پاسخ به سوالاتی که کنکوری‌ها پرسیده بودند (قسمت دوم)

اردیبهشت ۱۴۰۳

قسمت دوم سوالاتی که کاربران “باشگاه خبرنگاران” در خصوص “کنکور ۹۳ “پرسیده بودند از زبان دکتر توکلی “مشاور عالی سازمان سنجش” پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ،
                

 

***علی

معدل ۱۰ یا زیر۱۰ چقدر می تواند تاثیر منفی داشته باشد؟ چقدر رتبه ی ما را پایین می اورد؟

پاسخ از دکتر توکلی: بستگی به نمره کنکور دارد اما کسانی که معدل بالایی دارند شانس بیشتری هم خواهند داشت پیشنهاد می کنم برای کنکور بیشتر تلاش کنید چرا که حتما نتیجه می گیرید.

***ناشناس

با سلام . اگر اقلیت مذهبی نباشیم گزینه هیچکدام را بزنیم یا اصلا گزینه ای را نزنیم؟


پاسخ از دکتر توکلی: اصلا گزینه ای نزنید


***سیده نگار


اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۳ به چه شکلی بوده؟و آیا تاثیر به صورت مستقیم است؟ با توجه به اینکه سال قبل به صورت مثبت بود!


پاسخ از دکتر توکلی: سوابق تحصیلی با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به صورت مستقیم با تاثیر ۲۵ درصد مثبت و منفی اعمال می گردد یعنی تاثیر قطعی دارد.

***میلاد

با سلام اگر کسی نتواند در دوره ی اول ثبت نام کند ایا میتواند در ۳اسفند ثبت نام کند

پاسخ از دکتر توکلی: بله کسانی که به سبب نداشتن سوابق تحصیلی نتوانند ثبت نام کنند فرصتی فراهم شده تا  از تاریخ ۳ تا ۶ اسفند ماه ثبت نام کنند و یا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.


***sajjad


سلام.منی که دانشجوهستم سوایق تحصیلی روبایدازکجابیارم؟ترم اولم.

پاسخ از دکتر توکلی: اگر دانشجو باشید که باید انصراف دهید.می توانید به پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش مراجعه کنید همانطور که برای دانشجو شدنتان و ثبت نام قبلی اقدام کردید.

***محمد

با سلام و خسته نباشی میخواستم بپرسم ایا دانش اموز سوم دبیرستان می تواند در کنکور دولتی شرکت کند
با تشکر لطفا پاسخ دهید


پاسخ از دکتر توکلی: از لحاظ مقررات دفترچه راهنما فقط کسانی حق ثبت نام دارند که شاغل به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی  و یا فارغ التحصیل پیش دانشگاهی و یا دیپلمه نظام قدیم می باشند می توانند ثبت نام کنند.


***نازنین فرد


سلام.میخواستم بپرسم تربیت معلم چطور باید رفت؟یعنی در زمان ثبت نام جایی درمورد دانشگاه تربیت معلم چیزی نگفته بود.ممنون میشم راهنمایی کنید .

پاسخ از دکتر توکلی: در مرحله اول اعلام علاقمندی نسبت به تربیت معلم نمی کنیم دقیقا مثل دانشگاه آزاد است اما بعد در دفترچه راهنمای شماره (۲) که به داوطلبان خواهیم داد اعلام علاقمندی نسبت به فرهنگیان و تربیت معلم پرسیده می گردد.

***مریم


لطفا درمورد نحوه ی پذیرش و قبولی در دانشگاه امام صادق توضیح دهید

پاسخ از دکتر توکلی: شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای شماره (۱) آمده که ثبت نام آن جداگانه است و آدرس پایگاه اینترنتی دانشگاه هم آمده است.

***آرش

باسلام درحق مابچه های تجربی ظلم میشه خواهش می کنم به این موضوع رسیدگی کنیدکه هرکه تورشته خودش شرکت کنه مثل بچه های ریاضی که میان تجربی شرکت می کنن؟ یاحداقل برای چنین کسایی سوابق تحصیلی راحساب نکنید تاماهم امیدوارباشیم چون همه انهاریاضی.فیزیک.شیمی راخوب می زنن می مونه یه زیست باتشکر

پاسخ از دکتر توکلی: سوابق تحصیلی حداکثر تا ۲۵ درصد می تواند موثر باشد بچه های ریاضی که تجربی شرکت می کنند مسلما زیست را امتحان ندادند که این می تواند در این سوابق موثر باشد و برای بچه هایی که تجربی که ریاضی شرکت می کنند هم چون درسهای تخصصی را نگذراندند هم بر سوابقشان تاثیر گذار است.

***مجید

من دانشجو ازادم میتونم کنکور شرکت کنم
بعد درسای پاس شده چی میشن
با تشکر از لطف شما

پاسخ از دکتر توکلی: اول باید انصراف دهید ولی می توانید شرکت کنیدو برابر ضوابط ،بستگی دارد.

گفتنی است: پاسخ به سوالات کنکوری ها روزهای زوج منتشر می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حدیث:

    سلام
    کنکور قبول شدم و با رتبه ی ۳۲۰۰۰ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه شبانه وروزانه شدم و انتخاب رشته کردم ولی یکی از درسای پیش دانشگاهی رو پاس نکردم و این شهریورم قبول نشدم …..دیگه نمیتونم برم دانشگاه؟
    منظورم از دانشگاه فقط دانشگاه شبانه و روزانس
    لطفا کمکم کنید چون کنکور خیلی خوندم و دیگه توان اینو ندارم یه سال دیگه پشت کنکور بمونم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.