلسنر و متعاقب آن خروج این دو حزب از این کمیته نتانیاهو دستور به انحلال این کمیته داد؛ کمیته ای که اساساً اعضای حزب کادیما توجیه پیوستن حزب متبوعشان به ائتلاف حکومتی را در تشکیل آن می بینند و انحلال آن را به نوعی پایان کار خود در ائتلاف حکومتی نتانیاهو توصیف می نمایند.

شائول موفاز رئیس حزب کادیما هم در واکنش به این اقدام، از نتانیاهو خواست نتایج اقدامات کمیته پلسنر را منتشر و آن را به رسمیت بشناسد و گرنه باید شاهد فروپاشی کابینه باشد زیرا کادیما دیگر حاضر نخواهد بود در این ائتلاف قرار گیرد.

حزب کادیما بیشترین تعداد کرسی ها را در پارلمان رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.

نشست مشترک اصلاح طلبان تروریست ها و سلطنت طلبان این بار در بروکسل

شماری از وابستگان به گروه های مختلف ضد انقلاب با میزبانی جواد خادم (از سازمان دهندگان کودتای نوژه) در بروکسل گردهم آمدند.

در این نشست که ادامه نشست چند ماه پیش بروکسل اعلام شده وابستگان به طیف های مختلف از جمله برخی اصلاح طلبان فعال در فتنه سبز، سلطنت طلبان، گروهک های تروریستی منافقین و کومله و برخی گروه های مارکسیستی سابق به انضمام برخی پادوها و میرزابنویس های رسانه ای اپوزیسیون حضور داشتند. اسامی برخی شرکت کنندگان از سوی وبلاگ وابسته به این نشست محفلی چنین اعلام شده است: شهریار آهی و علیرضا نوری زاده و نوشابه امیری و هوشنگ اسدی و مهرانگیز کار(از سلطنت طلبان)، حسین باقرزاده و رامین پرهام و عبدالله مهتدی(از گروه های تروریستی منافقین و کومله)، محسن سازگارا و مجتبی واحدی و محسن مخملباف و فاطمه حقیقت جو و محمد تهوری و محمدرضا یزدان پناه و نیما راشدان و محمدجواد اکبرین و احمد باطبی و امید معماریان و…(از اصلاح طلبان و میرزابنویس های فراری) به همراه افراد دیگری نظیر حسن شریعتمداری، جمشید اسدی و…

به گزارش وبلاگ این نشست، در حالی که محسن سازگارا در افتتاحیه جلسه گفته بود «نیروهای اپوزیسیون با هم اختلاف دارند اما برآیند آنها خوب است و از پختگی و سنجیدگی بسیار خوبی برخوردارند»، حسین باقرزاده تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم جو حاکم و اپوزیسیون را توصیف کنیم می توانیم بگوییم در شرایط یأس است. یأس به این مفهوم که امید برای ایجاد تحول در ایران مانند جهان عرب وجود ندارد و احتمال بسیار کمی هست که مردم به خاطر ما به خیابان ها بیایند.»

وی با طرح سؤالاتی درباره اوضاع به هم ریخته اپوزیسیون گفت: من این سؤال ها را مطرح می کنم اما پاسخی برای آن ندارم. امیدوارم دوستان پاسخ های کارسازی داشته باشند.

این عضو مرکزیت سازمان منافقین که مدتی است مدعی جدایی از «سازمان» است، می گوید: ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و نقطه عطفی در برابر آن قرار دارد. با این حال از این قبیل نقاط عطف در دوران جمهوری اسلامی کم نبوده است. دوران جنگ، اتمام جنگ، دوم خرداد ۷۶، انتخاب محمود احمدی نژاد و انتخابات ریاست جمهوری سال .۸۸

در همین حال فردی به نام امین ریاحی ضمن سخنانی تصریح کرد «فضا با انتخابات مجلس فرقی نخواهد کرد. باید از فضا بهره برد اما آن قدر باز نیست که بتوان کاری کرد. در چنین وضعیتی، نقش اپوزیسیون در انتخابات بلکه در چالش و مذاکرات ایران با ۱+۵ پررنگ می شود. این شرایط می تواند فرصت باشد. انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، زمین بازی ما نیست. اما موضوع هسته ای می تواند زمین بازی ما باشد.

وی گفت: «تعامل با غرب هنوز به شکل تابو وجود دارد و اپوزیسیون هنوز گیج عمل می کند. اپوزیسیون هنوز مخفیانه رابطه برقرار می کند و این هراس از تماس و ارتباط با غرب وجود دارد در حالی که ما به نتیجه نمی رسیم مگر این که از غرب کمک بگیریم.

این اظهارات در حالی است که بنابر گزارش رسانه های ضد انقلاب فردی به نام جواد خادم(عامل سازمان سیا و از اعضای کابینه مستعجل شاپور بختیار) هماهنگ کننده مالی و سیاسی محفل اپوزیسیون در بروکسل می باشد.

پارازیت پشت پارازیت در VOA

حکم تعلیق مجری برنامه پارازیت در صدای آمریکا به وی ابلاغ شده است.

به گزارش وب سایت رادیو کوچه که توسط شماری از عناصر فراری مدیریت می شود، همکاری کامبیز حسینی با صدای آمریکا روز پنجشنبه گذشته از سوی بخش اداری این رسانه به حالت تعلیق درآمده است. «رادیو کوچه» خبر داد: پس از دوره طولانی قطع برنامه پارازیت، قرار بود این برنامه مجددا روی آنتن رود اما، کامبیز حسینی به واشنگتن احضار و حکم تعلیق خود را دریافت کرده است.

این گزارش خاطرنشان می کند: در پی تنش بین کامبیز حسینی و سامان اربابی (تهیه کننده پارازیت) این برنامه به حالت تعلیق درآمد. این درست در شرایطی است که پس از طی دوران طولانی از قطع این برنامه بناست در مردادماه امسال مجدداً «پارازیت» بر روی پخش قرار بگیرد. بنابر خبرهای رسیده علی رغم تعیین زمانی برای پخش، پس از استقرار تیم پارازیت در استودیو جدید صدای آمریکا در نیویورک و آماده سازی برنامه اول که از این استودیو پخش خواهد شد، آقای حسینی با احضار به واشنگتن حکم تعلیق فعالیت خود را دریافت کرده است.

رادیو کوچه با اشاره به حوادث چند ماه پیش صدای آمریکا نوشت: آن زمان با تشکیل دو گروه و تبدیل آن به دو برنامه موازی به نام های «پارازیت» و «پارازیط» در واقع صدای آمریکا خود به رقابت با خود پرداخت اما به دلیل عدم ادامه تنش ها، تولید «پارازیط» متوقف شد و گروهی متشکل از اربابی و آرش سبحانی برنامه ای با عنوان «آنتن» را بر روی آنتن بردند.

پیش از این برخی همکاران صدای آمریکا نظیر جمشید چالنگی و محسن سازگارا از این رسانه اخراج شده اند. گفته می شود امیرعباس فخرآور در اخراج برخی نیروها از VOA نقش فعالی را در کنار مدیریت این رسانه ایفا می کند.

روزنامه وطن امروز:

پشت‌پرده دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان

در روزهای اخیر رسانه‌های غربی از دستگیری یکی از دیپلمات‌های ایرانی در آلمان به جرم تلاش برای تجاوز خبر دادند و جنجال رسانه‌ای بی‌‌اندازه‌ای را در این باره به راه انداختند اما یک منبع آگاه گفت: هنگامی که این دیپلمات ایرانی در یکی از خیابان‌های فرانکفورت در حال گذر بوده است، با سرو صدای یک زن سیاه‌پوست مواجه شده و ناگهان پلیس مخفی آلمان‌‌- که با لباس شخصی، گویا از قبل و با هماهنگی در آنجا بوده است‌‌- بلافاصله دیپلمات ایرانی را روی زمین خوابانده، سر وی را روی زانو گذاشته و با مشت به‌سر و صورت او می‌کوبد.

سازمان منافقین خلق که از عراق هم بیرون رانده شده‌اند، با استخدام سیاهپوستانی که عموما وضع مالی مناسبی ندارند، در قبال پرداخت‌هایی آنان را به اجلاس خود دعوت کرده و از آنان سوءاستفاده می‌کنند. حضور گسترده سیاهپوستان در نشست سران منافقین خلق، خود گویای این واقعیت است. در این باره وزارت امور خارجه ایران سفیر این کشور در ایران را فراخوانده است ولی گویا این کار هر چند ضروری و لازم بوده اما کافی نیست.

فخرآور صدای اپوزیسیون را درآورد

همکاری امیر فخرآور با گروه‌های وابسته به صهیونیست‌ها آنقدر تهوع‌آور شده که حتی ضد‌انقلاب‌های دیگر را هم به واکنش شدید وا‌داشته است.  امیرمحسن محمدی از فعالان فتنه ۸۸ که در خارج از کشور بسر می‌برد با شرمندگی از رفتارهای همکارش، فخرآور، می‌نویسد :«حکایت غریبی است، واقعا چرا «دانش آموختگان لیبرال» (خطاب به اطرافیان فخرآور) این پسوند «لیبرالیسم» را یدک می‌‌کشند؟

از آن طرف مردم را احمق فرض کرده‌اند و شده‌اند فخرآورهای انجمن اسلامی، بودجه‌های خاص می‌‌گیرند تا روی طبل جنگ بشردوستانه! بکوبند و از استقلال هم حرف می‌‌زنند». نویسنده روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات در ادامه با افشای پشت‌پرده جریان امیر فخرآور می‌افزاید :«دار و دسته فخرآور پیاده نظام کنفدراسیون دانشجویان ایرانی‌ شده‌اند که قدرت چانه‌زنی‌ لیدرشان را در محافل راست‌گرا و جنگ‌طلب بالا ببرند. رادیوفردا و صدای آمریکا نیز به هم پاسشان می‌‌دهند، چرا که لابی کنگره را دارند و در یک کلام جاده صاف‌کن تجزیه‌طلبان شده‌اند».

روزنامه تهران امروز:

تغییر نظر آیت الله جنتی درباره دولت احمدی نژاد

کمتر از یک سال به پایان عمر دولت دهم باقی مانده و هر قدر محمود احمدی نژاد به پایان عمر ریاست جمهوری اش نزدیک می شود حامیان بیشتری نظراتشان درباره او تغییر می کند.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که گفته شده آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز نظرش درباره دولت احمدی نژاد تغییر کرده است. اما این را علی جنتی فرزند ارشد آیت الله جنتی در گفت و گویی مطرح کرد. وی درباره نحوه کنار گذاشته شدنش از معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: همان اوایل که من مشغول به کار شدم؛ ظاهراً تازه آقای احمدی نژاد فهمیده بود که من جزو طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی هستم. از همان اوایل فشار را روی آقای پور محمدی گذاشتند برای اینکه معاون سیاسی حتما باید عوض بشود. فرزند آیت الله جنتی با اشاره به اختلاف نظرهایش با پدر می گوید که نگاه وی به دولت تغییر کرده است.

فرزند دبیر شورای نگهبان درباره دیدگاه پدرش با دولت احمدی نژاد می گوید: ایشان جزو مدافعان سرسخت آقای احمدی نژاد بودند، اما الان دیدگاه ایشان تغییر کرده. این طور نیست که روی مسئله ای حالت جزمیت و دگم داشته باشند.

نامه ای که دولت سابق پاسخ داد ولی احمدی نژاد نداد

حجت الاسلام محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم یکی از منتقدان جدی سیاست های فرهنگی دولت است. او در تازه ترین اظهار نظر خود مقایسه جالبی بین دو دولت کرد. رهبر با انتقاد از سیاست های دولت دهم درباره حجاب به ماجرای نامه نگاری های خود با دولت اصلاحات و دولت فعلی اشاره کرد. براساس گفته های رهبر، او در مجلس هفتم و در دوره اصلاحات نامه ای خطاب به خاتمی نوشت و سوالاتی درباره دیدگاه دولت نسبت به حجاب را مطرح کرد. او نیز نامه این نماینده مجلس را به مسجد جامعی وزیر ارشاد وقت ارجاع داد و مسجد جامعی طی پنج الی شش صفحه دلایل و کارهایی که دولت درباره حجاب انجام داده بود بیان کرد.

این در حالی است که در طول دولت نهم و دهم رهبر نامه های مختلفی خطاب به دولت درباره حجاب نوشت اما احمدی نژاد حتی یک خط هم جواب نداده است. این نماینده سابق مجلس در ادامه به حضور رئیس جمهور در مجلس و سوال نمایندگان درباره حجاب اشاره کرد و گفت: در نهایت جواب رئیس جمهور این شد که به مجلس آمدند و با آن صحبت ها به مجلس خندیدند و رفتند!

اعلام آمادگی حسینیان برای پذیرش وزارت اطلاعات!

اخبار غیر رسمی حکایت از تغییرات جدید در بدنه دولت در مدت باقی مانده از عمر دولت دهم دارد. در همین زمینه عباس سلیمی نمین از چهره های منتقد دولت از برکناری یک وزیر کلیدی سخن به میان آورده است.

او با اشاره به تغییرات قبلی دولت و اینکه احتمالا این جابه جایی ها به تغییر وزرا نیز کشیده شود، صراحتاً گفت: تغییرات در بدنه دولت در مدت باقی مانده هیچ کار کردی نخواهد داشت.

سلیمی نمین معتقد است تغییرات اخیر دولت پشت پرده دارد. وی می گوید اطلاع داردخیلی از وزرا در معرض تغییر قراردارند. براساس گفته های این چهره اصولگرا، تغییر چهار معاون رئیس جمهور، تغییرات در وزارت ورزش و جوانان و تغییرات استانداران همگی نشان دهنده برنامه ریزی برای انتخابات آینده است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت در ارتباط با انتخابات به پنجره گفت: من این سخنان را گواهی می دانم براین موضوع که اطرافیان آقای احمدی نژاد در مورد انتخابات سال آینده با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات کارهایی را دنبال خواهندکرد.

وی به مذاکرات رئیس جمهور با گزینه احتمالی جایگزینی وزیر اطلاعات اشاره کرد و گفت: شنیده شده آقای احمدی نژاد که نشان داده با حیدر مصلحی تعامل خوبی ندارد و یک بار هم در صدد برکناری او برآمده است. با آقای روح الله حسینیان در مورد تصدی وزارت اطلاعات صحبت هایی کرده اند و متاسفانه آقای حسینیان هم نظر مثبت برای پذیرش چنین پستی را به ایشان داده اند .

وی درباره پشت پرده تغییر وزیر اطلاعات معتقد است افرادی خاص برنامه های مدنظر دارند که تعطیلی وزارت اطلاعات { در نتیجه تغییر وزیر اطلاعات در فرصت کم باقی مانده} و در واقع سر درگمی در سایر وزارت خانه ها به نفع آنهاست.

روزنامه قدس:

حکم جدید قاضی آمریکایی علیه ایران!

در حالی که ایران هر گونه دست داشتن در انفجار مقر نظامیان آمریکا در سال ۱۹۸۳ در لبنان را رد می کند، یک قاضی آمریکایی حکم داد ۸۱۳ میلیون دلار توسط ایران به عنوان خسارت به مدعیان قربانی این حادثه پرداخت شود!

اظهارات جالب موسوی‌خوئینی‌ها

موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: از آنجا که ما گزینه قوی تر از محمد خاتمی نداریم، لذا باید او یا گزینه هم سطح وی را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کنیم. وی همچنین تاکید کرده اگر اصلاح طلبان گزینه ضعیف معرفی کنند به دلقک سیرک تبدیل می شوند.

روزنامه جمهوری اسلامی :

۲۷۰ یورو جنس مجانی به شرط عریان بودن

* وحشی‌گری در شکل‌های مختلف، چهره اروپا را هر روز بیشتر افشا می‌کند. صاحب یک فروشگاه آلمانی در اقدامی عجیب به مناسبت افتتاح آن، به مشتریان خود وعده داد هر کس کاملاً عریان برای خرید به این سوپر مارکت بیاید، می‌تواند ۲۷۰ یورو جنس مجانی بردارد! هر چند صاحب فروشگاه انتظار استقبال چندانی از تصمیم خود را نداشت، اما با تعجب دید که ۲۵۰ نفر طبق میل او وارد فروشگاه شدند!

گفته می‌شود بیشتر خریداران دانمارکی بودند و برای اینکه فرصت خرید مجانی را از دست ندهند، زحمت گذشتن از مرز را هم به خود داده بودند. همچنین اصلاً برایشان مهم نبود که در حین خرید از آنها فیلمبرداری و عکسبرداری می‌شود. بحران اقتصادی سال‌های اخیر و پیامد آن ریاضت اقتصادی آنقدر برای برخی مردم اروپا سنگین تمام شده که حتی حاضر هستند برای ۲۷۰ یورو دست به هر کاری بزنند!

آتاتورک هم از عریانی بهره‌مند شد!

* آتاتورک هم از عریانی بهره‌مند شد! حوالی ظهر روز پنج شنبه (۱۵ تیر)، مردمی که از میدان شلوغ تقسیم در شهر اسلامبول ترکیه می‌گذشتند، مرد لختی را دیدند که بر روی مجسمه آتاتورک نشسته بود و به سوی وی که علی‌رغم حضور پلیس و پرتاب اشیاء به سوی وی، حاضر به پایین آمدن از روی مجسمه جمهوریت نبود، حمله‌ور شدند البته در این میان دخالت پلیس ترکیه مانع از آن شد که به این مرد آسیبی برسد و پس از دقایقی پلیس موفق شد وی را پایین بیاورد و به اداره پلیس منتقل کند. براساس گزارش روزنامه حریت ترکیه در اداره پلیس مشخص شد که نام این مرد محمد م. و اهل آذربایجان ایران بوده و تحت تأثیر مواد مخدر دست به این عمل زده است!

عراق: ایران حق ندارد تنگه هرمز را ببه روی تجارت جهانی ببندد

* دولت عراق هم به صف مخالفین بسته شدن تنگه هرمز پیوست. به گزارش روزنامه الصباح سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت و گو با این روزنامه چاپ بغداد – با بیان این که ایران حق ندارد تنگه هرمز را به روی تجارت جهانی ببندد، گفت این کشور باید با گفت و گو و تفاهم، اختلافاتش را با جامعه جهانی حل و فصل کند.

وی در مورد تنگه هرمز گفت: در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق بیشترین زیان را از بسته شدن این تنگه می‌بیند. علی الدباغ در همین مصاحبه افزود: از ایران خواستیم تا از گزینه (بستن تنگه هرمز) استفاده نکند و با گفت و گو و تفاهم به حل اختلافات بپردازد. وی گفت: بستن این گذرگاه آبی موجب توقف کامل صادرات نفتی عراق از مناطق جنوبی این کشور که به ۷/۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد، خواهد شد.

علی جنتی: پدرم دیگر مدافع احمدی نژاد نیست

* علی جنتی فرزند ارشد آیت‌الله جنتی می‌گوید: پدرم دیگر مدافع احمدی نژاد نیست. وی در گفتگو با هفته نامه آسمان افزود: ما دائماً رفت و آمد داریم. هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ معنوی ایشان را پدر خودم می‌دانم و علاوه بر رابطه پدر و فرزندی ایشان همواره از نظر علمی و اخلاقی استاد و راهنمای من بوده‌اند. لذا برای ایشان بسیار احترام قائل هستم. ایشان از نظر معنوی و مراتب تقوی و زهد و پارسایی شخصیت کم نظیری هستند.

از نظر سیاسی طبیعی است که اختلاف نظر داشته باشیم. چون متعلق به دو نسل هستیم. علی جنتی در این گفتگو با اشاره به حمایت‌های پدرش از احمدی نژاد و بحث‌هائی که در این زمینه با پدر داشته گفته است: نگاه ایشان (آیت‌الله جنتی) به دولت تغییر کرده است. ایشان جزو مدافعان سرسخت آقای احمدی نژاد بودند، اما الآن دیدگاه ایشان تغییر کرده. این طور نیست که روی مسأله‌ای حالت جزمیت و دگم داشته باشند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.