پارک Perk

مکان: کلیولند، اوهایو، ایالات متحده آمریکا
سال اجرای پروژه: ۲۰۱۲
عکس: Scott Pease

اختصاصی معماری نیوز: همکاران Thomas Balsley، خالقان برخی از معروف‌ترین پارک‌ها و مکان‌های عمومی آمریکا، مراحل پایانی ساخت پروژه برجسته در شهر کلیولند، اوهایو را طی می‌کنند. پارک Perk شامل فضای سبز یک ایکری در مرکز شهر و در گوشه‌ای از طرح جامع تاریخی ۱۹۶۰ I.M. Pei، معمار مدرنیست است که تا کنون کاری بر روی آن قسمت صورت نگرفته و دست نخورده باقی مانده بود.

این پارک به احترام شهردار سابق شهر کلیولند، Ralph Perk، به نام او ساخته شد. پارک در شرق خیابان دوازدهم و در خیابان چستر قرار دارد. اولین پارک در منطقه در سال ۱۹۷۲ ساخته شد. اولین کاری که Balsley با همکاری اداره محلی Jim McKnight انجام داد بردگرداندن پارک به بافت شهری‌اش، ایجاد ارتباط با خیابان‌های مجاور و متصل کردن آن به محیط پیرامون و نه جدا کردن آن بود. Balsley معتقد است که ما نمی‌بایست فضاهای عمومی را از خیابان جدا کنیم که این روشی قدیمی است و دیگر جواب نمی‌دهد.

این پارک با نظریه Balsley که مفهوم جنگل و علفزار را می‌رساند، مطابق و همگام است. درختان سایه‌افکن و گیاهانی که از قدیم‌الایام بر روی تپه‌های کوچک کاشته شده‌اند به همان صورت باقی ماندند. خطوط روشن و منظمی به چشم می‌خورند که جایگزین قسمت‌های درهم و بهم ریخته شده‌اند. در بخش شمالی، مکانی برنامه‌ریزی شده برای نشستن در بیشه اقاقیا ایجاد شده و درختان سایه‌شان را بر روی سنگفرش می‌افکنند. تپه‌های بیضی‌شکل در سرتاسر این منطقه پراکنده‌اند و منحنی ملایمشان با شبکه هندسی پایه‌های برق به بلندی بیست فوت در تضاد است.
برنامه‌های دیگری نظیر فروش غذا و تراس‌هایی برای نشستن و نوشیدن چای و قهوه به پویایی پارک افزوده است. فلسفه طراحان این است که مبلمان‌های خاص با نیمکت‌های دراز، میزهای بلند کافه با چارپایه‌های چرخشی و صندلی‌های بلند کافه که در این پارک به کار رفته، باعث می‌شود مراجعه‌کنندگان راحت‌تر باشند و احساس کنند که در اتاقی در فضای باز نشسته‌اند. همچنین تخت‌هایی برای راحت‌تر نشستن و بازی کودکان در قسمتی از این فضا گذاشته شده است.










آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.