پاسخ به یکی از خوانندگان خبرآنلاین : آب و برق ارزان نمی شود

به عنوان مثال یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: از وزیر نیرو بپرسید آیا امکان دارد قیمت آب وبرق دوباره به شکل قبل برگردد؟ چراکه ما هر چقدر درآمد داریم پای پرداخت قبض آب،برق و گاز می دهیم.
این درحالی است که پاسخ این سوال را باید در اظهارنظر وزیرنیرو در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها جستجو کرد.
مجید نامجو خود یکی از موافقیت ارای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت آب و برق است و دلیل وی برای این تمایل این است که اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا نشود قطعاً وزارت نیرو و شرکت‌های خدماتی با توجه به رشد قیمت‌ها دچار مشکل خواهند شد.
وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام نشود قیمت آب و برق را چه میزان افزایش خواهید داد گفت: در حال حاضر تنها مکانیزمی که برای افزایش قیمت از لحاظ قانونی در اختیار داریم هدفمند کردن یارانه‌ها است.
وی ادامه داد: اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها انجام نشود قطعا وزارت نیرو و شرکت‌های خدماتی با توجه به رشد قیمت‌ها دچار مشکل خواهند شد و باید حتما روش‌های دیگری را دولت و مجلس برای حل مشکل این شرکت‌های خدماتی در پیش بگیرند.
نامجو در پاسخ به این سوال که آیا شما مکانیزمی در نظر گرفته‌اید که اگر مرحله دوم هدفمندی امسال آغاز نشود قیمت آب و برق درصدی افزایش یابد یا خیر و آیا پیشنهادی در این خصوص ارائه کرده‌اید گفت: وزارت نیرو دنبال راهکار آن است و برای اینکه این کار را انجام دهیم قبل از قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوبه شورای اقتصاد را باید اخذ می‌کردیم.
وزیر نیرو اضافه کرد:به نظر دوستانی که حقوقی هستند و اظهارنظر کرده‌اند تنها مکانیزمی که برای افزایش قیمت در حال حاضر در اختیار وزارت نیرو است هدفمند کردن یارانه‌هاست اما اگر اجرا نشود باید به سراغ روش‌های قدیمی برویم و البته باید موافقت دولت و مجلس را اخذ کنیم.
بنابراین باید در جواب این خواننده خبرآنلاین گفت که علاوه بر اینکه قیمت آب و برق کاهش نخواهد یافت بلکه احتمال افزایش آن در اواخر امسال و یا سال آینده قوت گرفته است.

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.